• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت
مسجدسلیمان «میراث نفت» را در نمایشگاه عرضه کرد

  • کد خبر : 11263
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۰۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- غرفه میراث نفت شنبه شب در ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در اهواز برای آشنایی علاقه‌مندان به تاریخچه صنعت نفت و دانشجویان رشته نفت برپا شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این شرکت با برپایی غرفه‌ای با عنوان «میراث نفت» به بازگویی و نمایش تاریخچه صنعت […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- غرفه میراث نفت شنبه شب در ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در اهواز برای آشنایی علاقه‌مندان به تاریخچه صنعت نفت و دانشجویان رشته نفت برپا شد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این شرکت با برپایی غرفه‌ای با عنوان «میراث نفت» به بازگویی و نمایش تاریخچه صنعت نفت برای علاقه‌مندان اقدام کرد.

در این غرفه اقلام و ادوات اولیه‌ای که در دهه اول اکتشاف و تولید نفت در ایران استفاده می‌شد به نمایش عمومی گذاشته شد. اقلامی همچون نخستین کامپیوتر به کار گرفته شده در کشورمان، آژیرهای اعلام آغاز و خاتمه کار، ولو و لوله‌های با عمر بالای 100 سال، آچار، ابزارهای ارتباطی همچون نسل اول تلفن، دوربین نقشه‌برداری نسل اول، نخستین حباب و لامپ‌های روشنایی و سایر ادوات و تجهیزات صنعتی قدیمی از جمله وسایلی است که برای تجدید خاطره نسل‌های پیشین و انتقال تاریخچه نفت به دانش‌آموزان و دانشجویان در این غرفه به نمایش گذاشته شدند.

همچنین رکن‌الدین جوادی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی‌پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و اکبر نعمت‌اللهی مجری طرح موزه‌های نفت و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ضمن بازدید از این غرفه بر تابلو یادبودی که با تصویری از نخستین چاه نفت خاورمیانه تهیه شده بود به یادگار نوشته‌هایی را حک کردند.

اکبر نعمت‌اللهی مجری طرح موزه‌های نفت و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بازدید از این غرفه ضمن تجلیل از زحمات دست‌اندرکاران این غرفه بر تشکیل موزه‌های نفت برای انتقال هویت صنعت نفت و زحمات دست‌اندرکاران این صنعت به آیندگان تأکید کرد.

ششمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان داخلی از شنبه 15 آذرماه جاری به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز گشایش یافته و از ساعت 10 صبح تا 17 عصر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه بیش از 250 شرکت و سازنده قطعات مورد نیاز صنعت نفت توانمندی و ظرفیت بالای تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را برای تأمین قطعات مرتبط با صنعت نفت به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه پس از نمایشگاه تهران تنها نمایشگاه رسمی وزارت نفت در زمینه بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت است که با هدف افزایش تعامل و تبادل دانش و تجربیات لازم برای توسعه ساخت داخل و خوداتکایی و توسعه کشور برگزار می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قدیمی‌ترین شرکت تولیدکننده نفت و گاز در سطح کشور است که از پنجم خردادماه 1287 که نخستین چاه نفت در این منطقه به ثمر رسید، به فعالیت مشغول است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=11263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.