• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

حسن كاظمي نيا: عدم وجود اراده ای محکم و عملیاتی مسجدسلیمان را به شهری بدقواره تبدیل كرده است

  • کد خبر : 9340
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۸:۴۸

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماري نيوز حسن کاظمی نیا رییس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال اول از دوره چهارم در پایان دوره یکساله ریاست خود نشستی خبری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار کرد. در این نشست که با حضور سهراب یوسفی شیخ رباط نایب رییس شورای شهر […]

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان به نقل از آسماري نيوز حسن کاظمی نیا رییس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان در سال اول از دوره چهارم در پایان دوره یکساله ریاست خود نشستی خبری با اصحاب رسانه مسجدسلیمان برگزار کرد.

در این نشست که با حضور سهراب یوسفی شیخ رباط نایب رییس شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار می شد حسن کاظمی نیا رییس سابق شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان(دوره چهارم) در ابتدا با اشاره به پروسه انتخاب شهردار که مدت زیادی به طول انجامید گفت: آقای خلیل حیدری شهردار مسجدسلیمان را بدون تاثیر گذاری از هیچ ارگان خاصی و تنها با رای و مشورت اعضای شورا انتخاب کردیم گرچه اقای حیدری بعدا در مصاحبه ای خود را معرفی شده از سوی استانداری معرفی کردند که این قضیه برای شورا اصلا خوشایند نبود.

در مسیر انتخاب شهردار انتظار داشتیم خیلی ها از ما حمایت کنند ولی متاسفانه برخی انتظار داشتند این شورا هم مثل گذشته محل باج خواهی خواص باشد که خوشبختانه هرگز تسلیم این باج خواهی افراد حقیقی و حقوقی نشدیم و شهردار را خودمان با تمام سنگ اندازی هایی که از سوی برخی افراد می شد از بین بیش از۲۰نفر که گزینش و غربال کردیم انتخاب کردیم.

وی نسبت به عملکرد شهردار مسجدسلیمان گفت: انتظار هماهنگی بیشتری از اقای حیدری داشتیم و داریم. شهرداری در ابتدای کار خود با بدهی ۵ماه حقوق عقب افتاده کارمندان و ۴۱۰میلیون تومان بدهی به تامین اجتماعی بابت بازنشسته های شهرداری مواجه بود   در همین اوضاع نامه ای از تامین اجتماعی فرستاده شد که شهرداری ۲۰ سال پیش توسط شهردار وقت ۲۴۰۰متر از زمین شهرداری را در ازای بدهی که هیچ مستنداتی برای آن وجود ندارد به تامین اجتماعی واگذار شده و اصلا معلوم نبود مبلغ آن بدهی چقدر است. این قضیه را در دادگاه پیگیری کردیم و تامین اجتماعی هم پس از اینکه دلایل ما را پذیرفت از پیگیری این موضوع منصرف شد.

در همین موقع فردی هم که زمینش در طرح جاده افتاده بود شاکی شهرداری شد و با رای ۵۰۰میلیونی دادگاه به سراغ ما آمد که همین امر موجب مسدودی تمام حساب های شهرداری شد و مجبور به قسط بندی و پرداخت این مبلغ شدیم.

کاظمی نیا در ارتباط با طرح و برنامه های شورا در یکسال گذشته افزود: عدم وجود اراده ای محکم و عملیاتی برای ایجاد هماهنگی و حل مشکلات شهر موجب شده تا مسجدسلیمان به شهری بدقواره تبدیل شود که هر تازه واردی را به تجدید نظر در مورد ذهنیت خود نسبت به حضور در یک شهر وا می دارد. برخی مدیران حتی حاظر نیستند خانواده خود را به این شهر بیاورند و خودشان تا چهارشنبه در مسجدسلیمان هستند چنین مسئولی چطور ممکن است که خودرا موظف به رفع مشکلات و محرومیت های این مردم بداند.

