• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 1
1

دكتر مقتدايي: عملیات اجرایی توسعه فرودگاه مسجدسلیمان آغاز شد

  • کد خبر : 11680
  • ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه‌ی فرودگاه مسجدسلیمان به همراه پروژه اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، دكتر مقتدایی استاندار خوزستان با بیان این ‌که عملیات اجرایی این پروژه از روز (یکشنبه، 7 دی‌ماه) آغاز شده است، اظهار کرد: این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان از آغاز عملیات اجرایی توسعه‌ی فرودگاه مسجدسلیمان به همراه پروژه اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز خبر داد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، دكتر مقتدایی استاندار خوزستان با بیان این ‌که عملیات اجرایی این پروژه از روز (یکشنبه، 7 دی‌ماه) آغاز شده است، اظهار کرد: این پروژه شامل اصلاح و ترمیم روکش آسفالت باند قدیمی فرودگاه هوانیروز به متراژ 2 هزار متر و عرض 30 متر است که با تأمین اعتبار لازم از سوی استانداری خوزستان آغاز شده است.

وی مدت زمان اجرای طرح اصلاح و روکش آسفالت باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان را چهار ماه اعلام‌ کرد و افزود: به موازات آن عملیات طراحی و بهسازی پایانه مسافربری شامل سالن‌های ورودی و خروجی مسافران، سالن انتظار، ساختمان بازرسی و تدارکات، بهسازی پارکنیگ هواپیما و برج مراقبت فرودگاه انجام می‌شود. همچنین دستگاه‌های کمک ناوبری و ماشین‌آلات سوخت‌رسانی، آتش‌نشانی و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز در آینده تامین و در فرودگاه مستقر می‌شوند. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بر اساس گزارش اداره‌کل فرودگاه‌های خوزستان، فرودگاه مسجدسلیمان قرار است در آینده نزدیک برای پرواز هواپیماهای متوسط با برد پرواز دو ساعت و ظرفیت پذیرش 60 الی 70 مسافر آماده شود که اگر ظرفیت لازم وجود داشته باشد این فرودگاه روزانه یک تا دو پرواز می‌تواند داشته باشد.

طبق ارزیابی‌ها، با توجه به تأسیس صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان در آینده نزدیک و نیز وجود شرکت نفت، نیروگاه برق شهید عباسپور، توسعه ورزش فوتبال مسجدسلیمان و وجود سایر جذابیت‌های صنعتی و اقتصادی و گردشگری در منطقه، پیش‌بینی می‌شود استقبال از پروازهای این فرودگاه مطلوب باشد.

فرودگاه مسجدسلیمان در حال حاضر در اختیار هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام توافقی که اخیراً بین هوانیروز و استانداری خوزستان به‌عمل آمده قرار است این فرودگاه برای پروازهای مسافربری آماده شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11680

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. باتقدیروتشکر از دکتر مقتدایی استاندار شایسته استان قهرمان پرور خوزستان بخاطر توجه ویژه ایشان درراستای محرومیت زدایی از شهرستان شهیدپرور مسجدسلیمان…….یاحق

  2. با سپاس از توجه وخدمات استاندار محترم به شهرستان مسجد سلیمان با عنایت به پروژ ها و کارخانجات موجود در مسجد سلیمان مسافر زیادی جهت استفاده از خدمات هوائی وجود دارد امیدواریم هرچه زودتر فرودگاه مسجد سلیمان به بهر ه برداری برسد و داشتن فرودگاه در این شهر همانند گذشته مقطعی نباشد و فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد داشتن فرودگاه یک نیاز ضروری برای مردم این شهر می باشد و فرودگاه هوا نیروز نیز اجا ره ای می باشد امیدواریم استاندار محترم کار زیر بنائی انجام داده و به موازات این کار فرودگاه بین المللی و استاندار د برای مردم شهرستان مسجد سلیمان ساخته شود و مقطعی و یا اجاره ای نباشد که بعد از مدتی شهروندان بلا تکلیف گردند و از طرفی شهر مسجد سلیمان مالک فرودگاهی مستقل،مجهزو استاندارد خواهد شد .

  3. با عرض سلام . بادرود فراوان خدمت استاندارد فهیم خوزستان . انشا.. با این کارهای خوب و پیگیری کارها برای مردم خوزستان و مسجدسلیمان نام نیکی از شما خواهد ماند و ما مردم خوزستان برای شما که با نیت خالص کار انجام می دهید و برای خانواده و فرزندانتان دعای خیر می کنیم انشا.. صد سال عمر با عزت داشته باشید .

  4. با سلام و تشکر از استاندار.
    بنده با نظر حسین موافقم. به نظر باید فکری اساسیتر میشد. و فرودگاهی بین الملی برای این شهر که اولین فرودگاه کشور را داشت  در نظر گرفته میشدشنیده ها حاکی از این بود که مطالعاتی هم شد. باندی قدیمی نزدیک روستای یکمهه گلگیر وجود داشت که از همه نظر مستعد احداث فرودگاهی بین المللی بود. چه شد که مطالعاتش متوقف شده معلوم نیست. این فرودگاه فعلی به نظر بتونه حداکثر فوکر 50 که هواپیمایی کم ظرفیت و قدیمی است را پوشش بده و بدلیل موانع امکان امتداد باند و  استفاده از هواپیماهای بزرگتر وجود نداره. اما به همین هم خدا راشکر امیدواریم سریعتر راه اندازی شود..

  5. با سپاس فراوان از استاندار دلسوز و سخت کوش انشاله که حضور باخیر شما تا سالها در استان ادامه داشته باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.