• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 0
2

مجموعه داستان جدید قباد آذرآیین با نام «داستان من نوشته شد» چاپ و منتشر شد

  • کد خبر : 12752
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- قباد آذر‌آیین به بیان مشکلات و مسایل زادگاهش و باز‌گو کردن ویژگی‌های فرهنگ بومی جنوب کشور (مسجدسلیمان) در آثارش معروف است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از زاگرسیان، این مجموعه داستان شامل 15 داستان کوتاه است.قباد آذر آئين در گفتگو با زاگرسیان گفت: داستان‌های این مجموعه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- قباد آذر‌آیین به بیان مشکلات و مسایل زادگاهش و باز‌گو کردن ویژگی‌های فرهنگ بومی جنوب کشور (مسجدسلیمان) در آثارش معروف است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از زاگرسیان، این مجموعه داستان شامل 15 داستان کوتاه است.قباد آذر آئين در گفتگو با زاگرسیان گفت: داستان‌های این مجموعه برخلاف داستان‌های قبلی‌اش که بومی بودند عام و اجتماعی‌اند.این داستان‌نویس همچنین گفت: طی مراحل دریافت مجوز 2 داستان از این مجموعه داستان حذف و 2 داستان دیگر جایگزین آن‌ها شدند.این مجموعه داستان در نشر ثالث با قیمت 60 هزار ریال منتشر شده است.

قباد آذرآیین داستان نویس و منتقد ادبی در سال ۱۳۲۷ در مسجدسلیمان به دنیا آمد. اولین اثرش با نام باران در سال ۱۳۴۵ در نشریه ادبی بازار در رشت منتشر شد. خودش می‌گوید که این داستان نقطه عطفی در دنیای نویسندگی او بود. آذرآیین در سال های بعد داستان های کوتاهی برای نوجوانان از جمله در سال ۱۳۵۷ پسری آن سوی پل را نوشت.

راه که بیفتیم، ترس‌مان می‌ریزد نیز در سال ۱۳۶۰ به چاپ رسید. او پس از این کتاب چند سالی تنها با نشریات ادبی در ارتباط بود تا این ‌که اولین مجموعه داستانش را با نام حضور در سال ۱۳۷۹ منتشر کرد. شراره بلند دومین مجموعه داستان آذرآیین بود که در سال ۱۳۸۰ منتشر شد. داستان ظهر تابستان از این مجموعه در جایزه گلشیری برگزیده شد. مجموعه هجوم آفتاب نیز از جمله آثار به چاپ‌ رسیده آذرآیین است که یکی از هشت نامزد دریافت جایزه ادبی جلال آل‌احمد در سال ۱۳۸۸ بود و موفق شد جایزه کتاب فصل را از آن مولف خود کند.

از دیگر آثار جدید وی به موارد زیر می‌توان اشاره داشت: داستان کوتاه اتوبان، رمان ‌صد صفحه‌ای عقرب‌ها را زنده بگیر که در فضای نوستالژیک برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است و همچنین مجموعه‌ داستان چه سینما رفتنی داشتی یدو!؟ که شامل ۱۳ داستان است.

قباد آذر‌آیین به بیان مشکلات و مسایل زادگاهش و باز‌گو کردن ویژگی‌های فرهنگ بومی جنوب کشور (مسجدسلیمان) در آثارش معروف است. آذرآیین در این سال‌ها در کنار غنا بخشیدن به ادبیات داستانی ادبیات فارسی نیز تدریس می‌کند و هم‌اکنون ساکن تهران است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.