• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
1

اولين همايش سراسري نماز در مسجدسليمان برگزار شد(تصاوير)

  • کد خبر : 11485
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولين همايش سراسري نماز با حضور پرشور مردم و مسئولين در سالن اجتماعات باشگاه مركزي برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين همايش مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان ضمن خير مقدم به حاضرين گفت: اين همايش حاصل تلاش مسئولين استاني و شهرستان از جمله حضرت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اولين همايش سراسري نماز با حضور پرشور مردم و مسئولين در سالن اجتماعات باشگاه مركزي برگزار شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در ابتداي اين همايش مهندس عليرضا گوروئي فرماندار مسجدسليمان ضمن خير مقدم به حاضرين گفت: اين همايش حاصل تلاش مسئولين استاني و شهرستان از جمله حضرت آيت الله جزايري نماينده ولي فقيه، جناب دكتر مقتدايي استاندار محترم خوزستان و همه مسئولين شهرستان است. وي ادامه داد: دكتر مقتدايي ابتكار عملي به خرج دادند و فرمودند امسال علاوه بر اجلاس سراسري نماز كه در مركز استان برگزار مي شود اين همايش در ساير شهرهاي استان نيز برگزار شود و بحث را نماز را بكشانيم به دور افتاده ترين نقاط استان. وي ادامه داد: امسال اجلاسيه نماز در سراسر استان برگزار مي شود و بيش از 30 شهرستان همايش نماز را برگزار خواهند كرد. فرماندار مسجدسليمان از همه ي مسئولين شهرستان خصوصاً حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان و دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و همه نهادها واداراتي كه در برپايي اين همايش كمك كردند تشكر و سپاسگزاري نمود. وي همچنين از مهمانان ويژه اين برنامه حجت الاسلام صفري و سبحاني كه در اين همايش شركت كردند نيز تشكر و سپاسگزاري نمود.به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در اين همايش دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجدسليمان نيز در سخناني گفت: اگر جامعه امروز را يك بازنگري كامل كنيم مي بينيم دوچرخه به طور همزمان در حال چرخيدن است. يك چرخه اي كه پايبند به ارزش ها و امور معروفي ست كه هم به عنوان وظايفي كه در يك جامعه اسلامي نياز داريم به آن پايبند است و دائماً تلاش مي كند با عملكرد خوب خود اثر بر اجتماع پيراموني بگذارد وجامعه اي سالم و متعهد به اين ارزش ها را تقويت كند. دكتر جليلي ادامه داد: از آن طرف چرخه ي ديگري در حال چرخيدن است كه مديريت كردن آن بر عهده ي كساني ست كه نگاه به آن فحشاء، تبعيض و بي عدالتي ست. هر دو چرخه هم در يك جامعه است اما چه اتفاقي مي افتد كه افرادي در جامعه به آن چرخه سالم مي پيوندند و تلاش براي ارزش هاي متعالي در جامعه مي كند وعده اي گرفتار آن چرخه مي شوند. يكي از وظايف مديران در جامعه اسلامي تلاش براي فرهنگ سازي و اهميت نماز و برگزاري چنين همايش هايي ست كه بتواند به تقويت اين ارزش ها منجر شود. پس بايد قدر بنگذاريم همه كساني را كه كمك مي كنند تا جامعه اي سالم، پاينده و متعالي داشته باشيم. همچنين حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان در سخناني در اين همايش گفت:

یکی از اسناد مبرهن تشیع ایران بختیاری ها هستند.خدا را شکر می کنیم که امسال دو مرتبه استان ما میزبان دو برنامه مقدس است که یکی همایش مداحان عترت آل رسول در چند ماه گذشته بود و درآینده ای نزدیک هم شاهد کنگره ملی نماز به میزبانی استان خوزستان خواهیم بود. امینی تاکید کرد: خروجی نماز اخلاق است و هر جایی که بداخلاقی و بدبینی باشد نشان از این است که نماز، نماز خوب و با کیفیتی نیست. این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت برپایی نماز جماعت و نماز جمعه افزود:

مسجد جامع مسجدسلیمان که حدود 75سال قدمت دارد و در آن زمان که انگلیسی ها چتر خود را به بهانه نفت در این منطقه باز کرده بودند مرحوم حجت الاسلام رفیعی اولین پیش نماز این مسجد بودند.

امام جمعه مسجدسليمان افزود: اجر عبادت و دین داری مردم بختیاری مضاعف است و طبق کتب متعدد یکی از اسناد مبرهن تشیع ایران بختیاری ها هستند. اگر این فعالیت های استعماری که در مسجدسلیمان رخ داد در سرزمین دیگری رخ می داد اثری از تشیع باقی نمی ماند. حجت الاسلام امینی در پایان یاد آور شد: از دکتر مقتدایی استاندار گرامی متشکریم که با وجود مشکلات عدیده ای که دارند اما اساس کار را مسایل فرهنگی می دانند. در پایان این همایش از فعالان نماز شهرستان و هیات امنای مساجد مسجدسلیمان تقدیر به عمل آمد.

2233 copy44 copy55

pi[

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.