• امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل اخبار 11797اخبار امروز : 0
1

مشروح گزارش باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از نشست دكتر اسماعيل جليلي با اهالي رسانه شهرستان

  • کد خبر : 11448
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

بودجه 94 یک بودجه انقباضی ست/در حال حاضر بحث جداسازي هفتكل منتفي است/ طرح استاني شدن انتخابات ايرادات و ابهامات فراواني دارد كه بايد بررسي شود/ کارخانه آلومینیوم برای سود کردن به این شهر نیامده است برای حل یک مشکل آمده است/ بايد سرمايه گذاران را تشويق كنيم و اگر هم مشكلي وجود دارد به […]

بودجه 94 یک بودجه انقباضی ست/در حال حاضر بحث جداسازي هفتكل منتفي است/ طرح استاني شدن انتخابات ايرادات و ابهامات فراواني دارد كه بايد بررسي شود/ کارخانه آلومینیوم برای سود کردن به این شهر نیامده است برای حل یک مشکل آمده است/ بايد سرمايه گذاران را تشويق كنيم و اگر هم مشكلي وجود دارد به آن ها كمك كنيم و مشكلاتشان را برطرف سازيم/ هيئت مديره بايد پول ساز باشد و راه پول درآوردن را بلد باشد در غير اين صورت اگر توان تأمين منابع مالي و حل مشكلات را ندارند پيشنهاد مي دهم دسته جمعي استعفاء دهند/ اگر رسانه های مان تبدیل شد به جایی که خودمان را به خودمان مشغول کند همه با هم بازنده ایم/ اعتراض جدي ما را به بي تفاوتي سازمان محيط زيست و معاون رييس جمهور عليرغم تأكيدات و قول هاي داده شده جهت صدور مجوز زيست محيطي جاده جديد مسجدسليمان به گوش همگان برسانيد/ مسجدسليمان ظرفيت تنش و درگيري ندارد. چند دستگي ها در مسجدسليمان باعث عقب ماندگي شهرستان مي شود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- نشست مطبوعاتی دکتر اسماعیل جلیلی با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در ابتدای این جلسه بیژن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مسجدسلیمان در سخنانی ظمن تشکر از اهالی رسانه شهرستان گفت: ما مؤظف هستیم اطلاعات شهرمان را در اختیار نماینده شهر قرار دهیم و امیدوارم با همدلی و پیگیری های شما عزیزان و نماینده محترم مشکلات پیش روی مسجدسلیمان را كاهش دهيم. وی ادامه داد: شما فرهیختگان چشم و چراغ این مردم هستید. خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان در بسیاری از مواقع با انعکاس مطالب و پیگیری هایشان باعث جذب اعتبارات برای شهر شدند وی اظهار امیدواری کرد خبرنگاران با قلم شان به رفع محرومیت منطقه کمک کنند. پس از آن اهالی رسانه مسجدسلیمان به طرح سوال و نقطه نظرات خود پرداختند. در ادامه نماینده مردم مسجدسلیمان در سخنانی در ارتباط با مسائل روز شهرستان، استان و کشور توضیحاتی دادند. دكتر جليلي در ابتداي سخنان خود ضمن تشکر از اهالی رسانه گفت: عليرغم همه مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد کار اطلاع رسانی کار پر زحمت و پرحوصله ای ست البته می دانیم که محدودیت هایی هم برای اصحاب رسانه وجود دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که اطلاع دارید شرایط عمومی کشور بعد از شروع به کار دولت یازدهم و تلاش هایی که هم در حوزه بین المللی در سیاست خارجی صورت گرفت و هم اتفاقات خوشایندی که در بحث داخلی در کشور ایجاد شد تا حدود زیادی امید و نشاط را از این باب که می خواهد اتفاقات جدیدی رخ بدهد ایجاد کرد. تلاش های جدی هم صورت می گیرد هم در سطح وزراء و هم هیئت دولت و مجموعه کسانی که مسئولیتی به عهده دارند. وي گفت: شاید تمرکز خیلی زیاد دولت در بخش سیاست خارجی یک مقداری سایر بخش ها را نسبت به موضوعاتی که در کشور مطرح است کم رنگ کرده هر چند که ما مدعی بودیم شاید دولت به دلیل مشغله ای که به آن طرف دارد به این بخش ها کمتر توجه می کند اما من فکر می کنم چون حساسیت آن حوزه بیشتر بوده بیشتر به آن ها پرداخت شده است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:

