• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11774اخبار امروز : 2
2

گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجدسیلمان به پیمانکار خارجی (تصاوير)

  • کد خبر : 11960
  • ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۷:۳۴

دكتر محسن رضايي: انصافاً دكتر داودي با يك صبر و حوصله فراوان كار را به نقطه شروع رسانده اند/ من يه آقاي داودي گفتم همه زندگي ات را بايد روي اين كار بگذاري و مثل شمع بسوزي و اين ناباوري كه در اين منطقه به وجود آمده را بشكاني كه بحمدلله ايشان پذيرفتند/ بايد بپذيريم […]

دكتر محسن رضايي: انصافاً دكتر داودي با يك صبر و حوصله فراوان كار را به نقطه شروع رسانده اند/ من يه آقاي داودي گفتم همه زندگي ات را بايد روي اين كار بگذاري و مثل شمع بسوزي و اين ناباوري كه در اين منطقه به وجود آمده را بشكاني كه بحمدلله ايشان پذيرفتند/ بايد بپذيريم كار به اين بزرگي محصول تلاش يك نفر يا دو نفر نيست و اگر همه دست به دست هم نمي دادند به اينجا نمي رسيد و يقيناً اگر در آينده همه با هم همكاري نكنند به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد. دكتر داودي: يقيناً براي اشتغال مستقيم بيش از 10 هزار نفر ما برنامه داريم اين صرفاً يك آرزو نيست بلكه مبتني بر برنامه و مطالعات است/ مردم بايد بدانند نظام و مسئولين با تمام توانشان بنا دارند در شهر توسعه و ايجاد اشتغال و آباداني كنند/ پروژه فاز اول ما با حدود 800 ميليون دلار نهايي شده و پيمانكارچيني پيش پرداختش را هم دريافت كرده و مباحث قراردادي مان هم تمام شده است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مراسم واگذاری سایت پتروشیمی مسجدسیلمان به پیمانکار خارجی (چینی) با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد كشوري و شهرستان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان پیش از ظهر امروز طی مراسمی، سایت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان به شرکت ووهان از کشور چین تحویل شد. در ابتداي اين مراسم يوسف داودي مدير عامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان ضمن خير مقدم به حضار به ويژه دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، مهندس افخمي رئيس هيئت مديره و مدير عامل بانك صنعت و معدن، مهندس پيوندي معاون شركت ملي صنايع پتروشيمي و … در سخناني گفت: شركت صنايع پتروشيمي مسجدسليمان داراي برنامه هاي وسيعي ست كه داراي پشتوانه سرزميني و منطقه اي ست و همين طور افراد و صاحبان سهام شركت از يك سو به دليل چشم اندازهايي كه در منطقه مي بينند و از سوي ديگر به دليل محروميت و برنامه هاي نظام براي توسعه مناطق محروم بنا دارند در اين منطقه 20 هزار ميليارد تومان سرمايه گزاري كنند كه بالغ بر 10 ميليارد دلار خواهد بود وي گفت: يقيناً براي اشتغال مستقيم بيش از 10 هزار نفر ما برنامه داريم اين صرفاً يك آرزو نيست بلكه مبتني بر برنامه و مطالعات است. دكتر يوسف داودي در بخش ديگري از سخنان خود گفت:  در منطقه زيلايي دو عنصر بسيار ارزشمند وجود دارد يكي نزديكي ما به سد گتوند دوم منابع گازي فراواني كه در اين جا وجود دارد سهامداران بنا دارند كه منطقه را توسعه بدهند و يقيناً همان طور كه همه مسئولين تلاش كرده اند انتظار داريم اين مساعدت ها ادامه داشته باشد.

مردم بايد بدانند نظام و مسئولين با تمام توانشان بنا دارند در شهر توسعه و ايجاد اشتغال و آباداني كنند به همين دليل اين مراسمات در راستاي فرامين امام و امت بود كه مي فرمود: هر كاري انجام مي دهيد به مردم اعلام كنيد. دكتر داودي ادامه داد: پروژه فاز اول ما با حدود 800 ميليون دلار نهايي شده و پيمانكارچيني پيش پرداختش را هم دريافت كرده و مباحث قراردادي مان هم تمام شده است. در اين پروژه دو شركت اروپايي بخش تكنولوژي و لاينسس پروژه را به عهده دارند و يك شركت چيني با بيش از 65 پروژه اوره آمونياك و 300 پروژه پتروشيمي در دنيا كه در حال حاضر در بيش از 10 كشور دنيا نيز پروژه دارد خوشبختانه قبول كرده است اين پروژه را انجام دهد و امروز رسماً سايت به آن ها تحويل داده مي شود. مدير عامل شركت پتروشيمي مسجدسليمان در پايان سخنان خود مجدداً از تلاش هاي پيگير و مستمر شركت ملي صنايع پتروشيمي همچنين بانك صنعت و معدن كه تقدير و تشكر نمود.

