• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
2

حجت الاسلام اميني: تا اراده دولت نیاید پای این شهر، به درجه درستی از عمران و آبادانی نخواهیم رسید

  • کد خبر : 8118
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۹:۳۷

تا اراده دولت نیاید پای این شهر با این معضلات اساسی و بخصوص عوارض نفت و گاز در باب آلایندگی ها به شهرداری شهرمان پرداخت نشود ما به درجه درستی از عمران و آبادانی نخواهیم رسید. آن هم شهرستانی که هفتاد درصد محلات آن آسفالت ندارد و آب و برق آن دارای معضلاتی است. کجای […]

تا اراده دولت نیاید پای این شهر با این معضلات اساسی و بخصوص عوارض نفت و گاز در باب آلایندگی ها به شهرداری شهرمان پرداخت نشود ما به درجه درستی از عمران و آبادانی نخواهیم رسید. آن هم شهرستانی که هفتاد درصد محلات آن آسفالت ندارد و آب و برق آن دارای معضلاتی است. کجای کشور، شما یک شهر این طور مظلوم با مردم بی پناه را می بینید.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ عزت الله قاسمی: حجت السلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های نمازجمعه مورخه: 13/4/1393 مسجدسلیمان با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان یکی از با شکوه ترین برنامه های عملی تربیتی اسلام است. در ماهی که همه اعتراف می کنند اخلاق ها بهتراست،حوصله ها بیشتراست،اعصاب ها آرام تراست. این ها قابل تحمل و تحقق است و نشان می دهدکه این دین حقیقتاً یک دین ریشه دار و کارشناسانه و جامعه شناسانه است. یکی از دستورات در ماه رمضان این است که ای سرمایه دارها، ای افراد دارای مکنت، دارای وجاهت به فکر آن هائی باشید که بی پناه و ندارهستند.

حجت السلام امینی ادامه دادد: روح خدمت رسانی یکی از پیام های بزرگ رمضان است. به ما طلبه ها در حوزه های علمیه یاد داده اند که از هر منظری که می توانید گره ای از مشکلات مردم بازنمائید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه با اشاره به پرداختن به مشکلات شهرستان مسجدسلیمان در برنامه راز شبکه چهار صدا و سیمای کشور گفت: من تشکرمی کنم از مسئولانی که گاهی اوقات اجازه می دهند از بعضی فرصت ها بهره خوب ببریم. درجمعه گذشته هم عرض کردم که فرماندار، نماینده و شهردار شهرمان با بنده احساس رقابت ندارند که من یک مسئول فرهنگی مذهبی هستم. لذا کارهای بنده را رقابت و چشم هم چشمی نمی بینند. همه ما اعتقاد داریم که باید بدون سیاه نمائی هر جا که می توانیم مشکلات شهرستانمان را عنوان کنیم.

من تشکر می کنم از آقای طالب زاده که محبت کردند و یک فرصتی را هم در کنار مقوله های مهم راهبردی بین المللی که در برنامه راز خود مطرح می کنند به ما دادند تا مسائل یک شهر عزیز و مظلوم و عقب افتاده از قافله پیشرفت بیست و پنج ساله بعد از جنگ را مطرح کنیم. البته لازم است عنوان نمایم که ترکیب صحنه و دعوت با خود آن ها بود. لذا این فرصت را به بنده و آقای خانچی که یک دوره ای فرماندار ما بود به عنوان مطلع و کارشناس دعوت كردند.

