• امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
کل اخبار 11798اخبار امروز : 0
1

موج اميد بر فراز مسجدسليمان/گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از مراسم كلنگ زني آلومينيوم

  • کد خبر : 12010
  • ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۹:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آیین کلنگ زنی پروژه آلومینیوم کاوه خوزستان با حضور دکتر مقتدایی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جمعی از مدیران کل استان خوزستان ومدیران شهرستانی برگار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آلومینیوم در سخنانی ضمن خیر مقدم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- آیین کلنگ زنی پروژه آلومینیوم کاوه خوزستان با حضور دکتر مقتدایی استاندار خوزستان، دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جمعی از مدیران کل استان خوزستان ومدیران شهرستانی برگار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آلومینیوم در سخنانی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک به مناسبت اعیاد ماه ربیع الاول گفت: ۳۵ سال پیش نظام جدیدی در این کشور بنا نهاده شد متولد از آزادی و برادری، و وقف اقامه این حقیقت که خدایی جز خدای یگانه نیست و خاتم الانبیاء آخرین فرستاده اوست. و آن که حکومت طاغوت جایز نیست. دشمن به سراغمان آمد و نبرد حق علیه باطل ۸ سال طول کشید و امروز نبرد اقتصادی به سراغمان آمده است و ایجاد اشتغال مهم ترین وظیفه ی ما در برابر شهدای گرانقدری ست که جانشان را فدا کرده اند تا مردمان این سرزمین، شایسته ی بهترین ها باشند.
مهندس حسینی ادامه داد: پروژه احداث آلومینیوم کاوه خوزستان در راستای استراتژی های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و رهنمون مقام معظم رهبری با هدف ایجاد اشتغال و رفع مشکلات محرومیت های منطقه تعریف شده است. اشتغالی که از تولید این کارخانه حاصل می شود دست آورد اصلی این شرکت است که امید است موجب رونق و پیشرفت شهرستان پرافتخار مسجدسلیمان، استان مقاوم خوزستان و کشور اسلامی امان باشد. وی ادامه داد: امیدواریم به یاری ایزد منان و همت و همدلی مردم و مسئولین محترم حدود دو سال دیگر در نوروز ۹۶ در این مکان شاهد همهمه و تلاش نیروهای شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان و بهره برداری از این طرح باشیم. مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهره برداری از این مرکز و عرضه این محصول استراتژیک خود دست آوردی دیگری ست، پروژه آلومینیوم کاوه خوزستان به دلایل وجود موانع بسیار پس از چند سال وقفه با تدبیر و جدیت ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی جناب مهندس سعیدی کیا و راهبری و حمایت های صادقانه و مجدانه همراه با تدبیر دکتر مقتدایی استاندار محترم خوزستان امروز اجرایی شده است. قطعاً این دستاورد بزرگ که محصول دولت تدبیر و امید است نام این دو بزرگوار را برای همیشه جاودانه خواهد داشت.
ایشان در پایان سخنان خود گفتند: در این جا لازم می دانم از دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام سردار دکتر رضایی، نماینده دلسوز و پیگیر مسجدسلیمان جناب دکتر اسماعیل جلیلی، حجت السلام امینی امام جمعه محترم مسجدسلیمان، مهندس گروئی فرماندار محترم مسجدسلیمان، مهندس حاجتی معاون محترم استاندار و دیگر معاونین استاندار، مهندس حسن زاده، محمدیان، مهندس سیدان، مهندس مرجانی و جناب دکتر داودی مدیر عامل محترم شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان که لطف کردند و با ما همکاری نمودند و همچنین مدیران کل، مدیران شهرستان و همه کسانی که ما را در این راه همراهی کرده اند تشکر و سپاسگزاری می نمایم، دست شما را می فشارم و نیازمند به کمک و مشورت شما هستم.
به عنوان عضو کوچکی از این پروژه عظیم لازم می دانم مجدداً از حمایت های مدیرانه، صادقانه، دلسوزانه جناب آفای مقتدایی، جناب آقای دکتر حاجتی، جناب آقای مهندس حسن زاده، جناب آقای محمدیان، جناب آقای گروئی، جناب آقای مهندس سیدان قائم مقام محترم صنایع معدنی کاوه پارس و جناب آقای مهندس مرجانی ریاست محترم هیئت مدیره آلومینیوم کاوه خوزستان که امروز در این مراسم حاضر شدند، تشکر نمایم. بدانید که مایه ی دلگرمی ما هستیم.
امیدوارم که ایجاد ۲۰۰ شغل مستقیم و ۶۰۰ شغل غیر مستقیم در این فاز شهدای این منطقه را خشنود سازد که تمامی اعضای شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان و علی الخصوص بنده خود را محتاج به دعای خیرشان می بنیم.
