• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
1

مراسم تجلیل از سید اکبر موسوی از چهره های فرهنگی ادبی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد+ تصاویر

  • کد خبر : 53942
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
مراسم تجلیل از سید اکبر موسوی از چهره های فرهنگی ادبی شهرستان مسجدسلیمان  برگزار شد+ تصاویر

حجت الاسلام امینی: پرداختن به مفاخر شهر دمیدن در عزت و کرامت یک ایل است/ دست اندرکاران این برنامه ها نباید دچار حاشیه شوند و بدون افراط و تفریط و غلو، افراد به نوعی انتخاب شوند که همه مردم به عنوان یک شخصیت برجسته آنان را بپذیرند فرماندار مسجدسلیمان:سجدسلیمان شهری است با پیشینه معتبر فرهنگی- […]

حجت الاسلام امینی: پرداختن به مفاخر شهر دمیدن در عزت و کرامت یک ایل است/ دست اندرکاران این برنامه ها نباید دچار حاشیه شوند و بدون افراط و تفریط و غلو، افراد به نوعی انتخاب شوند که همه مردم به عنوان یک شخصیت برجسته آنان را بپذیرند

فرماندار مسجدسلیمان:سجدسلیمان شهری است با پیشینه معتبر فرهنگی- تاریخی که نخبه ها و چهره های ماندگار ایلی و کشوری در همه زمینه ها نام شان با این شهر گره خورده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان: بنا داریم با تشکیل کارگروهی چهره های برجسته و مفاخر شهرستان در عرصه ها و حوزه های مختلف را شناسایی و معرفی کنیم

رویش زاگرس: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر و انجمن قلم شهرستان مسجدسلیمان، مراسم تجلیل از سید اکبر موسوی از چهره های فرهنگی ادبی شهرستان مسجدسلیمان در تالار فرهنگ‌سرای جوان برگزار شد. در این مراسم که با حضور حجت الاسلام امینی استاد حوزه و دانشگاه، رضا رضایی فاضل فرماندار، روح الله جلیلی سرپرست شهرداری، سید ستار فاطمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از اعضای شورای شهر، جمعی از مسئولین شهری و علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و ادب برگزار شد، از سال ها تلاش سید اکبر موسوی از فرهنگیان با سابقه این شهرستان تجلیل به عمل آمد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام امینی از روحانیون سرشناس مسجدسلیمانی در سخنانی ضمن تبریک سال نو تقارن بهار طبعیت را با بهار عبودیت ماه اعیاد آسمانی و میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) را بسیار فرخنده و مبارک دانست و گفت: تجلیل از سید اکبر موسوی در امتداد تجلیل از بزرگانی چون اساتید زنده نام قباد باقری و قلی گله است که کار بسیار پسندیده ای می باشد. وی ادامه داد: پرداختن به مفاخر شهر دمیدن در عزت و کرامت یک ایل است چرا که همیشه گفته ام مسجدسلیمان به عنوان پایتخت فرهنگی، هنری و صنعتی ایلی بختیاری آن گونه که باید هنوز به مشاهیر پر تعداد آن پرداخته نشده است.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: مسجدسلیمان حرف برای گفتن زیاد دارد اما شرط آن همدلی و همگرایی ست و بدور از تمامی حواشی ها باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد. وی ادامه داد: پرداختن به شخصیت هایی همچون علیمردان خان، بی بی مریم، شهید بهنام محمدی، شیخ پیاده و یا پرداختن به ظرفیت های مذهبی گردشگری چون امامزادگان هفت شهیدان و چشمه های آب گرم گلگیر، پرداختن به لباس و گویش بختیاری از همین شهر آغاز شده است. این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت سید اکبر موسوی اظهار کرد: سید اکبر عمری با سلامت و اعتدال مزاج زندگی کرد، ساده زیست ماند و فرزندان خوبی نیز پرورش داد که البته در این راه همسر گرامی ایشان نیز قطعاً تاثیرگذار بوده است. حجت الاسلام امینی با بیان این که تقدیر از بزرگان و مفاخر مسجدسلیمان باید تداوم داشته باشد گفت: این اتفاق بسیار ارزنده ای ست اما دست اندرکاران این برنامه ها نباید دچار حاشیه شوند و بدون افراط و تفریط و غلو، افراد به نوعی انتخاب شوند که همه مردم به عنوان یک شخصیت برجسته آنان را بپذیرند. امینی در بخش پایانی سخنان خود حضور فرماندار مسجدسلیمان در این مراسم را به فال نیک گرفت و گفت: خوشحالم از این که دکتر رضایی فاضل کارشان را از یک کار آینده دار فرهنگی آغاز کرده اند که امیدوارم تداوم داشته باشد… امینی در پایان از تلاش های حسین مددی جهت ساخت فیلم بزرگانی چون استاد باقری، قلی گله و موسوی تشکر و قدردانی نمود.

