• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

گزارشي از مراسم معارفه مدير كل جديد راه و شهرسازي خوزستان

  • کد خبر : 11841
  • ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۸:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نصرالله دهقاني مديركل سابق راه و شهرسازي خوزستان از سمت خود توديع و به جاي وی منوچهر رحماني به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان معرفي شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان پيروز حناچي، معاون وزير راه و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نصرالله دهقاني مديركل سابق راه و شهرسازي خوزستان از سمت خود توديع و به جاي وی منوچهر رحماني به عنوان مديركل جديد راه و شهرسازي استان معرفي شد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان پيروز حناچي، معاون وزير راه و شهرسازي در اين مراسم ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس اظهاركرد: ادغام 2 وزارتخانه راه و شهرسازي در نگاه اول، ادغام يك دستگاه كاملا نرم‌افزاري با يك دستگاه كاملا سخت‌افزاري و اجرايي بود.

وي افزود: در ادغام اين 2 وزارتخانه، هزينه بسيار زيادي را تقبل كرده‌ایم و اگر اين ادغام به عنوان تهديدي مطرح بوده بايد آن را به فرصت تبديل كنيم. معتقديم مديريت خردمندانه فضاي سرزمين، اصلي‌ترين وظيفه ما در وزارت راه و شهرسازي است كه انشالله با كمك همديگر بايد آن را انجام دهيم.

تاکید بر لزوم ايجاد مساجد در شهرک‌های جدید

در ادامه اين مراسم آيت‌الله محسن حيدري، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري عنوان‌كرد: وزارت راه بايد به استان عنايت ويژه‌اي داشته باشد تا راه‌هاي مشكل‌دار خوزستان سامان پيدا كنند.

وي ادامه‌داد: در زمينه ساخت شهرك‌هاي جديد در استان همان‌طور كه به جايگاه فضاي سبز توجه مي‌شود بايد به مساله و جايگاه ايجاد مساجد نيز توجه لازم شود. مثلا در شهرك‌ نوساز پرديس بايد كيلومترها به دنبال يك مسجد باشيم كه اين مساله زيبنده يك شهر نيست.

آيت‌الله حيدري گفت: در اهواز به‌ويژه مناطق حاشيه‌اي، خانه‌ها بر طبق اصول مهندسي ساخته نشده‌اند و خانه‌ها به صورت نامنظم ​به‌ويژه در اوايل جنگ ساخته شده‌اند و حال كه سال‌ها از جنگ گذشته، بايد مديريت قوي در اين زمينه اعمال شود.

وي همچنين از تلاش‌هاي دهقاني به عنوان مدير جهادي و تلاشگر اين اداره‌كل در سال‌هاي گذشته تاكنون تقدير كرد و به مدير جديد اداره كل خير مقدم گفت.

كار روی زمين مانده در خوزستان زياد است

در ادامه اين نشست سيدشريف حسيني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: پاكدستي و امين بوده از شاخص‌هاي شخصيتي مدير‌كل سابق است و وی در بدترين شرايط خطيرترين مسووليت را در اداره‌كل راه و شهرسازي پذيرفت.

وي خطاب به مديركل جديد راه و شهرسازي خوزستان گفت: كار روی زمين مانده در استان زياد است و مرد كار مي‌خواهد در بخش راه انتظارات زياد است و ما از شما تغيير مي‌خواهيم.

حسيني تصريح‌كرد: اگر به اميد اعتبارات دولتي بنشينيم 100 سال ديگر راه‌هاي استان درست نمي‌شوند و در اين‌صورت مطمئنا نمي‌توانيم خواسته‌هاي مردم شريف متدين و ولايتمدار استان را اجرايي كنيم. ما به توانمندي مديران بيشتر از اعتبارات اعتقاد داريم.

وي عنوان‌كرد: اميدواريم مديركل جديد راه رفته مديركل قبلي را ادامه دهد؛ انتظار داريم معاون وزير در فرصتي بازديد از راه‌هاي استان داشته باشند و شرايط و وضعيت جاده‌هاي مرگ ما را مشاهده كنند.

حسيني ادامه‌داد: 86 درصد بودجه كشور توسط مردم و خاك خوزستان تقديم كشور مي‌شود و اميدواريم نيم نگاهي به اين استان شود.

وي خطاب به معاون وزير گفت: ​انتخاب شما مورد حمايت ما قرار خواهد گرفت و ما براي اين انتخاب ارزش قائل هستيم.

