• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 11780اخبار امروز : 1
0

18 عمل در یک روز توسط برخی پزشکان خوزستان!

  • کد خبر : 1231
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

این روزها از برخی بیمارستان های خصوصی خوزستان خبرهای ناخوشایندی به گوش می رسد که دل هر دردمندی را به درد می آورد. داستان از این قرار است که برخی از پزشکان متخصص و عضو هیات علمی دانشگاه در تایم اداری که علی القاعده می بایست با حضور در دانشگاه علوم پزشکی به رتق و […]

این روزها از برخی بیمارستان های خصوصی خوزستان خبرهای ناخوشایندی به گوش می رسد که دل هر دردمندی را به درد می آورد. داستان از این قرار است که برخی از پزشکان متخصص و عضو هیات علمی دانشگاه در تایم اداری که علی القاعده می بایست با حضور در دانشگاه علوم پزشکی به رتق و فتق و پاسخگویی به سوالات دانشجویان خود بپردازند اما منافع اقتصادی خود را ترجیح می دهند.

کاشف به عمل آمده است که برخی از پزشکان متخصص در تایم اداری تا 18 عمل در چند بیمارستان خصوصی با دستمزد های کلان اقدام به عمل جراحی بعضا حتی غیرضروری برای بیمار و البته ضروری برای خود می کنند! براستی مگر یک پزشک چه میزان کشش ذهنی و فکری و بصری دارد قادر به قریب 18 عمل جراحی در یک روز شود؟!

یکی از متخصصین ضمن ابراز تاسف از عملکرد برخی از پزشکان اظهار داشته: در بسیاری موارد بدون اینکه پزشک از روش های دیگری بیمار را معالجه کند بلافاصله با انگیزهای مالی اقدام به عمل جراحی بیمار می کنند و عوارض ناشی از این عمل ها به مراتب بیشتر از درمان آن است تا جایی که بیماران تا مدت زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند و در بسیاری موارد بهبود نمی یابند.

وی یکی از دلایل افزایش این نوع عمل ها را انگیزه های مالی ذکر کرد که به شدت رو به افزایش است. همچنین در مواردی نیز عمل به دلیل تشخیص نادرست پزشک صورت می گیرد که عوارض آن دامن بیمار را می گیرد.

جالب اینجاست که پزشک خاطی با برخورد نادرست با بیمار از خود سلب مسئولیت می کند و با دلایل غیرمنطقی درصدد توجیه بیمار است. اما وضعیت حقوقی جراحی های غیر ضروری در زیر لایه های پیچیده قانون شنیدنی است. از سوی دیگر رویکرد نظام پزشکی نیز به گونه ای است که غالبا جانب پزشکان را گرفته و در مواردی محکوم کردن آنها در مواقعی که خطا و اشتباه بعضا غیرقابل جبران پزشک محرز شده است سرباز می زنند!

این در حالی است که طبق قانون انجام عمل های غیر ضروری که برای درآمدزایی صورت گیرد نوعی تخلف بشمار می آید و علاوه بر آن در صورتی که به تایید شورای نظام پزشکی و پزشکی قانون نرسد، مجازات انتظامی و تخلف از نظام پزشکی به همراه خواهد داشت.

به هرحال برخی از افراد در جامعه با بیماری‌های مختلفی دست و پنجه نرم می ‎کنند و امید آنها جامعه پزشکی است كه متاسفانه در بسیاری موارد به یاس تبدیل می‌شود و قربانی اشتباه و انگیزه‌های نادرست پزشکان می‌شوند. اگر چه آمار دقیقی از عمل‌های غیر ضروری در کلانشهر اهواز در دسترس نیست اما اظهارات بسياري از پزشکان تا حدی بر این امر صحه می‌گذارد و کسی پاسخگوی جان مردم نیست

منبع/ شوشان

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.