روند سال جاری دو تهدید جدی را پیش روی داشت و به عبارتی دو فرصت هم بود. یک فرصت، شرایطی بود که ما در حوزه بین المللی برای ایجاد فضای سهم از بازارهایی که اجازه حضور به ما بدهند برای محصولات سنتی مان مثل فروش نفت و يا در بقیه بخش هایی که دارای مزیت هستیم از آن استفاده کنیم. ما خیلی امیدوار بودیم که امسال این اتفاق رخ بدهد.

از طرف دیگر فرصت دومی که می توانست ما را پایدار نگه دارد مزیت ما در واگذاری دارایی سرمایه ای مان مثل نفت که بتواند جبران کند بخشي از نیازهایی را که داریم که هر دو بخش مورد تهدید واقع شد.

هر چند که در ابتدای سال وضعیت نسبتاً خوبی در بحث درآمدها داشتيم ولي از آن به بعد اين افت باعث شد به سرجمع درآمدهاي ما اثر منفی وارد کند و یکسری مشکلاتی را در برنامه ها ایجاد کند. شما می دانید که در شهريور ماه عملاً کشوری که می بایست به ما فاینانس می داد عملکرد فاینانسي خودش را برای جمهوری اسلامی تعطیل کرد یعنی توافقاتی که در ابتدای سال انجام شده بود در پایان نیمه اول سال عملاً از گردونه خارج کرد. نماينده مردم مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سهم توازن منطقه ای در قالب ماده 180 برای حوزه انتخاباتی ما 25 میلیارد تومان بود که به توازن تقسیم شد و به مسجدسلیمان 14 میلیارد تعلق گرفت. براساس شرایطی ما در حوزه آموزش، بهداشت و درمان، مدیریت شهری، ورزشی و جوانان، آب رسانی و فاضلاب، شهرک صنعتی، بنیاد مسکن، پروژه هایی که مطرح بود به یک تناسبی گفتیم بین این ها تقسيم شود چون این دو درصد ماحصل اعتراض نمایندگان به بی توجهی به منابع عمرانی به استان ها بود که در سال 93 می خواست اجرا شود. وي ادامه داد: به خاطر دارید که در سال 92 در فصل زمستان نمایندگان خوزستان با هم استعفاء دادند که این استعفاء تنها به خاطر بودجه استانی بود. چالش هایی به وجود آمد و رایزنی هایی شروع شد و نهایتاً یک حکم جا مانده در بودجه سال 93 را عملیاتی کردیم و آن ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه بود که تأکید دارد روی شاخص هایی که باید به آن توجه شود برای مناطق کم تر برخوردار تا به متوسط کشور برسد.

این یک عددی می شد که بر اساس شاخص ها تقسیم و توزیع شد. فرستادیم سازمان مدیریت و ابلاغ شد همان روزی که ابلاغ آمد متعجب شدیم یعنی آن چیزهایی که پیشنهاد دادیم با آن چیزهایی که مصوب شده بود متفاوت بود. تطبیق که دادیم متوجه شديم برای جاهایی که اصلاً دغدغه ای وجود نداشت بودجه هایی مصوب شده است. همه نمایندگان با اصرار خواستند که باید اصلاح شود و همان جا ما این اقدام را باطل کردیم… عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بودجه سال 94 گفت: بودجه 94 یک بودجه انقباضی ست. بخشی از آن از محل درآمدهای نفتی است. قرار است 73 هزار میلیار تومان از آنجا به دست بيآید و حدود 120 میلیارد تومان از درآمدهای غیر نفتی.