در ادامه دكتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت ضمن تشكر از بنياد تعاون نيروي انتظامي و دكتر يوسف داودي گقت: انصافاً دكتر داودي با يك صبر و حوصله فراوان كار را به نقطه شروع رسانده اند. پتروشيمي مسجدسليمان پيش از ده تا پانزده سال است كه مطرح است من يه آقاي داودي گفتم همه زندگي ات را بايد روي اين كار بگذاري و مثل شمع بسوزي و اين ناباوري كه در اين منطقه به وجود آمده را بشكاني كه بحمدلله ايشان پذيرفتند و دوستان ما در بنياد تعاون ناجا هم زحمت كشيدند و پيگيري كردند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: من چند تشكر دارم اول از دولت چين. صد و چند سال پيش دولت انگليس وارد اين منطقه شد، آن ها آمدند شركت نفت انگليس و ايران را تشكيل دادند و 85 درصد منابع ما را بردند و تنها 15 درصد از نفت نصيب خودمان شد. پس از 106 سال دولت چين آمده و كاملاً بر خلاف دولت انگليس عمل كرده است. قطعاً دولت ايران اين همكاري هاي دولت چين را فراموش نخواهد كرد. من صميمانه از دولت و ملت چين خصوصاً شركت ووآن كه تجربه خوبي دارند تشكر و قدرداني مي كنم كه در اين تحريم اقتصادي دارند با ما همكاري مي كنند امروز ديگر چيني ها در اقتصاد جهاني نقش بالايي ايفا مي كنند. دكتر رضايي ادامه داد: همچنين از آقايان پيوندي،گلستانه، افخمي و همچنين از دولت قبلي و دولت آقاي روحاني، استاندار محترم خوزستان،نماينده محترم در مجلس شوراي اسلامي، ائمه محترم جمعه نيز تشكر و قدرداني ميكنم. وي گفت: بايد بپذيريم كار به اين بزرگي محصول تلاش يك نفر يا دو نفر نيست و اگر همه دست به دست هم نمي دادند به اينجا نمي رسيد و يقيناً اگر در آينده همه با هم همكاري نكنند به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد.

دكتر رضايي ادامه داد: اين كار در شرايط خاصي دارد شروع مي شود در شرايطي كه ايران با دو تحريم پي در پي مواجه شد يك تحريم همان تحريم سال 90 است و تحريم دوم كه از 2ماه پيش شروع شده است و قيمت نفت را نصف كرده اند، اين هم يك نوع تحريم است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگارا نمسجدسليمان دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد:

ملت ايران هميشه در چنين شرايطي دست به انقلاب مي زنند يكي در زمان شاه كه استبداد به اوج رسيد، دوم زماني كه در جنگ تحميلي بخشي از كشور اشغال شد و سوم همين فشارهاي اقتصادي ست كه ما مي توانيم سومين فشار ظالمانه غرب يعني فشار اقتصادي را خنثي كنيم. ايشان ادامه دادند: به بهانه هسته اي آمدند پشت سر هم ما را تحريم مي كنند. هيچ جايي از ايران نيست كه سازمان انرژي هسته اي از آن بازديد نكرده باشد. همه دنيا مي دانند قصد امريكا و غرب بحث هسته اي نيست اين ها مي خواهند دوباره ايران را برگردانند در دامن آمريكا. اما ملت ايران همان طور كه در انقلاب و جنگ توانستند روي پاي خود بايستد در مسئله ي اقتصاد هم مي تواند سرپاي خودش بايستد اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري ابلاغ كرد حرف اساسي اش اين است كه ما در جهت اقتصاد مقاومتي عزتمان را نخواهيم فروخت و اقتصادمان را همدرست مي كنيم. پيام مهم پتروشيمي مسجدسليمان اين است كه ما در جهت اقتصاد مقاومتي عزت استقلال و شرفمان را حفظ مي كنيم، اقتصادمان را راه مي اندازيم اين يك انقلاب مي خواهد.