وی ادامه داد: مسجدسلیمان ۵ شهردار دارد که به ترتیب عبارتند از شرکت نفت,زمین شهری,ارتش,زمین خواران ,و نهایتا شهرداری که اولیش شرکت نفت است که خود را صاحب شهر می داند و مردم را خوش نشین خود می پندارد. دومین شهردار ما زمین شهری است که به عنوان مثال نامه ای به رییس اداره راه و شهرسازی ارسال کردیم که زمین های بلاصاحب را معرفی کند تا از تعرض زمین خواران جلوگیری کنیم ولی متاسفانه جواب ما را ندادند.

وقتی مامور ما برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به جایی فرستاده می شود قبل از رسیدن او کار ساخت و ساز تعطیل می شود که من نمیدانم این وسط خبررسان آنها چه کسی است.

رییس سابق شورای شهر مسجدسلیمان گفت: با پیگیری های اعضای شورای شهر مبلغ ۳۱۶میلیارد تومان به عنوان عوارض نفت و گاز مشخص شد که لایحه آنرا برای نظر مثبت یا منفی فرماندار به فرمانداری ارسال کردیم و طبق قانون فرمانداری موظف است نهایتا دو هفته بعد پاسخ ما را بدهد که متاسفانه با گذشت چند ماه هنوز جوابی به ما داده نشده است.طبق قانون اگر پس از ۱۴روز پاسخ داده نشود می توانیم اجرایش کنیم که به همین منظور با وکیلی صحبت شده تا در کمیسیون ماده ۷۷که مربوط به همین موضوع است از حق مردم دفاع کند.

در رابطه با همین عوارض نفت پاسخ اولیه ای که از شرکت نفت دریافت کردیم این بود که شما در جایگاهی نیستید که از ما عوارض بخواهید و وجاهت قانونی برای این کار را ندارید اما وقتی با جدیت ما و اهمیت موضوع مواجه شدند قصد داشتند قضیه را به صورت کدخدامنشی حل کنند و پیشنهاد اجرای چند پروژه را دادند که با رای گیری اعضای شورا با این روش مخالفت شد و تصمیم بر این شد تا از طریق قانونی حق مردم را بگیریم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شورا گفت: در همان روزهای ابتدایی اغاز کار شورای چهارم با مشکل قراردادهای مشکل دار مواجه شدیم ازجمله قرار داد پیمانکار تنظیفات شمال غربی شهر که تاکنون هم مشکلاتش حل نشده و حقوق کارگران را درست پرداخت نمی کند.

قرار داد مربوط به جایگاه cngشهرداری که متاسفانه ۵۰۰میلیون پول بیت المال را به شهرداری ضرر وارد کرد هنوز مقصرش که پیگیر پرونده اش در دادگاه هستیم مجازات نشده و ما فقط توانستیم این جایگاه را توسط خود شهرداری اداره کنیم که الان ماهیانه حدود ۲۰میلیون تومان هم برای شهرداری سود دهی دارد.

وی ادامه داد: شهردار قبلی۹۶نفر را مشغول به کار کرده بود که حتی ما افرادی را داریم که در دیگر ادارات کار می کنند و از شهرداری حقوق میگیرند در حالی که شهرداری حقوق کارمندان خودش را به سختی پرداخت می کند.

طبق قانون شهرداری باید نیم درصد از درآمد خود را به کتابخاه های عمومی شهر پرداخت کند که متاسفانه بدلیل اینکه این پرداخت در گذشته صورت نگرفته مبلغ قابل توجهی بدهی را روی دست ما گذاشت و نهایتا به صورت توافقی دو نفر نیرو را بجای این بدهکاری در اختیار کتابخانه ها قرار دادیم.

مشکل دیگر ما مربوط به املاک بدون سند بود که شرکت نفت اجازه صدور سند را نمی داد که برای حل مشکل نیاز به تصمیم وزرا و مجلس دارد و حتی آقای بورد مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب هم نمی تواند در این رابطه کاری بکند و اجازه صدور اسناد املاک مسجدسلیمان را بدهد و با پیگیری هایی که کردیم تنها برای ۲۰ملک سند صادر شد که با مخالفت اداره کل ثبت استان مواجه شدیم و جلوی ادامه کار گرفته شد.

