• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

محمدرضا کرمزاد:
حریم هاي تعیین شده برای چاه های نفت غیرواقعی است

  • کد خبر : 10787
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۱۴

در منطقه جدیدی که برای سکونت اهالی مناطق آلوده مسجدسلیمان درنظر گرفته شده هنوز زیرساخت ها به طور کامل فراهم نیست و ممکن است مردم بخاطر انس داشتن با محله سابق خود هنوز آمادگی سکونت در این منطقه را نداشته باشند / با این حال منطقه جدید از لحاظ ترکیب و ظاهر و سرانه فضای […]

در منطقه جدیدی که برای سکونت اهالی مناطق آلوده مسجدسلیمان درنظر گرفته شده هنوز زیرساخت ها به طور کامل فراهم نیست و ممکن است مردم بخاطر انس داشتن با محله سابق خود هنوز آمادگی سکونت در این منطقه را نداشته باشند / با این حال منطقه جدید از لحاظ ترکیب و ظاهر و سرانه فضای سبز استاندارد است و یکی از محیط های خوب شهر محسوب می شود.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- عضو سابق شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان گفت: حرایم تعیین شده برای چاه های نفت غیر واقعی بوده و این یکی از دلایل عقب افتادن تصویب طرح تفضیلی شهر است. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان محمدرضا کرمزاده در گفت و گو با خوزنیوز اظهارداشت: پس از مطرح شدن بحث جابجایی شهر مسجدسلیمان در سال ۷۴، این شهر به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال بلوکه و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع شد که بخشی از عقب ماندگی شهر مسجدسلیمان ناشی از این دوره است. وی افزود: به دلیل آلودگی های نفت و گاز، این شهر قرار بود جابجا در به محل جدیدی احداث شود که پس از ۱۵ سال به این نتیجه رسیدند که شهر را نمی توان مانند یک کانتینر جابجا کرد و نه زیرساخت های آن مهیا بود، نه دولت می توانست اعتبار لازم را به آن تخصیص دهد.

عضو سابق شورای شهر مسجدسلیمان یادآور شد: پس از لغو شدن این طرح و مردود شدن فرضیه جابجایی مسحدسلیمان، پنج نقطه از مناطقی که ازنظر آلودگی وضعیت حادی داشتند انتخاب شد و در این فاصله ده ساله تعداد ۳۲۰ واحد ساختمانی برای منتقل شدن ساکنان این مناطق آماده شده است. کرمزاده عنوان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده اجرای طرح به تعویق بیفتد، این است که حرایم چاه های نفت به طور غیر واقعی تعیین شده و حدود ۱۴۰ چاه نفت وجود دارد که نباید در محدوده آن ها ساخت و سازی انجام شود. وی ادامه داد: این در حالی است که برخی از این چاه ها متروکه یا حفاری و پلمپ شده است و مثلا در حیاط دو مدرسه محدوده چاه نفت تعیین شده، در صورتی که حریم واقعی ندارند و این باعث می شود پروانه ساخت صادر نشود و عملا هیچ کاری انجام نشود.

عضو سابق شورای شهر مسجدسلیمان گفت: یکی از دلایل عقب افتادن تصویب طرح تفضیلی مسجدسلیمان همین تعیین نادرست حرایم چاه های نفت است.کرمزاده به کم لطفی کارشناسان استانی در زمینه طرح تفضیلی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: این طرح مدت چهار یا پنج سال است که روی میز استانداری است و کاش مسئولان در قبال کمیسیون ماده پنج احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: در منطقه جدیدی که برای سکونت اهالی مناطق آلوده مسجدسلیمان درنظر گرفته شده هنوز زیرساخت ها به طور کامل فراهم نیست و ممکن است مردم بخاطر انسی که با محله سابق خود داشتند هنوز آمادگی سکونت در این منطقه را نداشته باشند.عضو سابق شورای شهر مسجدسلیمان تاکید کرد: با این حال منطقه جدید از لحاظ ترکیب و ظاهر و سرانه فضای سبز استاندارد است و یکی از محیط های خوب شهر محسوب می شود و در آماده نبودن مراکز خدماتی، خود مردمی که حاضر به جابجایی نیستند نیز مقصرند.کرمزاده یادآور شد: پس از گذشت این همه سال، از میان ۱۲۰۰ واحد تعیین شده، ۳۲۰ واحد آماده شده که اگر تامین اعتبارات به همین روال باشد هرگز واگذاری پنج هزار واحد به سرانجام نمی رسد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.