• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11771اخبار امروز : 0
1

فرماندار مسجدسليمان آخرین وضعیت طرح جابه‌جایی ساکنان مناطق‌ آلوده به نفت ا تشريح كرد

  • کد خبر : 10562
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار مسجدسلیمان آخرین وضعیت طرح جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مهندس علیرضا گروئی فرماندار مسجدسليمان اظهارکرد: از سال‌های گذشته برای جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت مسجدسلیمان، عملیات ساخت 1000 واحد مسکونی جدید آغاز […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرماندار مسجدسلیمان آخرین وضعیت طرح جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز در این شهرستان را تشریح کرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مهندس علیرضا گروئی فرماندار مسجدسليمان اظهارکرد: از سال‌های گذشته برای جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت مسجدسلیمان، عملیات ساخت 1000 واحد مسکونی جدید آغاز و تاکنون ساخت 310 واحد از این تعداد تکمیل شده و تمام زیرساخت‌ها شامل آب، برق، گاز و ابنیه به صورت کامل برای این واحدها تامین شده است.

وی با بیان این‌که این واحدها به‌ صورت قرعه‌کشی به متقاضیان واگذار شد، افزود: قرعه‌کشی برای واگذاری این خانه‌ها به صورت پراکنده و در چند منطقه صورت گرفت که این مساله ما را با مشکلاتی روبرو کرد اما ‌در فازهای بعدی واگذاری‌ها درصدد هستیم قرعه‌کشی را در یک یا 2 منطقه خاص متمرکز کنیم تا موجب پراکندگی نشود.

گروئی ادامه‌داد: در حال حاضر از تعداد 690 واحد باقی‌مانده، کار ساخت ابنیه و ساختمان 250 واحد دیگر به صورت کامل انجام شده است. در مجموعه برای 690 واحد باقی‌مانده طرح به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر این اعتبار در مدت‌کوتاه تامین نشود، اولویت ما فعلاً تکمیل همان 250 واحد است. اگر بخواهیم زیرساخت‌های این واحدها را تکمیل و آن‌ها را واگذار کنیم به 10 تا 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی تصریح‌کرد: عملیات تامین شبکه آب این 250 واحد حدود 80 درصد و شبکه برق حدود 60 درصد پیشرفت داشته است. فرماندار مسجدسلیمان اظهارکرد: ‌تعهد تامین اعتبار اولیه برای ساخت واحدهای جدید مناطق آلوده از سوی شرکت نفت 120 میلیارد تومان بوده که تاکنون 107 میلیارد تومان از این مبلغ توسط این شرکت تامین و هزینه شده است و مابقی اعتبار نیز پرداخت خواهد شد. گروئی بیان‌کرد: ‌ما نمی‌گوییم که اجرای پروژه جابه‌جایی ساکنان مناطق آلوده به نفت در مسجدسلیمان کند نبود اما اگر این پروژه‌ با سایر پروژه‌های کشور و شرایط اقتصادی موجود کشور مقایسه شود این تاخیر در اجرا، تاخیر عادی بوده است. وی یادآورشد: قرار بود با 120 میلیارد تومان اعتبار، تعداد 1000 واحد مسکونی ساخته شود اما با توجه به شرایط افزایش تورم و تغییر قیمت‌ها، هنوز ما علاوه بر صرف 120 میلیارد تومان نیاز به 50 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که انتظار می‌رود شرکت نفت برای این اعتبار تمهیداتی بیاندیشد.

گروئی افزود:‌ در حال حاضر بازارچه‌ای در محل 1000 واحد مسکونی جدید احداث شده است که درصدد هستیم این بازارچه و غرفه‌های آن را در هفته آینده به متقاضیان واگذار کنیم. هدف ما در وهله اول تامین و استقرار امکانات عمومی مورد نیاز همچون بازارچه و نانوایی است.

وی درباره وضعیت خانه‌های تخریب شده در مناطق آلوده و تبدیل آن‌ها به پارک و فضای سبز، خاطرنشان‌کرد: نیاز است که شهرداری این موضوع را پیگیری کند اما انتظار داریم که از طریق شرکت نفت اعتبار یا کمکی به شهرداری اختصاص یابد تا شهرداری بتواند این مناطق را نیز سروسامان دهد. فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به تامین خدمات ایاب و ذهاب، نظافت عمومی و امنیت مناطق مسکونی جدید، گفت: انتظار داریم مجموعه بنیاد مسکن و پیمانکاران پروژه، فعلاً معطل تامین اعتبار نباشند و 250 واحد را تکمیل کنند و در این فرصت نیز شرکت نفت مابقی اعتبار مورد نیاز را تامین کند تا بتوانیم برای باقی واحدها برنامه‌ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=10562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. شهرداری با دست و جیب خالی که نمی تونه کار بکنه اگه راست می گی عوارض نفت رو بگیر مشکلات حل میشه

  2. درود بر فرماندار پر تلاش مسجدسليمان. اگر چه من در مسجدسليمان نيستم اما دورادور پيگير مسائل هستم. اميدوارم هميشه سلامت باشيد و كمك كنيد مسجدسليمان از وضعيتي كه سال ها در ان قرار داشت خارج شود. خسته نباشي.