دكتر محسن رضايي گفت: دنبال اين هستيم كه كل اين منطقه كه بين لالي ،گتوند، شوشتر، مسجدسليمان و انديكا قرار دارد يك منطقه ويژه انرژي بشود. گام بعد كارخانه آلومينيوم است كه در آستانه رسيدن به فاينانس است و دارد در مسير اجرايي مي افتد كه انشالله آقاي داودي هم با تجربه اي كه دارد به آن پروژه نيز كمك كند. ما مي خواهيم اينجا يك منطقه بزرگ و ويژه اقتصادي بشود كه تمام شمال خوزستان را تحت پوشش قرار بدهد لذا من چند انتظار دارم.

اولين مسئله كه خيلي هم فوريت دارد مسئله اشتغال است انتظار داريم آموزشگاهي در اينجا تاسيس شود كه جوانان فارغ التحصيل دانشگاه آموزش ببينند و از اين جوانان آموزش ديده استفاده كنند چرا كه ما جوانان بسيار با استعدادي در اين منطقه داريم.

مسئله دوم مردم انتظار دارند هم پيمانكاران و هم كاركنان حتي در دوران ساحت مجتمع از خود اين منطقه باشند و استخدام كارگرها از نيروهاي بومي باشد.

مسئله سوم هم اين كه شركت پتروشيمي با شركت ووان چيني ارتباط و همكاري اشان را ادامه بدهند. اين شركت تجربه و فن آوري خوبي دارد و ما انتظار داريم فن آوري را به ما انتقال دهند. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان سخنان خود گفت:

مطمئن باشيد دولت آقاي روحاني، استاندار، نماينده، امام جمعه، فرماندار محترم همه از شما حمايت مي كنند و پشتيبان اين طرح هستند و همه با تمام وجود دارند براي حل مشكلات تلاش و پيگيري مي كنند كه از همه آنان تشكر مي كنم.

مهندس پيوندي عضو هيئت مديره شركت ملي صنايع پتروشيمي سخنران بعدي اين جلسه بود. وي گفت: امروز روز بزرگي ست، افتخار مي كنم در خدمت مردم سرزمين نفت و شناسنامه نفت ايران هستم. وي ادامه داد: امروز جزء افتخارات شركت ملي صنايع پتروشيمي هم مي باشد كه در دولت تدبير و اميد كلنگي زده مي شود كه منابع مالي اش جاري شده و از امروز تلاش و كار در اين منطقه آغاز خواهد شد. وي گفت: در كشور خيلي كلنگ ها زده شده اما به جايي نرسيده چون صرفاً بر اساس يك تصميم غير منطقي بوده اما امروز زماني كار در اينجا شروع مي شود كه شما مردم منطقه مطمئن هستيد كه چه پشتوانه بزرگي پشت اين پروژه مي باشد.

مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان نيز در سخناني گفت: بنده خير مقدم عرض مي كنم حضور مهمانان گرامي به ويژه يادگار هشت سال دفاع مقدس سردار محسن رضايي فرزند مسجدسليمان. وي ادامه داد: من دو نكته خدمت عزيزان عرض مي كنم اول اين كه صد در صد شركت پتروشيمي مسجدسليمان مورد حمايت كامل دولت در تمام ابعاد است و من به عنوان نماينده دولت در مسجدسليمان حمايت همه جانبه از اين شركت را خواهم داشت و نكته دوم اين كه عمليات اجرايي فرودگاه و ساير زير ساخت ها مثل راه آهن مطالعاتش تمام شده است و دولت مصمم است به موازات كار پتروشيمي عمليات زير ساختش را هم آماده كند. فرماندار مسجدسليمان ضمن تشكر از همه كساني كه تلاش كرده اند تا اين پروژه ي عظيم به سرانجام برسد تقدير و تشكر نمود و گفت: ما آمادگي داريم با تمام وجود از پروژه ها و سرمايه گذاري هايي كه در شهرستان مي شود حمايت نماييم. در پايان مراسم تحويل سايت به صورت رسمي به پيمانكار چيني برگزار شد.

