• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
0

بهروز مكوندي: کسر امتیاز از نفت مسجدسليمان شبهه‌انگیز است

  • کد خبر : 6473
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

در جریان دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و تیم پارسه در هفته دهم از دور رفت مسابقات که روز 26 آبان سال قبل برگزار شد، تماشاگران تیم ما ظاهراً شعارهایی علیه تیم حریف داده‌اند اما آنچه که جای بسی تعجب و تاسف بوده، این است که موضوع کسر امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان، در تاریخ […]

در جریان دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و تیم پارسه در هفته دهم از دور رفت مسابقات که روز 26 آبان سال قبل برگزار شد، تماشاگران تیم ما ظاهراً شعارهایی علیه تیم حریف داده‌اند اما آنچه که جای بسی تعجب و تاسف بوده، این است که موضوع کسر امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان، در تاریخ 28 اسفند 92 یعنی بیش از 4 ماه پس از آن دیدار اعلام شده است.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان برخوردهای صورت گرفته با این باشگاه از جمله کسر امتیاز را شبهه انگیز دانست و گفت: آقایان بحث کسر امتیاز از تیم ما را با وقفه‌ای چند ماهه و درست در روز پایانی سال و در شرایطی اعلام کرده‌اند، زمانی که ارگان‌های ذیربط با تعطیلات دو سه هفته‌ای مواجه بوده و هیچ کس پاسخگو نیست.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، بهروز مکوندی در خصوص وضعیت تیم نفت مسجدسلیمان در جدول رده‌بندی مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: تیم نفت مسجدسلیمان در حال حاضر با 40 امتیاز در صدر جدول گروه دوم رقابتهای لیگ یک قرار دارد. این تیم با یک بازی بیشتر، فاصله‌ای 5 امتیازی با تیم دوم جدول یعنی ایرانجوان بوشهر و 6 امتیازی با تیم سوم جدول یعنی تیم پیکان دارد و بخت اول صعود به لیگ برتر به شمار می‌رود. البته تیم ما تنها یک بازی تا پایان فصل خواهد داشت و تیم‌های دوم و سوم، هر کدام دو بازی دیگر انجام خواهند داد.

وی در مورد موضوع کسر امتیاز از تیم نفت مسجدسلیمان، تاکید کرد: در جریان دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و تیم پارسه در هفته دهم از دور رفت مسابقات که روز 26 آبان سال قبل برگزار شد، تماشاگران تیم ما ظاهراً شعارهایی علیه تیم حریف داده‌اند اما آنچه که جای بسی تعجب و تاسف بوده، این است که موضوع کسر امتیاز از تیم نفت مسجد سلیمان، در تاریخ 28 اسفند 92 یعنی بیش از 4 ماه پس از آن دیدار اعلام شده است.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که با سایت باشگاه نفت گفتگو می‌کرد، در ادامه صحبت‌هایش افزود: به عبارت دیگر، بخش شبهه انگیز مساله در این جاست که آقایان این موضوع را با وقفه‌ای چند ماهه و درست در روز پایانی سال و در شرایطی اعلام کرده‌اند که پس از آن همه ارگان‌ها با تعطیلات دو سه هفته‌ای مواجه بوده و هیچکس پاسخگو نیست.

“غلامرضا بهروان طی مصاحبه‌ای صراحتا اعلام کرده است تیم نفت مسجد سلیمان به دلیل عدم برخورداری از امکانات سخت افزاری مناسب، حتی در صورت صعود به لیگ برتر نیز از سوی AFC تایید نخواهد شد.” وی در مورد این صحبت، این گونه واکنش نشان داد: این مساله نیز بسیار سوال برانگیز است. درست است تیم ما شانس بسیاری برای صعود به لیگ برتر دارد اما هیچ چیز قطعی نیست. ببینید، 4 ماه قبل یک اتفاقی رخ داده اما درست صبح روز 28 اسفند موضوع کسر امتیاز مطرح می‌شود. از سوی دیگر، از سه هفته مانده به پایان مسابقات در خصوص کمبودهای تیم ما اظهار نظر می‌کنند. این ها همه جای سوال دارد.

مکوندی ادامه داد: بهتر بود آقایان کمی صبر کرده و این موارد را پس از مسجل شدن صعود تیم ما مطرح می‌کردند تا در این هفته های پایانی و حساس، چنین لطمه روحی و روانی به تیم ما وارد نمی‌شد. حالا هم اجازه بدهند تا تیم مسجدسلیمان به لیگ برتر صعود کند، سپس مانند سایر تیم‌های حاضر در لیگ برتر، باشگاه ما را با ملاک‌ ها و قوانین و مقررات کنفدراسیون آسیا و نیز موارد لازم جهت میزبانی لیگ برتر بسنجند. اگر باشگاه نتوانست امکانات را فراهم کند، آن وقت طبق مقررات با آن رفتار کنند. این که هنوز تیم به لیگ برتر صعود نکرده، می‌گویند اجازه حضور این تیم را در لیگ برتر نمی‌دهیم، واقعاً شبهه برانگیز است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت صعود به لیگ برتر، باشگاه نفت مسجدسلیمان برنامه‌ای برای تجهیز ورزشگاه خود و همچنین ایجاد سایر امکانات و تسهیلات لازم را دارد؟، خاطرنشان کرد: قطعاً همین طور است. وقتی تیمی از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کند، این را می‌داند امکانات این دو لیگ کاملاً متفاوت است و سطح انتظار مردم از این تیم بالا می‌رود و باید امکانات بهتر و به روزتری فراهم کند. تیم ما به حمدالله از نظر مالی هیچ مشکلی ندارد و جزو معدود باشگاه‌هایی هستیم که هیچ بدهی مالی نداریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان همچنین یادآور شد: باید از آقایانی که نفت مسجد سلیمان را فاقد صلاحیت حضور در لیگ برتر می‌دانند این سؤال را پرسید که چند درصد از باشگاه‌هایی که هم اکنون در لیگ برتر حضور دارند، از نظر حرفه‌ای فاقد مشکلات و بدهی‌های مالی هستند؟ یکی از شرایط حرفه‌ای بودن یک باشگاه در همه جای دنیا، نداشتن بدهی مالی است در حالی که بسیاری از تیم‌های حاضر در لیگ برتر مشکلات عدیده مالی دارند.

وی در ادامه افزود: از مسئولان فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم نگاهشان به باشگاه مسجد سلیمان مانند نگاه AFC به فوتبال ایران باشد. مسئولان AFC می‌دانند امکانات ایران به سبب تحریم و مشکلات اقتصادی در حد کشورهایی مانند کره‌جنوبی و ژاپن نیست اما به سبب پتانسیل بالای فوتبال ایران، سهمیه آسیایی ایران را همچون کره و ژاپن در نظر می‌گیرد. آنها با نگاه مثبتی که به فوتبال ایران دارند، می‌دانند که با از بین رفتن تحریم‌ها ایران می‌تواند علاوه بر موارد فنی، از نظر سخت افزاری نیز خود را به سطح اول فوتبال آسیا برساند.

مکوندی در پایان گفت: متاسفانه نگاه مسئولان فوتبال کشورمان به شهرهایی مثل مسجد سلیمان که طرفداران فوتبال در آنها بی‌شمارند، نگاه مثبتی نیست. به نظر من، این روزها کاهش حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نیز نتیجه همین نگرش منفی مسئولان فوتبال کشورمان است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=6473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.