• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
2

روی این نیمکت برای نشستن مسجدسلیمانی ها جا هست؟!

  • کد خبر : 7705
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۵:۱۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: صعود به لیگ برتر فوتبال، اتفاقی تاریخی برای مسجدسلیمان بود. اتفاقی که پس از 42 سال باعث خوشحالی مجدد مردم مسجدسلیمان شد. اما آنچه این صعود را متفاوت از صعود سال 1351 کرده است، ترکیب بندی بازیکنان حاضر در تیم نفت و تیم تاج است. تیم تاج با اتکا […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ صادق مرادي: صعود به لیگ برتر فوتبال، اتفاقی تاریخی برای مسجدسلیمان بود. اتفاقی که پس از 42 سال باعث خوشحالی مجدد مردم مسجدسلیمان شد. اما آنچه این صعود را متفاوت از صعود سال 1351 کرده است، ترکیب بندی بازیکنان حاضر در تیم نفت و تیم تاج است. تیم تاج با اتکا به بازیکنان بومی توانست به سطح اول فوتبال ایران صعود کند و در نتیجه نسل طلایی بازیکنان مسجدسلیمانی در آن سال ها با حضور فوتبالیست هایی مانند اصغر جمالی، هوشنگ ممبینی، محمد لرستانی، موسی ململی و سلطانمراد قنبری بیرگانی و … شکل گرفت. اما در ترکیب تیم نفت تعداد بازیکنان بومی به تعداد انگشتان دست هستند و در نتیجه نمی توان این تیم را زاییده فوتبال مسجدسلیمان دانست.

اتکا به بازیکنان بومی تا زمان صعود به لیگ برتر می تواند موثر باشد اما برای حضور ماندگار در سطح اول فوتبال کشور ناچار به استفاده از استعدادهای غیر بومی هستیم. پاشنه آشیل تیم تاج مسجدسلیمان اتکا صرف به بازیکنان بومی بود که در نتیجه باعث سقوط این تیم به لیگ پایین تر شد.

از سوی دیگر عدم استفاده از بازیکنان بومی باعث کاهش میل جنگندگی، بی تعصبی و نیز عدم توجه به احساسات عمیق مردم از سوی بازیکنان غیر بومی خواهد شد. و در نتیجه سکوی تماشاگران خالی از طرفداران واقعی شده و تیم نفت از حضور پرشور تماشاگران خود محروم خواهد شد. لذا به نظر می رسد استفاده بجا و منطقی از بازیکنان بومی و غیر بومی در نتیجه گیری تیم موثر خواهد بود.

تیم نفت به وجود بازیکنان مستعدی همچون عباس عسکری و صادق صادقی که در هفته های پایانی لیگ 1 گل های حساس و زیبایی را به ثمر رساندند و استعدادهای نهفته ای همچون گودرز داوودی، امین صالحوند، عباس دهقانی و … و نیز بازیکنان شاغل در تیم های دیگر همچون نفتون مسجدسلیمان نیازمند است. زایش و رویش استعدادهای جوان، مستلزم به کارگیری و ایجاد انگیزش در آنان است.

کادر فنی و مدیریت تیم نفت به این نکته واقف باشند که به دلیل قیمت بالای بازیکنان نامی و عدم تمایل آن ها به حضور در شهرستان های کوچک، ماندگاری تیم نفت در لیگ برتر مرهون میدان دادن استعدادهای بومی در کناربازیکنان طراز اول غیر بومی است. لذا مربیان این تیم نباید به دلیل نتیجه گرایی و مصون کردن خود از انتقاد منتقدان، تنها به استفاده از بازیکنان اسمی و مطرح غیر بومی اکتفا کنند.

مردم مسجدسلیمان خواهان تیم قوی با ترکیبی منطقی از بازیکنان بومی و غیربومی برای حضور مستمر و مداوم در لیگ برتر هستند.

پس به نظر می رسد در فصل نقل و انتقالات باید کفه ترازو به نفع بازیکنان مسجدسلیمانی سنگینی کند تا از دل این تیم بازیکنانی در سطح صفر ایرانپاک، منصور رشیدی، بهزاد غلامپور و میلاد میداوودی و… به فوتبال کشور عرضه شود و نیز در کنار آن ها از بازیکنان مطرح و با تجربه غیر بومی نیز استفاده شود تا تجربه تیم تاج برای نفت هم تکرار نشود.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که نباید بیش از این در انتخاب و مذاکره با بازیکنان مورد نیاز تعلل صورت گیرد زیرا رقبای ما مدت ها پیش از این عزم خود را برای استخدام بازیکنان مطرح لیگ برتر جذب کرده اند. تعللی که در انتخاب سرمربی صورت گرفت اگر در استخدام بازیکنان هم صورت گیرد دست تیم نفت را برای حضور پرقدرت در لیگ برتر خالی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=7705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.