• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 11772اخبار امروز : 0
2

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: نداشتن مجوز بررسی کتاب از عمده مشکلات ناشران خوزستانی است

  • کد خبر : 1004
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل استانداری و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: پول‌داران عرصه چاپ و نشر کتاب‌های خود را در بیرون از استان به چاپ می‌رسانند. وی اظهار کرد: با وجود چند چاپخانه در خوزستان اما ناشران حاضر به چاپ کتاب […]

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که در محل استانداری و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: پول‌داران عرصه چاپ و نشر کتاب‌های خود را در بیرون از استان به چاپ می‌رسانند.

وی اظهار کرد: با وجود چند چاپخانه در خوزستان اما ناشران حاضر به چاپ کتاب در استان نیستند؛ این در حالی است که کتاب‌های خود را پس از چاپ در استان عرضه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: به همین دلیل برخی مراکز چاپ و نشر استان در حال ورشکستگی هستند که اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد بر تعداد این مراکز افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از عمده مشکلات ناشران خوزستانی عدم اعطای مجوز بررسی و تأیید کتاب در استان است در حالی که ناشران داخلی به لحاظ علمی صاحبنظر هستند.

*واگذاری‌ها نمایشگاه‌ها به ناشران

سپهر اضافه کرد: برای برون رفت از این مشکل، سعی کرده‌ایم جایگاه ویژه‌ای برای حوزه نشر در استان ایجاد کنیم و بر این اساس هر ساله سایر نمایشگاه‌های استان را به ناشران داخلی واگذار کنیم.

وی در پایان گفت: سال گذشته در راستای حمایت از حوزه نشر، حدود 100 تا 200 کتاب را از ناشران داخلی خریداری کرده‌ایم اما امسال به دلیل عدم اعطای بودجه موفق به این کار نشده‌ایم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=1004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.