بیش از 90 درصد راه‌هاي خوزستان شرياني است

در ادامه اين مراسم احمد سياحي، معاون عمراني استانداري خوزستان اظهاركرد: مديركل سابق شبانه روز تلاش مي‌كردند و وی مزين به اخلاق حسن و امين بوده‌ و همواره با جان و دل براي انجام پروژه‌ها وقت مي گذاشت و حضور مسوولان مختلف در اين مراسم نشان دهنده قدرداني از اين حمايت مديركل سابق است.

وي افزود: آقاي رحماني فرد ديگری از اين مرز و زبوم است که وظيفه ادامه خدمت را در اين اداره‌كل بر عهده گرفته و معرف همه است؛ دعا مي‌كنيم كه همانند سرافرازي در مسوليت‌هاي قبلي خود، در اين مسوليت نيز موفق و قدردان اعتماد مجموعه مسوولان به خود باشد.

سياحي تصريح‌كرد:​ بحث جدي ما در بخش راه، ​راه‌هاي شرياني است زیرا بالاي 90 درصد راه‌هاي استان راه‌هاي شرياني هستند.

وي عنوان‌كرد:​ سياست ادغام بخش مسكن و راه سياست درستي نبود و اين 2 بخش از 2 جنس متفاوت هستند و انتظار داريم اگر بشود در استان خوزستان اين 2 بخش يعني راه از مسكن جدا شود.

معاون عمراني استانداري خوزستان ادامه‌داد: با توجه به وجود 20 درصد حمل و نقل سنگين كشور در استان، اختصاص 17 درصد صادرات به استان و ديگر ظرفيت​ها، بحث راهداري از راه‌سازي اهميت بيشتري در استان دارد.

وضعيت راه‌هاي استان در خور شان مردم نيست

در ادامه سيدشكرخدا موسوي، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي اظهاركرد: انتظار داريم در بحث شهرك‌هاي مسكن مهر و شهرهاي جديد شامل شهر رامين و شيرين‌شهر، تلاش ويژه‌اي صورت بگيرد كه اين شهرك‌ها به نقطه مطلوبي برسند.

وي افزود: وضعيت راه‌هاي استان در خور شان مردم استان نيست كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سير اهواز ـ سوسنگرد ـ چذابه اشاره كرد. كار در بخش راه زياد داريم و هر چه توان است بايد براي مطلوب شدن بخش راه توسط مديريت جديد گذاشته شود. البته وضعيت ريلي ما نيز مناسب نيست و اين بخش مربوط به 80 سال پيش است.

موسوي بیان‌کرد: انتظار ما اين است كه مديريت جهادي و همه جانبه و تلاش همكاران اين اداره‌كل را شاهد باشيم. خوزستان، استاني محوري و فوق استراتژيك كشور با ظرفيت​هاي بالا است و مديركل جديد نبايد به اعتبارات وزارت  بسنده كند. ما در استان نفت و فولاد را داريم كه بايد از كمك شركت‌ها براي اجراي پروژه‌ها استفاده كرد.

در اين نشست همچنين نصرالله دهقاني، مديركل سابق راه و شهرسازي خوزستان گفت:​ براي مديريت جديد ​آرزوي موفقيت دارم و جا دارد از تمام مسوولان و ارگان‌هايي كه با مجموعه ما همكاري داشته‌اند از جمله شهرداران، فرمانداران، شوراي برنامه‌ريزي، سازمان نظام مهندسي خوزستان، نمايندگان مجلس و ساير ارگان​ها قدرداني كنم.

همچنين منوچهر رحماني، مديركل جديد راه و شهرسازي خوزستان اظهاركرد: از مجمع نمايندگان استان قدرداني مي‌كنم كه مديران استاني را مورد حمايت قرار مي‌دهند. دهقاني، استاد من بوده و خواهد بود و بر گردن استان حق دارد و ما همه وي را دوست داريم.

وي افزود: مديريت راه و شهرسازي و حمل و نقل، وظيفه سنگيني است و نگراني من ناشي از ترس نيست بلکه سنگين بودن اين وظيفه مي‌طلبد كه بيشتر تلاش كنيم و از همه نيروها و امكانات استفاده كنيم.

در پايان اين مراسم پیام آخوندی، وزير راه و شهرسازي و مقتدايي، استاندار خوزستان در تقدير و تكريم نصرالله دهقاني و پيام وزير و حکم انتصاب رحماني به عنوان مديريت جدید راه و شهرسازي قرائت شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.