در بحث جابه جایی مناطق آلوده جابه جایی گزینشی باعث شد تا خیلی ها به این مناطق برگردند و ناهنجاری های دیگری بوجود آمد که بهتر بود مناطق بصورت تکی به طور کامل تخلیه شوند نه اینکه از هر منطقه چند خانه جابه جا شود.

وی افزود: بخش وسیعی از زمین های شهر متعلق به ارتش است که پس از تخریب ساختمان دبیرستان نزاجا و با توجه به ماده ۱۰۱قانون شهرداری ها باید ۷۵/۴۳درصد زمین را در اختیار شهرداری قرار می داد اما تنها ۷۵۰۰متر زمین به قیمت هر متر ۳۶هزار تومان برای شهرداری در نظر گرفته شد در حالی که در هیچ روستایی زمین به این قیمت وجود ندارد. همین پرونده هم بزودی در دادگاه مطرح خواهد شد.

کاظمی نیا در رابطه با زمین روبروی ترمینال ورودی مسجدسلیمان اظهار داشت: زمان شهردار قبلی قرار شد تا پس از واگذاری این زمین از ارتش به شهرداری پارکی به مساحت ۱۱هکتار در ورودی شهر احداث شود اما بعد از چند ماه فردی از کانادا آمد با سند سیم سرب و ادعای مالکیت این زمین را کرد.

سند این شخص مربوط به سال ۱۳۶۷ است که اصلا قراردادی برای این زمین وجود ندارد و به ظاهر کارگاه بلوک زنی بوده که بدون برگزاری کمیسیون ماده ۵ تغیر کاربری داده شده که این کار خودش جرم است.

طبق عکس ماهواره ای سال ۱۳۷۰مکان زمین این شخص در نقطه الف قرار دارد اما اکنون ادعای زمین در نقطه دال را دارد.

این فرد زمین را به ۲۷پلاک تقسیم کرده و سر خود دیواری هم دور آن زده است و ما از شهردار خواستیم جلوی کار این شخص را بگیرد گرچه شخص مورد نظر در مصاحبه ای دروغین و برای بازی با احساسات مردم گفته بود که حسن کاظمی نیا با دست خودش جلوی کار من برای احداث هتل ۴ستاره در مسجدسلیمان را گرفته در حالی که اولاً قصد احداث هتل ندارد و ثانیاً هرکسی می داند که هتل ۴ستاره در مسجدسلیمان هیچ گونه توجیهی ندارد.

حسن کاظی نیا در پایان این نشست گفت : من به عنوان کوچک ترین عضو در شورا حضور خواهم داشت. شورای شهر پشتوانه مشروعیت رای مردم را دارد و انتظار می رفت مسئولان شهرستان این مجموعه را هضم می کردند و بپذیرند که شورا رقیب آنها نیست و نفع شخصی را ارجح ندانند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=9340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 13
  1. آقای کاظمی؛ضمن عرض خسته نباشیدبه شماودوستان شورای شهر خدمتتان عرض میکنم مقبولیت شورازآراء مردم ومشروعیت باحاکم شرع است

  2. اقای کاظمی
    بخش اعظمی از بد قواره بودن شهر بخاطر مدیریت وعملکرد ضعیفتان می باشد.وقتی کارتان فقط شده استخدام نیروهای ناکارامد و ….. خود باید وضعیت شهر به همین بدقواره ای باقی بماند
    درخصوص مصاحبتان اسناد و مدارک کافی در اختیار مدیر محترم سایت قرارخواهد گرفت تا مردم بهتر قضاوت کنند؟؟؟

  3. شهروند جان !! اگر اثبات نکنی توهم خیانت کار و دروغگو هستی

  4. اقا شهرام عزیز
    اون شهروند عزیز درست میگه چون من شاهد استخدام های بی رویه بودم و هستم 80نفر نیرو روزمزد به بدنه شهرداری تحمیل کردند.ولیکن درگیرها و دیگر تنش ها بخش اعظمی از ان نیروها اخراج شدند بجز نوری چشمی های ……………….

