• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

دكتر اميدوار رضايي: دانشگاه آزاد از اعلام و رفع مشکلات ابایی ندارد

  • کد خبر : 12217
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۷:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر امیدوار رضایی مهم‌ترین ویژگی یک سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری تجاری سازی علم و هوشمندسازی و هدفمند کردن علم آموزی اعلام کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماینده تام‌الاختیار دکتر میرزاده در در هیئت امنای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، ویژگی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- دکتر امیدوار رضایی مهم‌ترین ویژگی یک سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری تجاری سازی علم و هوشمندسازی و هدفمند کردن علم آموزی اعلام کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان نماینده تام‌الاختیار دکتر میرزاده در در هیئت امنای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری، ویژگی جلسات هیات امنای استانی را حضور مسئولان ذی نفوذ در داخل و خارج دانشگاه دانست و گفت: حضور مسئولانی که در دانشگاه آزاد ذی نفوذ هستند موجب شده جلسات هیات امنای دانشگاه آزاد نسبت به هیات امنای دانشگاه‌های دولتی قوی‌تر و کار‌شناسی‌تر برگزار شود و حتی ایرادهایی که از واحدهای مختلف گرفته می‌شود نسبت به هیات امنایی که من عضو آن‌ها هستم بسیار دقیق‌تر و واقع بینانه‌تر باشد.

او در ادامه با اشاره به ویژگی‌های مدیریتی دکتر میرزاده گفت: موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت دکتر میرزاده به دلیل تجربه کاری بالا در دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری و هم چنین تجربه ایشان در حوزه‌های فرابخشی است.

دکتر رضایی افزود: این تجربه بالا و هم چنین جدی و پیگیر بودن به دکتر میرزاده کمک کرده که ایشان دید بالاتری به اهداف و چشم انداز دانشگاه داشته باشند و فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را با سیاست‌های کلی نظام و سند چشم انداز تطبیق دهند و پی گیر اهداف ملی باشند نه گروهی و جناحی.

امیدوار رضایی بزرگ‌ترین تغییر در یک سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی را پیگیری تجاری سازی علم و هوشمندسازی و هدفمند کردن علم آموزی دانست و تاکید کرد: مشارکت‌های جمعی در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی نمود ویژه‌ای دارد و در بحث ارتقای کیفی واحد‌ها تحولات مهمی رخ داده است.

نماینده دوره‌های پنجم، ششم، و هفتم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره عملکرد برخی اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباره توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: در تمام بحث‌ها ممکن است درصدی غرض ورزی وجود داشته باشد و دلیل اصلی این مساله ناآگاهی است. باید پذیرفت در سه دهه گذشته کوتاهی‌هایی هم از سوی دانشگاه آزاد و هم از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید توانمندی‌های خود از جمله امکانات سخت افزاری و توان هیات علمی خود را به خوبی معرفی می‌کرد. هنگامی که ما اطلاعات دقیقی به مسئولان دولت و مجلس ارائه ندهیم طبیعتا ممکن است قضاوت‌هایی صورت بگیرد و خدای ناکرده ایجاد مشکلات کند.

نماینده تام‌الاختیار دکتر میرزاده در در هیات امنای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی و جزو ابلاغات مقام معظم رهبری است. قانون برنامه توسعه ما را موظف کرده است که سهم تحصیلات تکمیلی را در کل دانشگاه‌ها به 20 درصد برسانیم. اما در حال حاضر نه تنها دانشگاه آزاد بلکه دانشگاه‌های دولتی نیز در بحث تحصیلات تکمیلی از اهداف برنامه توسعه عقب هستند و طبیعتا برای این توسعه مشکلاتی وجود دارد.

دکتر رضایی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم نه اینکه از اهداف دست برداریم. دانشگاه آزاد از اعلام مشکلات و رفع آن ابایی ندارد و این مساله در یک سال اخیر به خوبی نشان داده شده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.