دکتر مقتدایی استاندار خوزستان نیز در سخنانی اظهارکرد: امیدواریم با اجرایی شدن پروژه های صنعتی شاهد عمران شهرستان مسجدسلیمان باشیم. وی ‌‌افزود: وضعیت جغرافیایی مسجدسلیمان نقش اساسی در اقتصاد کشور داشته و بدون شک این شهرستان به پشتوانه اکتشاف اولین چاه نفتی، جایگاهی ویژه در کشور خواهد داشت. مقتدایی تصریح‌ کرد: پروژه‌ کارخانه آلومینیوم سازی و پتروشیمی مسجدسلیمان از ظرفیتهای مهم این شهرستان محسوب می‌شوند که امیدواریم زمینه‌ای برای ایجاد صنایع پایین‌‌دست در کنار این صنایع فراهم شود و از این طریق شاهد رونق و توسعه مسجدسلیمان و آسایش مردم این منطقه باشیم.
وی بیان‌کرد: اجرای این پروژه‌ها زمانی در مردم منطقه تعلق خاطر ایجاد میکند که مردم از ظرفیتهای جدید ایجاد شده بهره‌مند شوند؛ همان‌گونه که در اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بخش زیادی از مردم شهرستانهای کشاورزخیز بهره مند شدند.
وی در پایان از محمد سعیدی کيا ،ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سید محمد اتابک، مدیر عامل صنایع معدنی کاوه پارس تشکر و قدر دانی نمود.
به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ادامه این مراسم امید حاجتی، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای کار دوره جدید مدیریت در خوزستان، مساله بیکاری و حل و بررسی آن یکی از چالشهای پیش روی استان بوده که برای رهایی از این بحران، برنامهای منسجم در استان پیادهسازی شده است.
وی‌ افزود: خوزستان از لحاظ سهم در اقتصاد کشور با احتساب نفت، دومین استان و بدون احتساب نفت، چهارمین استان کشور است. این در حالی است که در نرخ بیکاری دومین استان کشور هستیم. با توجه به این آمار، سعی در برنامهریزی برای حل بحران بیکاری داریم و در این راستا برنامههای کوتاهمدت و میانمدت پیاده‌سازی شده است که برنامه میانمدت در دست اجرا است و به تفکیک شهرستان‌ها برنامهریزی و تا پایان امسال تدوین میشود. براساس این برنامه ظرفیت هر منطقه شناسایی و الگوی توسعه آن ترسیم خواهد شد تا شاهد حل مشکل بیکاری در مناطق مربوطه باشیم. در کوتاه مدت نیز برای حل معضل بیکاری با اولویت اینکه بیشترین بیکاری در کدام شهرستانها است، اقدام کرده‌ایم.
حاجتی تصریح کرد: در این میان شهرستانهای مسجدسلیمان و شادگان در اولویت برنامه ریزی قرار گرفته‌اند. ایجاد واحدهای صنعتی برای حل معضل بیکاری مسجدسلیمان و همچنین راه اندازی کارخانه فولاد شادگان و بندر تجاری و فعال‌سازی گردشگری تالاب در شادگان پیش‌بینی شده است.
وی عنوان‌کرد: امروز بدون هیچ مشکلی شرکت آلومینیوم در جهت رفع بحران بیکاری در مسجدسلیمان کلنگزنی شد تا بتواند بخشی از مشکلات بیکاری این منطقه را حل کند. در فاز اول این کارخانه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار میشوند و در زمان اجرا نیز ۵۰۰ نفر دیگر به کار گرفته میشوند.
معاون برنامهریزی استانداری خوزستان گفت: برای اجرای این پروژه بر استفاده از نیروی بومی تاکید شده است. همچنین اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم برای مردم استان و مسجدسلیمان مثمرثمر باشد و علاوه بر این پروژه شاهد راهاندازی پروژه‌های دیگری در این شهرستان باشیم.
وی تصریح‌کرد: پروژه های زیاد دیگری در مسجدسلیمان داریم که به همکاری مردم و مسوولان شهرستان برای جذب سرمایه گذار و جلب اعتماد جهت سرمایه گذاری، نیاز دارند. جلیلی بیان‌کرد: اگر فعالیت واحدهای صنعتی به طور جدی و بدون توجه به جناحهای سیاسی پیش برود، قطعا به رشد، شکوفایی و توسعه استان کمک خواهند کرد.
وی با بیان این‌که شرایط بیکاری در مسجدسلیمان بحرانی است، خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم این پروژهها فقط در حد کلنگزنی نباشند، بلکه مراحل بعدی آن به طور مستمر انجام شوند و بتوانند در حل بحران بیکاری مسجدسلیمان نقشی داشته باشند. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان نماینده مسجدسلیمان در مجلس شواری اسلامی افزود: امروز مردم مسجدسلیمان با کلنگ زنی این کارخانه، چشم انتظار بهره مندی از آن هستند. به همین منظور این دو پروژه یعنی پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان و آلومینیوم سازی کاوه خوزستان باید در جهت فعال‌شدن به طور جدی دنبال شوند تا از لحاظ اجتماعی تاثیراتی بر منطقه بگذارند. جلیلی یادآور‌ شد: پالایشگاه نفت مسجدسلیمان از پروژه های بسیار بزرگ آینده است که باید وزارت نفت برای سرمایه گذاری و پیگیری اجرای آن، وارد عمل شود.