  5. این هم دلایل آقای شهرام

  6. روزمزد؟؟؟؟استخدام کردند ؟؟؟ یعی کارگر و جاروکار؟ ؟ بعد 80نفر ؟ نورچشمی ها را نگه داشتند ؟؟خدایا مارا چه می شود ؟ اخه برادر عزیز مگه استخدام (که استخدام نبوداگه بود اخراج نمیکردن .)80نفر برا رفع مشکلات چه عیبی داره من متوجه یه تکون تو وضعیت نظافت شهر شدم . پس بگو به خاطر همین نور چشمی ها بود . ممنون از روشنگری ات . ویکی لیکس

  7. برنامه کارگر روزمزد فقط یک بهانه بود برای ورود نیرو بداخل سازمان؟
    فشارها ی اعضاءو تعارفات اقای شهردار باعث بروز خیلی تنش ها در شهرداری شده است؟
    بقول قدیمی ها یه نه بگو 9ماه به ……………..

  8. حکایت شهرداری مثل یک لاش گوشت میمونه که هرکسی میخواهد تکه ی ازان را بکند وبا خود ببرد ..
    هیچ کس بفکر شهر وشهرداری نیست.
    وقتی شورای با تفکر قومی به موضوعات شهری بنگرد همین میشود که می بینیم 81درصد مردم عملکرد یکساله شورا را ضعیف ارزیابی کنند…

  9. اقای کاظمی چرا راجب زمین های ارتش خیلی کوتاه ازان گذشتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا دراین یکساله مدیریت حضرتعالی کوچکترین اشاره ای به ان نکردی؟؟؟؟
    منتظرجوابتان هستم؟

  10. با سلام – جناب آقای حسن کاظمی نیا از فرهنگیان خوشنام این شهر می باشند – با توجه به گزارشی که نامبرده ارائه داده بایستی به ایشان درود فرستاد – خوشبختانه حسن آقا اهل هیچ باند و گروهی نبوده ونیست و این برگ برنده ایشان است – به عقلش رجوع کرده و با مشورت دوستان دیگر عضوشورا تا تونسته کار کرده و کاندید ریاست هم نشده یعنی دل به پست نبسته که پست شود لذا به نظر می رسد که بایستی از این افراد ممون بود . ضمن خسته نباشید به تمامی اعضا محترم شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان و شهروندان محترم و صبور از آنها می خواهیم که دست در دست هم نهند و ( بخصوص با مشورت با جوانان و متخصصین شهرو ریش سفیدها )بتوانیم شهری آباد داشته باشیم . انشالله

  11. اقای کاظمی چرا سکوت کرده ای؟
    پیگیری تخلفات زمین های ارتش پای چه کسانی رو به محکمه قضایی میکشاند؟
    ما هرگز سکوت نخواهیم کرد و حقی رو که سالیان سال از مردم این شهر مظلوم تضییع شده رو باز پس خواهیم گرفت و عاملین ان بایستی جوابگو باشند.

  12. اقای مرادی تورو بخدا قسمت میدهیم پیگیر این موضوع باشید؟

    ما عده ای بودیم که بصورت روزمزدبا هم استخدام شدیم چرا وبه چه دلیل ما را اخراج کردند ولی بستگان درجه یک از ما بهترون هنوز سرکار هستند؟؟؟؟؟؟؟
    اینهم عدالت ………………….

  13. سلام جنآب آقای کاظمی نیا ضمن عرض خسته‌نباشی به جناب عالی و همکاران محترمتان ،  مسجدسلیمان نیازمند یک تغییر انقلاب ی دارد که با توجه به ظرفیت های قانونی قابل تشخیص و اجر در شهر میباشد که شهرداری میتوانید نسبت به اصلاح خیابان ها ( تعریض خیابان های شهر و سامان دهی بافت فرسوده ) با استفاده از ظرفیت های شهرداری و نوسازی اقدام نمایید و از ظرفیت های قانونی شرکت نفت نیز بهره ببرد و مجوز های اصلاح شده ای را صادر نماید و از سایر ارگانهای در پیش بُرد این اهداف استفاده کند با امید روزی که شهرمان در بهترین وضعیت شهرسازی قرار گرفته باشد 

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.