• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
1

بيانيه 5 عضو شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در خصوص استیضاح شهردار

  • کد خبر : 12878
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پس از استيضاح مهندس حيدري شهردار مسجدسليمان و مسائل پيرامون اين مسئله 5 نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر مسجدسليمان در بيانيه اي كه نسخه اي از آن براي سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نيز ارسال شده است توضيحاتي ارائه نمودند كه مي خوانيد: بسمه تعالي ضمن گرامی داشت یاد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- پس از استيضاح مهندس حيدري شهردار مسجدسليمان و مسائل پيرامون اين مسئله 5 نفر از اعضاي شوراي اسلامي شهر مسجدسليمان در بيانيه اي كه نسخه اي از آن براي سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نيز ارسال شده است توضيحاتي ارائه نمودند كه مي خوانيد:

بسمه تعالي

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن میهن اسلامی و تجدید پیمان با شهیدان و امام شهیدان و تاکید مجدد و اصرار بر تقویت بنیان شوراها به عنوان میراث به جا مانده از امام راحل، به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از رخنه تفکر تک صدایی در نهاد مردمی شورا که برگ زرین انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رود، اطلاع رسانی در خصوص نحوه اجرای قانون طرح سوال از شهردار و رای نیاوردن طرح مربوطه و ابقاء شهردار به منظور قضاوت شهروندان فهیم و آگاه و مومن تقدیم می گردد:

1)جلسه رسمی طرح سوال در موعد قانونی با حضور کلیه اعضا شورا و نیز شهردار به یکایک 54 سوال پاسخ داد و از عملکرد خود در مقابل نمایندگان قانونی مردم در شورا دفاع کرد.

2)پس از آن که چهار نفر از اعضا که پیشنهاد طرح سوال از جانب آنان مطرح شده بود با اعلام این که از پاسخ شهردار قانع نشده اند درخواست تشکیل جلسه رای گیری در موعد قانونی را نمودند. اعضا نیز به منظور احترام به قانون و نظرات این اعضا توافق نمودند تا روز رأی گیری برای استیضاح مشخص شود.

3)لازم به ذکر است به منظور عزل شهردار 8 رای از 11 رای مخفی مجموعه شورا نیاز بود. لذا جلسه رای گیری مخفی و با رعایت قانون صورت گرفت و پس از قرائت آرا مشخص گردید 4 نفر به عزل شهردار رأی داده و طرح استیضاح رأی نیاورد. بر اساس قانون شوراها تصمیم گیری در هر موردی (خواه انتخاب یا عزل شهردار و یا سایر موارد مربوط به مدیریت شهری) پس از شورا و مشورت و ارائه نکات فنی و …. طبق نظر اکثریت صورت می گیرد و نظر شخصی و فردی یک یا چند عضو ملاک عمل و تصمیم نیست.

4)متاسفانه یکی از اعضا محترم شورا که به جای طرح اساسی مشکلات در شورا اقدام به ارسال مطالبی بر روی شبکه های مجازی نمود که فعلاً به دلایلی از اشاره مبسوط به آن در می گذریم.

برادران و نمایندگان قانونی شما با درک موقعیت زمانی و با توجه به وضعیت پایان سال و فرصت برای جذب اعتبارات استانی زمان استیضاح شهردار را مناسب ندانسته تا از به وجود آمدن چالش و وقفه بر سر راه امور شورا و مدیریت شهری و شهرداری جلوگیری نمایند. ضمن اعلام این که شرایط موجود از نظر عمران شهری، خدمات اجتماعی را علی رغم همه تلاش ها و کوشش مدیران خدوم شهر، کافی و شایسته شهروندان مسجدسلیمانی نمی داند، راه حل برون رفت از شرایط موجود را نیز فضاي مجازي نمي داند، امید است تفکر شورایی تقویت شود و درک مصالح عموم و تنفس در فضای پاک نقد عالمانه و فنی فراهم شود تا عیارها، عیان شود. ضمن اعتقاد و دفاع از جریان آزاد اطلاعات و تبادل نظر در فضای مشورتی و عمومی شهر، شایسته تر آن می دانیم با طرح سوالات و طرح مشکلات به صورت فنی و کارشناسانه در صحن شورا در پای بندی به وظیفه خود در قبال مردم بکوشیم. در خاتمه از از حمایت های بی دریغ همه دلسوزان و آحاد مردم عزیز و بزگوار خصوصاً حضرت حجت الاسلام امینی امام جمعه محترم شهرستان، جناب دکتر اسماعيل جلیلی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و جناب مهندس گورویی فرماندار محترم تقدیر می نمایيم و امید که در پرتو راهنمایی های گره گشا و کارساز همه ی فرهیختگان، نخبگان، و دوستاران مسجدسلیمان شاهد شکوفایی و آبادانی هر چه بیشتر شهر مظلوم مان باشیم انشاالله.

