• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
3

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان:
بی‌نصیبی مسجدسلیمان از حق‌ آبه با وجود همجواری با منابع عظیم آب!

  • کد خبر : 13407
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: با وجود این که در این شهرستان در مجاورت منابع عظیمی از آب و سرچشمه‌ها قرار داریم اما هنوز هیچ سهم و حق‌آبه‌ای از این منابع به ما اختصاص داده نشده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نادر قلی حسین‌پور اظهارکرد: حدود […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: با وجود این که در این شهرستان در مجاورت منابع عظیمی از آب و سرچشمه‌ها قرار داریم اما هنوز هیچ سهم و حق‌آبه‌ای از این منابع به ما اختصاص داده نشده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نادر قلی حسین‌پور اظهارکرد: حدود 90 کیلومتر از اراضی این شهرستان در حاشیه و مجاورت دریاچه سد گتوند و سد گدار لندر مسجدسلیمان قرار گرفته اما تاکنون وزارت نیرو هیچ‌ گونه حق آبه‌ای برای مردم این شهرستان نداده است.

وی افزود: در دامنه کوه آسماری دریاچه آب و منبع عظیم آبی وجود دارد و این منبع بدون تاثیر مثبتی در شهرستان در نهایت به صورت یک آلاینده وارد رودخانه کارون می‌شود در صورتی که می توان با توجه به این منابع آبی، بسیاری از مشکلات این شهرستان را حل کرد.

حسین پور در خصوص خسارات وارد شده به بخش کشاورزی مسجدسلیمان ناشی از بارندگی های اخیر گفت: این بارندگی تقریبا به 10 کیلومتر از جاده های بین مزارع کشاورزی و حدود 500 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: همچنین بر اثر این بارندگی ها به 30 واحد دامی سنتی و 4000 کندوی عسل این شهرستان خسارات جدی وارد شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: این شهرستان توپوگرافي مستعدي براي توليد انواع محصولات كشاورزي دارد ولي حق و حقوقي براي بهره‌برداري از منابع آبي به آن داده نمي‌شود و حتي در طرح 550 هزار هكتاري مقام معظم رهبری سهمي براي اين شهرستان در نظر گرفته نشده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.