نفت را 72 دلار پیشنهاد دادند. دلار را 2850 تومان محاسبه کردند 48 هزار میلیار تومان برای کار عمرانی امسال دیدند. برای هدف مندی یارانه ها در سال 94 پیش بینی دولت نسبت به 93 تغییری نکرده یعنی 42 هزار میلیار تومان قرار است یارانه نقدی پرداخت کنند. 5 هزار و دویست میلیاد تومان قرار است بدهند به حوزه تولید و حمل و نقل.

4800 میلیار تومان قرار است به طرح سلامت بدهند، هزار میلیارد تومان هم برای اشتغال گذاشتند. 15هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی برای یارانه برق و نان گذاشتند، همه این ها منوط بر این است که قیمت حامل های انرژی که افزایش پیدا می کند بتواند این مبلغ را جبران کند. پیش بینی دولت برای سال 94 هم نسبت به هدف مندی یارانه ها همین است. در بحث افزایش حقوق و دستمزد همان تورمی که اعلام کردند 14 درصد که البته در مجلس افزایش داده خواهد شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در ادامه در ارتباط با بحث جداسازي هفتكل از حوزه مسجدسليمان گفتند: در بحث جدا سازی هفتکل از حوزه انتخابی مسجدسلیمان یک لایحه ای را دولت در مجلس هشتم تقدیم مجلس کرد که بر اساس آن 20 نماینده به مجموع نماینده های خوزستان اضافه شود و قرار این بود که یک شهر از ایذه و باغملک و یک شهر از حوزه مسجدسلیمان با هم ادغام شوند و یک نماینده به آن اختصاص دهند. اين پيشنهاد در مجلس هشتم رأي نياورد. در مجلس نهم تعدادي از نمايندگان همان پيشنهاد را در قالب طرح امضاء و ارائه كردند اما وقتي قرار بود به صحن علني بيايد تعدادي از نمايندگاني كه امضاء كرده بودند امضاي خود را پس گرفتند، امضاها كه از حد نصاب افتاد عملاً از دستور كار مجلس نيزخارج شد. مجدداً 28 نماينده ديگر تقاضا كردند در قالب يك طرح يك فوريتي مطرح شود كه مجدداً فوريت آن به تصويب نرسيد. وي گفت: با اين شرايط در حال حاضر بحث جداسازي هفتكل منتفي است. اما پيشنهاد من اين بود با توجه به گستردگي حوزه انتخابيه به جاي اين كه يك شهر از ما كم كنند يك نماينده به ما اضافه كنند.

دكتر جليلي در ادامه اين نشست خبري در ارتباط با استاني شدن انتخابات نيز گفتند: يك طرح در قالب پيشنهاد تعدادي از نمايندگان پيشنهاد داده شد كه انتخابات با پايه شهرستاني استاني شود. يعني به تناسب هر حوزه انتخابيه نماينده اي كه دارد اين نماينده در سطح استاني هم به رأي گذاشته شود. يعني به رأي استاني نامزدهاي شركت كننده هم توجه شود. اين بدان معناست كه اول آراء شهرستاني شان محاسبه مي شود، بعد رأي استاني آن ها و در نهايت دو نفري كه بالاتر از بقيه هستند رأي استاني آن ها هم بررسي و يكي از آن ها به مرحله بعد مي رود. البته اين طرح ايرادات و ابهامات فراواني دارد كه بايد بررسي شود.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه در ارتباط با كارخانه آلومينيوم و پتروشيمي گفتند: ما با هر دو طرف صحبت کردیم و گفتیم مناقشات نباید باعث شود که اصل موضوع تحت الشعاع قرار بگیرد. کارخانه آلومینیوم برای سود کردن به این شهر نیامده است برای حل یک مشکل آمده است. نظام و حاکمیت به این نتیجه رسیده اند که برای حل مشکل اشتغال حتی اگر سود دهی اش در نقطه سر به سر باشد بایستی بیایند و سرمایه گذاری کنند این بحث شخص نیست که بگویند من می خواهم یا نمی خواهم.