فرهاد آزاد، منوچهر باراني، محمدرضا زمانپور، جمشيد عزيزپور، رضا كريمي

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12878

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 10در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 10
  1. وجود اختلاف نظردر بین اعضاء محترم شورا نشان از سلامت مجموعه شوراست..باتشکروقدردانی از همه دوستان شایسته ام در شورا بخاطر صداقت وقانونمندی تان

  2. من از افراد خنثي مثل ……. متنفرم

  3. مرسي دوستان با ابقاي شهردار دل مردم مسجدسليمان را شاد كرديد

  4. آقاي قاسمي هم از دلسوزان اين شهر است. بايد اين حق را به او هم بدهيم كه از اختيارات خودش استفاده كند.

  5. بعضي از آقايون كه راي به ابقا شهردار دادند چرا تو اين بيانيه امضاشون نيست … يواش بر و يواش بيا تا……

  6. به نظر من شهردار آدم خوبي ست اما بايد به عزل و نصب هايي كه انجام مي ده توجه بيشتري نشان بدهد. نيروهاي لايق رو فداي مصلحت نكند.

  7. درود بر دوستان شوراي شهر با تمام وجود از شما و شهردار محترم و فعال شهرمان حمايت مي كنيم. دست علي همراهتان

  8. با سلام. من هم با نظر جناب نظرپور موافقم و از مهندس حيدري شهردار محترم مي خواهم با دقت بيشتري به عزل و نصب ها نگاه كند. به راحتي از افراد لايق چشم پوشي نكند و افراد بي تخصص را بر كارهاي تخصصي نگمارد. اين مسئله اي ست كه خيلي موررد توجه است و هم كاركنان شهرداري و ه ممردم با دقت آن را مورد رسد قرار خواهند داد.

  9. ضمن خسته نباشید و تشکر از آقای مرادی ،لطفا جهت تنویر افکار عمومی عملکرد شورا ی شهر در این سایت گزارش گردد، متاسفانه بسیاری از اعضاء شورای شهر بدلیل مشغله زیاد از جمله مشغله شخصی و کاری(اشتغال در ادارت ) زمانی جهت تفکر، برنامه ریزی و رسیدگی به مشکلات شهر و شهروندان ندارند از طرفی بسیاری از آن ها تخصص لازم را ندارند ، در نتیجه نمی توانند طرح و پشنهاد لازم جهت رفع مشکلات شهر و شهروندان داشته باشند و متاسفانه عده ای از آن ها بی تفاوت و خنثی می باشند فقط یک کرسی از شورای شهر اشغال کرده اند …..، مردم از شورا ی شهر انتظار کار و عملکرد خوب در فضائی آرام و بدون تنش دارند و انجام کار نیز خود نمود عینی داشته و مردم نیز متوجه و مطمئنا قدرشناس نیز می باشند ، لازمه انجام کارهای اساسی و بنیادی و موثر داشتن طرح و برنامه ؛تخصص، همدلی پی گیری مستمر و… می باشد امیدواریم شورای اسلامی شهر با وحدت و همدلی با مجموعه شورا و سایر مسئولین محترم شهر و توجه و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات شهر و مردم در چارچوب وظائف قانونی خود چاره اندیشی نمایند و از متهم کردن همدیگر و سایر مسئولین شهربپرهیزند.

  10.  سلام من مسجدسلیمانی وبچه دره خرسون باسی سال سابقه مدیریت شهری وهشت سال دبیر شورای معاونین خدمات شهری مراکزاستانهای کشور به آقای شهردار مسجدسلیمان دریک مسافرت کاری که به خوزستان استانداری امدم بایشان اعلام کردم حاضرم به شهرم خدمت کنم حتی یک تماس تلفنی ازایشان نداشتم نمی دانم وضعیت شورا وشهرداری مسجسلیمان چگونه است حزبی ، گروهی یامردمی اکر قصد خدمت دارند بنده مجددا” اعلام آمادگی می کنم …..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.