• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران در بستر بیماری + تصاویر

  • کد خبر : 57263
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
خانلر جهانبانی پدر بیلیارد ایران در بستر بیماری + تصاویر

رویش زاگرس: خانلر جهانبانی، که به پدر بیلیارد خوزستان و ایران معروف است به علت بیماری ریوی در بیمارستان نفت اهواز بستری شده است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس خانلر جهانبانی متولد سال ۱۳۱۰ شهرستان مسجدسلیمان و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران بیلیارد و اسنوکر خوزستان است. وی پس از اخذ گواهینامه ششم ابتدایی به […]

رویش زاگرس: خانلر جهانبانی، که به پدر بیلیارد خوزستان و ایران معروف است به علت بیماری ریوی در بیمارستان نفت اهواز بستری شده است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس خانلر جهانبانی متولد سال ۱۳۱۰ شهرستان مسجدسلیمان و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران بیلیارد و اسنوکر خوزستان است. وی پس از اخذ گواهینامه ششم ابتدایی به استخدام شرکت نفت درآمد.جهانبنی به علت این که به این رشته داشت در مدت کوتاهی توانست در ردیف قهرمانان باشگاههای مناطق نفتخیز درآید.

وی در سال ۱۳۴۱ برای شرکت در مسابقات سه توپ کویت انتخاب شد. در دهه ۴۰ و ۵۰ عضو هیئت مدیره باشگاههای کاوه و نفتون انتخاب گردید. پدر گلف خوزستان بعد از انقلاب در سال ۸۲ و با شروع مجدد فعالیت باشگاههای بیلیارد  به عنوان مشاور عالی رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان خوزستان مشغول فعالیت شد و در همان ۹۰ درصد میزهای بیلیارد باشگاههای استان را نصب و راه اندازی نمود. در سال ۹۹ در مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان در تهران خانلر جهانبانی به عنوان پدر بیلیارد ایران معرفی و از او به عنوان اولین پیشکسوت این رشته تجلیل شد. قدیمی ترین چوب بیلیارد متعلق به آقای جهانبانی با ۶۵ سال قدمت در حال حاضر در موزه ملی ورزش نگهداری می شود. پایگاه خبری رویش زاگرس برای این پیشکسوت ارزنده آرزوی سلامتی و تندرستی دارد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=57263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.