• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
3

سیر نزولی حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی مسجدسلیمان

  • کد خبر : 57610
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
سیر نزولی حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی مسجدسلیمان

رویش زاگرس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان گفت: روند حفاظت و نگه‌داری از آثار تاریخی مسجدسلیمان نزولی بوده زیرا نیروی کافی برای حفاظت از آثار تاریخی نداریم. ایوب سلطانی با اشاره به این که نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان به صورت دوره‌ای و مستمر از آثار تاریخی بازدید […]

رویش زاگرس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان گفت: روند حفاظت و نگه‌داری از آثار تاریخی مسجدسلیمان نزولی بوده زیرا نیروی کافی برای حفاظت از آثار تاریخی نداریم. ایوب سلطانی با اشاره به این که نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان به صورت دوره‌ای و مستمر از آثار تاریخی بازدید می‌کنند در عین حال تاکید کرد: علاوه بر بازدید دوره‌ای لازم است چندین نفر از افراد یگان حفاظت در محوطه‌های تاریخی مستقر شوند.

از دیدنی‌های مسجدسلیمان می‌توان به اولین چاه نفتی در خاورمیانه، دامنه کوه آسماری، تفرجگاه تمبی، آتشکده سرمسجد و پرستشگاه بردنشانده، که بزرگ‌ترین معبد روباز هخامنشی در ایران و جهان است، اشاره کرد. وی متذکر شد: تامین اعتبار کافی و لازم برای تجهیز یگان حفاظت در کنار تکمیل پرسنل این حوزه می‌تواند مشکل حفاظت از محوطه‌های تاریخی این شهرستان را حل کند.

سلطانی با تاکید بر این که برای تمامی مکان‌های تاریخی یگان‌های حفاظتی باید وجود داشته باشد اظهار کرد: برای رفع چالش‌ها و معضلات حوزه حفاظت از آثار تاریخی و ملی این شهر باید دست‌به‌دست هم دهیم و اجازه ندهیم کوچک‌ترین آسیبی به آنها وارد شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.