  3. جناب فرماندار لطفا فكري به حال آب هاي جاري شده در سطح خيابان ها بكنيد. هر جايي كه مي ريم مي بينيم آب و فاضلاي جاري ست. ممنون

  4. جناب فرماندار سلام – خسته نباشید

    همانطوریکه جنابعالی استحظار دارید هدف از جابجائی وضعیت اضطرای مناطق آلوده بوده است و نباید با پروژهای معمولی و عادی مقایسه شوند ، از نظر تامین منابع مالی ، همانند بقیه پروژ ه های اجرائی در مسجد سلیمان و بدون توجه به وضعیت این پروژ ه به کندی وجه پرداخت می شود از طرف دیگر ساختمانهای مربوط به پرسیسیون که قبلا ساخته شده بودند فقط کار نازک کاری نیاز داشتن از نظر اینجانب که سالها در انتظار جابجائی هستیم این پروژ بسیار کند پیش می رود ولی باز به همه خسته نباشید می گوئیم خواهشمند است با توجه به شرایط خاص این پروژه و بخاطر اهمیت دادن به سلامتی ساکنان مناطق آلوده دستور عاجل جهت تکمیل وتحویل ساختمانها به مردم صادر فرمائیداز پی گیریهای شما متشکریم .

  5. با سلام به همشهریان و فرماندارمحترم – اینطور که آقای فرماندار گفته اند: برای ساخت 1000 واحد مسکونی 120 میلیاردتومان اختصاص یافت که 107 میلیارد آن پرداخت و هزینه شده و تا کنون فقط 310 واحد آماده بهره برداری و 250 واحد نیز با باقیمانده 120 میلیارد (یعنی13میلیارد) تکمیل خواهد شد ! یک حساب سر انگشتی بما میگوید: 120 میلیارد برای 560 واحد هزینه شده یا در نهایت هزینه خواهد شد – به عبارتی هر واحد 215 میلیون تومان هزینه داشته یا خواهد داشت ، از طرفی میگویند برای تکمیل بقیه واحدها به 50 میلیارد دیگر نیاز هست و ظاهرا قرار است برای ساخت 440 واحد باقیمانده ، 50 میلیارد هزینه و در مجموع 1000 واحد تکمیل و به بهره برداری برسد ، یعنی هر واحد باقیمانده حدود 113 میلیون هزینه خواهد داشت ، لذا چند سوال مطرح میشود : 
    1- در سالهای گذشته و با وجود اینکه مصالح و دستمزد ارزانتر بوده هر واحد 215 میلیون هزینه داشته است حال با شرایط فعلی و بالا رفتن قیمت مصالح و دستمزد چگونه میتوان با 113 میلیون یک واحد ساخت؟ 
                                                                                                                                       2- اگر بر فرض ،با همین رقمی که ایشان گفته اند یعنی مجموع 170 میلیارد تومان (170=50+120) بشود 1000 واحد را تکمیل کرد و تحویل داد ، هزینه هر واحد تمام شده 170 میلیون خواهد شد ، (سوال) آیا بهتر نیود همین مبلغ (170 میلیون) به هر مالک پرداخت میشد تا وی در هر کجا که دوست دارد و زندگی اش بهتر میچرخد خانه ای بخرد و مجبور به اسکان اجباری در آپارتمان نگردد؟ 
    3- هر کالایی که تولید میشود دارای ارزش افزوده ایست لذا آیا هر واحد از این واحد های ساخته شده در حال حاضر منهای ارزش افزوده ، 170 میلیون تومان ارزش دارد؟
    4- 1000 واحد مسکونی در واقع یک شهرک است که در خوشبینانه ترین فرض ، حدود 4000 نفر جمعیت خواهد داشت ، این میزان جمعیت نیاز به خدمات شهری ، خدمات درمانی (درمانگاه) و خدمات آموزشی (دبستان و دبیرستان) خواهد داشت که مجموعا قیمت تمام شده ی هر واحد را بیش از رقم یاد شده فوق خواهدکرد ، با اینحال چگونه میشود 4000 نفر را در جایی که فاقد این گونه خدمات است اسکان داد ؟
    از طرفی آپارتمان نشینی فرهنگ خاص خود را میطلبد و آیا میدانید بدون بستر سازیهای لازم و عدم وجود چنین فرهنگی ، ممکن است در آینده چه عواقب و تبعاتی برای ساکنین و مسئولین داشته باشد؟
    5- ساخت آپارتمان معمولا در شهرها و محلهایی که کمبود زمین وجود دارد یا زمین خیلی گران است مقرون به صرفه است اما آیا با وجود زمینهای مناسب در شهر ، رشد و توسعه در سطح از هر نظر بهتر و مقرون به صرفه تر از رشد در ارتفاع نیست ؟ و آیا بهتر نبوده و نیست که با واگذاری قطعات مناسبِ هر خانوار ، از تبعات بعدی پیشگیری کرد؟
    با سپاس از سایت خوب باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان که این فرصتها را فراهم میکنند – خدا نگهدار 

  6. واقعا با آمدن این فرماندار اوضاع مسجدسلیمان بهتر خواهد شد مثلاً تکمیل بیمارستان، آلومینیوم سازی و احداث و تکمیل فرودگاه و احداث پارک و جابجایی مناطق آلوده به نفت و همچنین تلاش های ایشان در رابطه با تیم نفت مسجد سلیمان بر کسی پوشیده نیست، نیاز به زمان دارند. آرزوی موفقیت برای این فرماندار 

  7. کافیه مسولین به فکر آبرسانی به همه روستاهای مسجدسلیمان باشند به خدا حیفه آب کارون داریم و خودمون ازش استفاده نکنیم اما این آب به کام فولاد سپاهان ذوب آهن اصفهان بره

    راه نجات مسجدسلیمان تقویت کشاورزی هست و بس

    چرا نباید منطقه سرسبز باشه مگه کاشتن چند هزار تا درخت برای اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی خیلی سخته به خدا حیفه این همه زمین بدون استفاده داشته باشیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.