• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 11776اخبار امروز : 0
2

مهندس علي عيديوندي:
جاده میانبر مدت دو سال است به دلیل عدم تأمین اعتبار تعطیل شده است/ عملیات احداث را امسال از سمت مسجدسلیمان دوباره آغاز خواهيم کرد

  • کد خبر : 10832
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

پروژه جاده میانبر که تامین اعتبارش بر عهده شرکت ساخت تهران است مدت دو سال است بدلیل عدم تامین اعتبار تعطیل شده اما اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان عملیات احداث را امسال از سمت مسجدسلیمان دوباره آغاز خواهد کرد. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس علی عیدیوندی رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان در رابطه با […]

پروژه جاده میانبر که تامین اعتبارش بر عهده شرکت ساخت تهران است مدت دو سال است بدلیل عدم تامین اعتبار تعطیل شده اما اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان عملیات احداث را امسال از سمت مسجدسلیمان دوباره آغاز خواهد کرد.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- مهندس علی عیدیوندی رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان در رابطه با آخرین وضعیت جاده میانبر مسجدسلیمان – اهواز اظهار داشت: پروژه جاده میانبر که تامین اعتبارش بر عهده شرکت ساخت تهران است مدت دو سال است بدلیل عدم تامین اعتبار تعطیل شده اما اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان عملیات احداث را امسال از سمت مسجدسلیمان دوباره آغاز خواهد کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماري نيوز وی افزود: در منطقه نفت سفید که محل عبور این جاده است 6کیلومتر از کار انجام شد اما برای ادامه کار اداره محیط زیست مجوز کار به ما نمی دهد و این منطقه جز مناطق حفاظت شده تلقی می شود. عیدیوندی تاکید کرد: در صورت احداث این جاده میانبر حوادث جاده ای ما تا حد بالایی کاهش پیدا می کند.

عیدیوندی با اشاره به آغاز فصل بارندگی و وجود جاده های کوهستانی در حوزه استحفاظی این اداره افزود: کل مسیرهای حوزه استحفاظی اداره راه مسجدسلیمان بیش از 900 کیلومتر است که در بحث دستگاه های راهداری و راهسازی با کمبود شدید مواجه هستیم بدلیل اینکه جاده های کوهستانی در حوزه استحفاظی ما قرار دارند و در شرایط بارندگی ریزش کوه به جاده و رانش زمین خواهیم داشت برای اینکه بتوانیم عملیات راهسازی و بازگشایی مسیر های مسدود شده را سریعاً انجام دهیم نیازاست تا تجهیزاتمان حداقل سه برابر شود اما در حال حاظر با این امکاناتی که در اختیار داریم اگر ریزش کوه یا رانش رخ دهد نهایتا بتوانیم راه های اصلی مان را خدمات دهی کنیم.

رییس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان ادامه داد: به دلیل همین کمبود تجهیزات خدمات دهی به راه های روستایی با تاخیر یک تا دوماه انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین تجهیزات پیگیری هایی از طریق نماینده شهرستان و اداره کل راه و شهر سازی استان انجام داده ایم اما با توجه به شرایط تحریم در سالهای اخیر جهت خرید قطعات و ماشین آلات با مشکل مواجه هستیم .

عیدیوندی با اشاره به حادثه رانندگی روز گذشته محور مسجدسلیمان به اهواز تصریح کرد : در این جاده   سرعت مجاز 80کیلومتر است اما سرعت خودرو پژو در حادثه دیروز بیش از حد مجاز و حدود 150 کیلومتر در ساعت بوده   و به علت شدت حادثه خودرو در جا دچار آتش سوزی شده که همین آتش گرفتن خودرو هم یک نقص در سیستم ایمنی وسیله نقلیه محسوب می شود که باید بررسی و رفع شود.

وی یادآور شد: در سوانح رانندگی سه عامل جاده – وسیله نقلیه و راننده دخیل هستند اما در حادثه دیروز علاوه بر سرعت غیرمجاز راننده هر دو خودرو فاقد کیسه هوا بوده و بعلت نقص در سیستم ایمنی خودروی پژو دچار آتش سوزی شده که اگر خودروها از ایمنی خوبی برخوردار بودند امکان داشت در این حادثه حداقل 50درصد تلفات داشته باشیم. لازم به توضيح است حوزه استحفاظي اداره راه و شهرسازي مسجدسليمان تا سه راهي شوشتر  مي باشد و از سه راهي شوشتر تا ملاثاني حوزه راه و شهرسازي شوشتر مي باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.