وي در ارتباط با معضل بيكاري در شهرستان گفت: اين يك واقعيت است كه در بخش سرمايه گذاري اراده اي براي اين كه به صورت اساسي اين تغييرات ايجاد شود وجود ندارد. چرا كه سرمايه گذار در مناطقي كه براي آن ها تضمين ايجاد نمي كند ريسك نمي كند. بايد سرمايه گذاران را تشويق كنيم و اگر هم مشكلي وجود دارد به آن ها كمك كنيم و مشكلاتشان را برطرف سازيم. اگر هدف حل بيكاري و نياز به سرمايه گزاري در شهر است همه بايد كمك كنيم. مطمئن باشيد در همين بحث آلومينيوم اگر اين كار تثبيت شود و استارت كار بخورد سرعت عملياتي شدن پروژه بسيار بالا خواهد بود چون منابع مالي دارد. همه ما وظيفه داريم شرايط را فراهم كنيم، تفاهم ها را اضافه و تنش ها را كم كنيم. در همين بحث آلومينيوم اوايل مي گفتند توجيه اقتصادي ندارد كه ما با دليل ثابت كرديم دارد و آن هارا قانع كرديم.

دكتر جليلي در ارتباط با تيم فوتبال نفت مسجدسليمان نيز گفت: تيم فوتبال نفت هم مي تواند يك فرصت باشد هم يك تهديد. فرصت است اگر بتواند منجر به نشاط، شادابي و اميد به زندگي در شهر شود و تهديد است اگر نتواند آن انتظاراتي كه داريم برآورده سازد كه اين گونه مايه سرخوردگي ميان جوانان مان خواهد شد. وي ادامه داد: ادامه كار با رويكردي غير حرفه اي قابل انجام نيست. در مقطعي تيم دچار فراز و نشيب شد. بعد از اين كه اين تنش ها زياد شد جلسه اي با حضور هيئت مديره برگزار كرديم و آنجا اعلام نموديم تيم احتياج به شوك دارد. پس از آن جلسه اي با حضور رييس وقت هيئت مديره تيم و همچنين آقايان داريوش يزدي، بهروز مكوندي و آقاي صيدال سرقلي كه مربي و پيشكسوت اين دو عزيز بود برگزار نموديم در آن جلسه بحث هاي زيادي شد و در نهايت آقاي مكوندي پذيرفت كه مسئوليت تيم را بر عهده بگيرد… ايشان ادامه دادند: تيم نفت نياز به منابع مالي دارد، با حرف مشكل اين تيم حل نمي شود. هيئت مديره بايد پول ساز باشد و راه پول درآوردن را بلد باشد در غير اين صورت اگر توان تأمين منابع مالي و حل مشكلات را ندارند پيشنهاد مي دهم دسته جمعي استعفاء دهند.

ايشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: رسانه و مطبوعات یک رسالت اطلاع رسانی دارد و یک رسالت مطالبه گری. اگر رسانه های مان تبدیل شد به جایی که خودمان را به خودمان مشغول کند همه با هم بازنده ایم اگر هدف گذاری که می کنیم حل مشکل است اول باید ببینیم مشکل کجاست و بعد آن را هدف قرار دهیم. یک بخش بر عهده شماست و بخشی هم بر عهده ما. مثلاً در بحث جاده میان بر وقتی محیط زیست این قدر پا فشاری و ایراد تراشی می کند عليرغم جلسات متعددی که ما داشتیم شما به ما کمک كنيد و اعتراض جدي ما را به بي تفاوتي سازمان محيط زيست و معاون رييس جمهور عليرغم تأكيدات و قول هاي داده شده جهت صدور مجوز زيست محيطي جاده جديد مسجدسليمان به گوش همگان برسانيد. همه ما باید این موانع را با کمک هم برداریم ایجاد این فضاها انتظار ما از نخبگان است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان دكتر جليلي در پايان سخنان خود گفت: مسجدسليمان ظرفيت تنش و درگيري ندارد. چند دستگي ها در مسجدسليمان باعث عقب ماندگي شهرستان مي شود. همه ي ما وظيفه داريم كه به اين شهر كمك كنيم. نبايد اجازه بدهيم از فضاهايي كه ايجاد مي شود فرصت طلبي صورت بگيرد. رويكردهاي فرصات طلبانه براي بهره گيري از حوزه اجتماعي اجحاف به شهر است. اجازه نمي دهيم بهره برداري سياسي براي منافع فردي و گروهي صورت بگيرد.