71342586109

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. با سلام
    خداوند منان را شکر گزارم

  2. آقا يعني واقعاً راه افتاد. اينبار باور كنيم

  3. با سلام. خيلي خوشحالم از پيشرفت پتروشيمي انصافا دارم كم كم احساس اميدواري مي كنم

  4. با عرض سلام و احترام . صد هزار مرتبه تشکر از خداوند بزرگ . انشا… با خیر و مبارکی . و تشکر از سردار بزرگ اسلام و فرزند خوش فکر و با ایمان بختیاری ، مسجدسلیمان ، خوزستان و ایران اسلامی دکتر حاج محسن رضایی که الحق با پیگیری ها و دلسوزیهای شما طرحای بزرگ از جمله راه اندازی تونل دلا در پروژه جاده مسجدسلیمان – شهرکرد ، کارخانه سیمان و شروع بکار ساخت کارخانه های آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان و … شروع و انشا.. به سرانجام رسیده و برسند انشا.. البته با تشکر ویژه از نماینده قبلی شهرمان جناب آقای دکتر امیدوار رضایی که ایشان نیز نقش بزرگی در به سرانجام رسیدن این پروژه ها داشته اند . همچنین نماینده شهرمان جناب آقای جلیلی و امام جمعه گرانقدر و دلسوز حاج آقا امینی و… البته همان طور که حاج محسن فرمودند خیلی ها در انجام این کارها نقش داشته اند که انشا .. خداوند خیر به خودشان و خانواده و فرزندانشان بدهد . انشا…البته ما از این آقایان ( همه نخبگان و دلسوزان شهرمان ) تقاضا داریم پیگیر گرفتن تائیدی و تصویب بهره برداری از منبع عظیم آب پشت دریچه سدها در منطقه مسجدسلیمان بزرگ ، جهت شیلات ( حوضچه های ماهی خاکی ، بتنی و سبدی ) و همچنین درختکاری (باغبانی ) و کشاورزی اطراف این در یاچه ها باشند . تا انشا.. هم شغل ایجاد شود و هم درآمد آن وارد اقتصاد شهر شود ..انشا..

  5. آقا محسن خسته نباشی

  6. خسته نباشي جناب داودي به راستي فرزند مسجدسليماني

  7. باتشکر از اقای داوودی که انصافآ زحماتی زیاد کشیدن

  8. سلام اقای داودی خسته نباشی واقعا ثابت کردی که فرزند مسجدسلیمانی و افتخاری برای تاریخ بختیاری. از اقای جلیلی و رضایی تشکر فراوان میکنم. همگی شما مایه فخر بختیاری هستین

  9. سلام به سایت خوب باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان و خوانندگان محترم ان
    مراسم تحویل سایت گویا لرزه بر اندام بعضی از آقایان سیاسی انداخته.دوستان نترسید بخدا بجز خدمت به مردم مسجدسلیمان کاری دیگری قرار نیست اتفاق بیافتد.اگر پتروشیمی کسی را به عنوان کاندیدا معرفی کرد مردم بهش رای ندهند…..
    خدا اگر قرار است عزت به کسی بدهد هیچ کس نمیتواند انرا بگیرد و اگر همه عالم جمع شوند که کسی را بالا ببرند اگر خدا نخواهد نمیشود پس برای مسجدسلیمان بخاطر خدا و مردم بیایید تلاش کنیم.امار 400 نفر خودکشی برای مسولین ننگ است.دکتر جلیلی عزیز محسن رضایی و یا هر کس دیگر اول خدا و بعد مردم اگر بخواهند عزتمند میشوند و اگر همه نخواهد ….. به امید مسجدسلیمانی اباد

  10. با عرض سلام . برادر محمود . ما باید پیرو گفته بزرگان و رفتار ایشان باشیم . و جواب حرف من و شما و همه دوستان دیگر را حاج محسن با درایت ذاتی خود فرمودند که ” کار به این بزرگی محصول تلاش یک یا دو نفر نیست و همه کمک کردند ) که ایشان با فرمودن این جمله راه های احیانا” و خدایی نکرده تفرقه را بستند . و به نظر من ما هم با پیروی از گفته ایشان امیدواریم که برنامه هایی که دولت جهت آبادانی مسجدسلیمان بزرگ دارد با صبر و حوصله و تحمل یکدیگر یکی پس از دیگری انجام شود . انشا…و هر کس بخواهد از این نمد کلاهی برای خود بدوزد .خدایی نکرده …… به امید سربلندی هر چه بیشتر بختیاریها تحت بیرق اسلام ناب محمدی (ص) انشاا..

  11. باسلام خدمت دوستان کارخوب بهر شکل خوب است ای کاش کارانجام شودهرکسی باشدفرق نمی کند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.