245154

IMG_0222 copy

گزارش و عكس ها: سعيد مرادي- سحر طاهري

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=12010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. واقعا خيلي خوشحالم قطعا اين اتفاقات خوب علاوه بر تلاش مسئولين شركت آلومينيوم نتيجه تلاش هاي همه نخبگان شهرستان مي باشد. به اميد سربلندي مسجدسليمان

  2. موج اميد بر فراز مسجدسبيمان… عجب تيتر قشنگي سعيد خان…. عالي بود

  3. تشکروقدردانی از زحمات بی دریغ استاندار خوزستان و فرماندار محترم شهرستان مسجدسلیمان بخاطر پیگیری و رفع مشکلات دراین شهرستان.
    به امید فردای بهتر

  4. دکتر جلیلی درود بر تو

  5. درود بر تو جلیلی نشون دادی مثل بعضی ها فقط حرف نمیزنی عمل میکنی،،

  6. بیست و  اندی سال پیش عزیزانمان نوید احداث پتروشیمی را به مردم فهیم شهرمان داده بودن در آن زمان  تمامی برادران جویای کارمن در  شهر 25ساله یا 30ساله بودن …حالا همان برادران من 45 ویا 50ساله هستن باز جویای کار……امیدوارم یکباردیگر 25ساله های ما 45ساله نشوند و با ز جویای کارباشند…یاحق

  7. اقا حقیقتا که دستتون درد نکنه،پروژه در حال تعطیل شدن بود!!! این مدیر عامل جدید چطوری اوکی گرفته!!؟
    سر زمین دعوا بود نمی دادن به آلومینیوم.
    دمتون گرم خیلی مردین

  8. ممنون از همکاری مسئولین و بنیاد.
    انشا.. چوب جلو پاتون نزارن.

    خلاصش که من همون حدودا تموم میشه درسم.برا استخدام خدمت می رسم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.