• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
1

ورزش گلف در کشور ناشناخته است/ گلف ورزش سیاست مداران و دیپلمات هاست

  • کد خبر : 13013
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهمن حسین پور در حاشیه آغاز چهاردهمین دوره مسابقات سراسری گلف کشور در مسجدسلیمان از ورزش گلف به عنوان پیاده روی بی انگیزه نام برد و اظهار کرد: این ورزش، ورزش سیاست مداران و دیپلمات هاست اما به دلیل این که تبلیغ خوبی در این زمینه صورت نگرفته آشنایی چندانی در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- بهمن حسین پور در حاشیه آغاز چهاردهمین دوره مسابقات سراسری گلف کشور در مسجدسلیمان از ورزش گلف به عنوان پیاده روی بی انگیزه نام برد و اظهار کرد: این ورزش، ورزش سیاست مداران و دیپلمات هاست اما به دلیل این که تبلیغ خوبی در این زمینه صورت نگرفته آشنایی چندانی در مورد آن حتی در بین اعضای فدراسیون گلف وجود ندارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی با اشاره به قدمت 97 ساله رشته گلف در مسجدسلیمان و کشور و تاسیس فدراسیون گلف در سال 1372 افزود: افرادی که از ابتدای تاسیس فدراسیون تا کنون ریاست آن را بر عهده داشتند اصلاً این رشته ورزشی را نمی شناسند و این بزرگ ترین ضعف فدراسیون محسوب می شود.

حسین پور ادامه داد: ورزش گلف تنها ورزشی است که داور ندارد و اخلاق در آن حرف اول و آخر را می زند. عضو هیات رییسه فدراسیون گلف کشور همچنین با اشاره به کشف اولین چاه نفت در مسجدسلیمان و ورود آمریکایی ها و اروپایی ها به این شهر یادآوری کرد: همزمان با ورود این افراد، ورزش گلف به همراه تعداد دیگری از ورزش ها به عنوان ورزش های مفرح وارد مسجدسلیمان شد و به همین خاطر مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین ها معروف است. وی از جمله رشته های ورزشی که برای نخستین بار در مسجد سلیمان تاسیس شده اند به فوتبال، اسب سواری، والیبال، تنیس، بسکتبال، شنا، بدمینتون و گلف اشاره کرد و گفت: نخستین زمین رسمی گلف در مسجد سلیمان و توسط کارمندان خارجی نفت ساخته شد و در طی آن ایرانیانی که تحصیل کرده و وارد شرکت نفت شده اند از این ورزش ها استفاده می کردند و در زمینه رشته گلف این رشته قهرمانان بسیاری را از مسجدسلیمان در عرصه های ملی و بین المللی معرفی کرده است.

حسین پور اظهار کرد: در زمان قبل از انقلال اسلامی، ایران در بین شرکتهای اکتشاف و بهره برداری از نفت در حوزه خلیج فارس در مسابقات گلفی که برگزار می شد شرکت می کرد و مرحوم شهباز حسین پور دو بار در مسابقات کویت و عربستان قهرمان خاورمیانه شد.

سفیر اسبق ایران در تانزانیا ، اتیوپی و ترکیه با اشاره به سابقه این رشته ورزشی در کشورهای مختلف جهان اضافه کرد: پس از انقلاب هم به دلیل نبود فدراسیون گلف، علاوه بر زمین گلف رسمی در مسجدسلیمان یک زمین نیمه چمن در اهواز و یک زمین استاندارد دیگر در تهران برای این رشته ورزشی تاسیس شد.وی گفت: در سال 1372 فدراسیون گلف کشور تاسیس شد و بنده و مرحوم شهباز حسین پور از حامیان و بنیانگذاران این رشته ورزشی بودیم. چهاردهمین دوره مسابقات گلف کشور با حضور 17 تیم از استانهای مختلف کشور در زمین گلف مسجدسلیمان از امروز آغاز شده و فردا با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان می دهد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=13013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.