1

2

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 8
  1. خدا حفظتون کند انشاالله واقعا جناب دکتر زحمت می کشند

  2. یکی از عوامل عدم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و در نتیجه رشد بیکاری فزاینده و محرومیت شدید در بن بست بودن مسجدسلیمان و بی کیفیت بودن جاده های موجود جهت سهولت رسیدن محصول تولیدی به مقصد است پس باید هرچه سریعتر جاده مسجدسلیمان- ایذه به اصفهان ساخته و جاده مسجدسلیمان به اهواز دوبانده شود.من در تعجبم که بسیاری از روستاهای دورافتاده صاحب جاده شدن ولی مسجدسلیمان به ایذه جاده مستقیم ندارن و باید با طی مسیر 170 کیلومتر از جاده فرسوده هفگل-باغ ملک یا جاده اندیکا-پیان استفاده کنن.شهری که در بن بست جاده ایی باشد همانند شهرهای همجوار(اندیمشک دزفول ایذه شوشتر) رشد نمیکند پس امکانتم بهش نمیرسه.

  3. واقعا تو این مدتی که جناب دکتر نماینده شدند
    زحمات زیادی کشیدند
    مخصوصا اون موقع ای که با بدو ورودشون درمجلس نام مسجدسلیمان و لالی و…را باافتخار و برای گرفتن حقوق این دو شهر  فریاد زدند
    وپونز نمی شود و …را از روی این شهر برداشتند

  4. جناب دادگستر عادل میشود تعدادی از این زحمات دکتر جهت اطلاع همشهریان ذکربفرمایید باتشکر

  5. طرح استانی شدن اتخابات بسیارطرح خوبی است چراکه نگاه نمایندگان مجلس را از مسائل خرد ،جزیی، منطقه‌ای و چه بسا قومی و قبیله ای که وقت وانرژی نماینده را می گیرد به سمت مسائل کلان می کشاند.
    براساس قانون اساسی نيز یک نمایند در قبال کشور پاسخ گوست، در حال حاضر با این نگاه های بومی و منطقه ای، بسیاری از نماینده ها گرفتار افراد خاص شده اند مثلا در زمان انتخابات مجبور است تلاش کند رای یک شهر را بگیرد و براي اين کار در مناطق سنتی تر و شهرهاي کوچک تر می رود سراغ اشخاص «کارچاق کن» و آن ها لابی می کنند و نماینده اسیر تعداد خاصی از افراد می‌شود. اما اگر انتخابات استانی شود اولا افراد قوی تر به مجلس راه پیدا می کنند و ديگر اینکه يک کانديدا، برای رای آوردن باید توانمندی های خودش را عرضه کند و لازم نیست که در یک شهر کوچک نماینده برای گرفتن رای مردم خانه به خانه راه بیفتد و به هرکس وعده ای بدهد که به او رای بدهد لذا من محاسن استانی شدن انتخابات را از معایب آن بیشتر است ومتاسفانه اواخرافرادی که حتی سوادخواندن ونوشتن را ندارند قطب سیاسی بعضی شهرها شده اند و با خرج کردن هزینه ملیاردی انتخابات فلان کاندید درصورت برنده شدن ، کاندید وام دار این شخص بی سواد میگردد بجای فکر به مسائل کلان و نظارت برحوزه استحفاظی باید بفکرجبران هزینه های آن فردیاافرادباشد……….و شایداین قضیه بضرربعضی ازنماینده های مجلس باشد امادرآینده بنفع کشوراست و باز هم متاسفانه تمام پستهای کلیدی ادارات شهرستان براساس منافع نماینده صورت میگیرد و پستها براساس شایستگی و تخصص صورت نمیگیرد و شاید این قضیه هم برخلاف نظرنماینده باشدامابدلیل ترس ازفلان طایفه حاضربعوض کردن فلان رییس نمی شود و از آنجایی که طبق قانون عمرکاری یک مسول خوب حدود4سال است چراکه آن مسول هرچه خلاقیت داشته بکاربرده است اگرتوان وی بیشترباشدکه بایدارتقاء داده شودواگرنداردبایدجای خودرابفرددیگری بدهدولی متاسفانه بهمان دلایلی که عرض کردم هرازگاهی مسولی 20سال عوض نمیشود
    لذادر صورت اجراي اين طرح، با برگزاری چند همایش بزرگ انتخاباتی و چند میزگرد در تلویزیون مي شود با مردم راحت تر و آسان تر صحبت کرد و دیگر لازم نیست در شهرهای کوچک طرف خانه به خانه برود و تراکت و پوستر پخش کند اما وقتی انتخابات استانی باشد،طرف مجبور است که در یک همایش یا میزگرد برنامه های خودش را ارائه بدهد لذا از حضور افراد ضعیف و کوتوله هاي سياسي در عرصه انتخابات جلوگيري مي شود و با راه يافتن افراد قوي به مجلس، مجلس قوی تر می شود.