حاج آقا امینی در ادامه گفت: من از مهندس خانچی تشکر می کنم که در این برنامه نسبت به مجموعه دولتی که در آن فرماندار بودند تعصبی نشان ندادند و حقایق را بیان کردند. ایشان ادامه دادند: ما سعی کردیم به دفاع از فضیلت مردم شهرمان احترام بگذاریم به همه دولت های پس از جنگ و بگوئیم که خیرخواه بودند. هم مدیریت قبلی استان و هم مدیریت وقت استان. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان امام جمعه مسجدسلیمان در ادامه گفت: مسئولان کلیدی شهرستان و عموم مردم بزرگوار و نجیب ما در عین این که قائل به این هستند مملکت جلو رفته و پیشرفت نموده است ولی ما بنا به دلایلی ویژه که مختص به جغرافیای خودمان است عقب افتاده ایم و در این برنامه با نشان دادن صحنه هايی از سال های قبل و تصاویری از یک روز قبل از سفرمان نشان دادیم که در این سال ها اتفاق خاصی در این شهر نیفتاده است. آنچه که ما به دنبال آن هستیم این است که بگوئیم در یک شهری با طول دقیقاً بیست و پنج کیلومتر و حدود سی کیلومتر دره های فاظلاب اصلی و فرعی که مابین این بیست و پنج کیلومتر می چرخد مشکلات فراوانی داریم. و اما دستآورد آخر بحث ما مهم بود که گفتیم نیامده ایم اینجا که فقط از مسجدسلیمان بگوئیم. بلکه آمده ایم دست بگذاریم روی شعارهای راهبردی رهبری دانای انقلاب. شعار اقتصاد مقاومتی، شعار این که ای کاش به من خبر خوش بستن لوله های نفت را بدهند. و شعار عدم تکیه به اقتصاد تک محصولی. گفتیم اساس مسجدسلیمان را فقط تکیه دادند به نفت و بگوئیم ای ایران بزرگ و سرافراز به رهبر آزاده ما گوش بدهید که اگر گوش ندهید فردای ایران امروز مسجدسلیمان خواهد شد. همان مسجدسلیمانی که در عین حال فرصت شد از هزار شهیدمان، از شیر بچه سیزده ساله، از خون گرمی و احساس و عواطف. از دیانت و درخشش در مناسبت های ملی و مذهبی. در راهپیمائی ها، در انتخابات، در عرفه، در تاسوعا و عاشوراء بگوئیم و عنوان کنیم که این صحنه ها در شهرستان ما دیدنی است تا ماهواره های دشمن نتوانند از بعضی از زوایای صحبت یکی از طلاب روحانیت پر افتخار ایل و تبار بختیاری ما، طلبه ای از تبار روحانیت مسجدسلیمان عزیز ما سوء استفاده و سیاه نمائی کنند.

ما گفتیم که بعد از اتقلاب، کشور پیشرفت های زیادی داشته است. مردم مسجدسلیمان وقتی به مسافرت می روند خوشحال و ناراحت بر می گردند. خوشحال از این که همه جای کشور آباد است و ناراحت که چرا شهرشان عقب افتاده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان درادامه گفت: مسئولان شهری و استانی مان باید بهره ببرند از این فضای به وجود آمده و بتوانند عزم و اراده استانی را مکمل عزم و اراده ملی کنند. ایشان ادامه دادند: تا اراده دولت نیاید پای این شهر با این معضلات اساسی و بخصوص عوارض نفت و گاز در باب آلایندگی ها به شهرداری شهرمان پرداخت نشود ما به درجه درستی از عمران و آبادانی نخواهیم رسید. آن هم شهرستانی که هفتاد درصد محلات آن آسفالت ندارد و آب و برق آن دارای معضلاتی است. کجای کشور، شما یک شهر این طور مظلوم با مردم بی پناه را می بینید.

حاج آقا امینی در ادامه گفت: از تشکرات بی پایان مردم اندیکا و لالی ممنون هستیم. چراکه بعضی از مطالب گفته شده متعلق به سه شهرستان بوده از جمله جاده میان بری که عنوان کردیم.

امام جمعه مسجدسلیمان در پایان خطبه هاي اين هفته نماز جمعه گفت: انشاالله همه با هم راه پیشرفت شهر مظلوممان را ادامه می دهیم. به حول و قوه الهی چشم و دلمان روشن است. ده سال است که این ها را گفته ایم. اما وقتی نگاه می کنیم به پشت سر احساس می کنیم که اشتباه نکردیم. راه درست را داریم می رویم. انشاالله به همه دستاوردهای مورد نظر خواهیم رسید و شهری آبرومند به فضل خداوند خواهیم ساخت اگر بمانیم که میمانیم. اگر با هم باشیم که هستیم. اگر همدیگر را تضعیف نکنیم که نمی کنیم و اگر دعا کنیم که پروردگارا در توفیقات همه ما بیفزا.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=8118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام بر همه همشهریان عزیز بخصوص حجت الاسلام با غیرت ،حاج اقا امینی ،انشا…با پیگیری شما مسوولین محترم ،زیرساختهای شهر از جمله (جاده میانبر که 40کیلومتر مسیر راکوتاه تر کرده میتواند سه شهر و یک استان را به مرکز استان و بنادر نزدیک تر کند و کارخانه آلومینیوم که میتواند در امد شهر وشهرداری را بالا برده تا شهرداری بتواند خدمات دهی کرده و امید ایجاد کند،همچنین حتما و حتما پیگیر مطالبه عوارض گاز و نفت خروجی از شهر باشیم (همه مردم با هم باید پیگیر باشیم) ،تا بتوانیم ظلمی که طی سالها از طرف غارتگران اجنبی به این شهر شده است را جبران کرده و در ان دنیا نزد مولایمان حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) رو سفید باشیم …..انشا…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.