    امیدوارم نمایندگان و شورای نگهبان بااین طرح موافقت کنند

  6. با سلام خسته نباشید به مدیرمحترم و مستعد و توانمند سایت برادر خوبم سعید مرادی
    و با عرض ادب و احترام خدمت همه همشهریانم
    خدمت نظر دهنده محترم جناب آقای بیرگانی /سرکارخانم بیرگانی عرض میکنم
    که جاده مواصلاتی مسجدسلیمان ایذه مسیر مستقیم دارد
    این مسیر معروفه به جاده روستای جریک و امام زاده سید صالح(پروژه پرسیاه )از پروژه های نفت که هم اکنون درحال انجام عملیات می باشد که سرعت پیشرفت قابل توجه ای درزمان دکتر جلیلی داشته است .
    این جاده مسیر مسجدسلیمان تا ایذه را به زمان 40 دقیقه ای کاهش خواهد داد که انشالله تا اسفند ماه ده کیلومتر از سمت مسجدسلیمان و 20 کیلومتر از سمت ایذه آسفالت خواهد شد

    ام جاده پیان و اندیکا به ایذه جز اعتبارات سال 93 بوده است و تمام حوزه استحفاضی اندیکا آسفالت خواهد شد بقیه مسیر نیاز به مساعدت اداره راه و شهرسازی ایذه دارد
    که درحال رایزنی برای تکمیل این مسیر خواهند بود
    دوستن یادمان باشد دکتر اسماعیل جلیلی فقط 2.5 سال است نماینده شده است و برای آبادانی شهری که روند پیشرفت آن در سی و اندی سال سازندگی کشور بسیار ضعیف بوده و شاید هم متاسفانه بگم خیلی خیلی ……
    نمی توان معجزه شود همه چیز آباد شود
    در پناه خدا باشید

  7. سلام بنده در مقام طرف داری ازکسی نیستم ولی واقعا بنده از شما تعجب می کنم یه مقدار به اطراف خودتون نگاه کنید ما این همه شهرستان در کشور داریم اما مکررا از تریبون مجلس ندای مسجدسلیمانولالی و… از زبان جناب دکتربیان میشه حضور بی نظیر ایشان در حوزه انتخابی راه اندازی آلومینیوم و………….. درحالی که وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری هست

  8. با سلام خدمت مدیر محترم سایت وزین مسجدسلیمان
    آقا خداوکیلی بدون تعصب بگم خدمات دکتر در طول دوره بسیار زیاد بوده مهمتر اینکه انگیزه این نماینده واقعا حل مشکلات است
    گرچه در بدترین شرایط موجود از نظر اقتصادی هستیم اما انصافا بگیم تو همین تحریم ها خیلی حرکت های با ارزشی شده ومصداق همان حرکت های جهادی است
    اگر میخواهید به موضوع پی ببرید باید سوال کنید کسری بودجه های ادارات نسبت به گذشته 10 به 100است ولی واقعا کارهای رو به رشدی در شهر شاهدیم از جمله جاده ایذه و پیپیری های مکرر فرودگاه ورزشگاه کارخانه آلمنیوم وپتروشیمی که خودتان هم می بینید برخی دارند سنگ اندازی می کنند که این کارها تمام نشود…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.