به گزارش رویش زاگرس دکتر رضایی فاضل سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان نیز صمن تبریک سال نو گفت: برای ماندگار شدن باید از خود گذشت و قدر فرصت ها را دانست. وی ادامه داد: رمز ماندگاری در هر حوزه از خودگذشتی، تلاش، همدلی و مردم داری است.

رضایی فاضل ادامه داد: در همه حوزه ها اگر از لحاظ فرهنگی رشد پیدا کنیم منجر به اتحاد، انسجام و همدلی خواهد شد و در این راه از اصحاب فرهنگ و هنر که در جهت رشد و اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و بختیاری تلاش می کنند حمایت خواهیم کرد. فرماندار مسجدسلیمان در پایان سخنان خود گفت: مسجدسلیمان شهری است با پیشینه معتبر فرهنگی- تاریخی که نخبه ها و چهره های ماندگار ایلی و کشوری در همه زمینه ها نام شان با این شهر گره خورده است و ما نیز در کنار دیگر دوستان تلاش خواهیم کرد این برنامه ها ادامه داشته باشد تا فرهنگ و هنر بختیاری ماندگار باشد…

سید ستار فاطمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار داشت: این همایش به پاس سال ها تلاش و تربیت نسل، معلم و فرهنگی فرهیخته سید اکبر موسوی برگزار شده است که بنا داریم با تشکیل کارگروهی چهره های برجسته و مفاخر شهرستان در عرصه ها و حوزه های مختلف را جهت فراهم آوردن بستری مناسب جهت برقراری ارتباط و تعامل بین مفاخر و آشنایی مردم، بویژه جوانان با چهره های ماندگار و ایجاد انگیزه و ترغیب و الگوسازی برای جوانان درجهت ادامه راه آنان شناسایی و معرفی نمائیم…

در ادامه پیام دکتر فرشید خدادادیان نویسنده و محقق برجسته مسجدسلیمانی قرائت شد.

آقا اجازه، سلام !

همشهریان عزیز، اساتید ارجمند، مدعوین گرامی، خانم ها و آقایان سلام و نوروز بر شما خجسته باد.

خداوند بزرگ را شاکر و رفیق بی ریا جاوید قبادی عزیز و دوستان و همکارانش را سپاسگزارم که فرصتی فراهم کرده اند برای تقدیر و بزرگداشت یکی از نمونه ترین، با دانش ترین و در عین حال خاکی ترین و مردمی ترین معلم های نسل من و ما، استاد موسوی گرانمایه و متاسفم که نیستم برای عرض ادب و دست بوسی و از همین طریق خدمت ایشان عرض می کنم که؛ آقا اجازه، سلام.

دوستان عزیز، باشندگان در این ضیافت تقدیر؛ ما در زادگاه عزیزمان، مسجد سلیمان نسل خوش شانسی بودیم از این بابت که اگر خیلی چیزها نداشتیم، معلمان نمونه، باسواد و فرهیخته ای داشتیم که بیش از هرچیز به ما «فکر کردن» را آموختند.

ما در مسجدسلیمان نسل خوش شانسی بودیم که در جغرافیای محرومیت و محدودیت و فقر مادی، از ثروتی به بزرگی و زایندگی دانش و تعلیم و تربیت معلمانی همچون سید اکبر موسوی بهره مند بودیم که برای آموختن از آنها الزاما حتی لازم نبود شاگرد ساعات کلاس درسشان باشیم، چون آنها معلمان و آموزگاران تمام وقت ما در مدرسه، محله، مراسم عروسی و عزا و یگانه خیابان شهرمان بودند و ما دلخوش به روبرو شدن و گفتن «آقا اجازه سلام» و آموختن از ایشان!

گاه از راه رفتن و ابهت و سکوت و گاه از خندیدن و صمیمیت نگاهی که به ما جرأت و جسارت می بخشید.

آموختن از عمق نگاه نافذ کاووس غولی گله، آموختن از نکته سنجی حسین دیناروند، آموختن از تبسم شیرین علی محمد بهرامی و آموختن از کلام شیوای سید اکبر موسوی

آموختن از آقاهایمان که برای آموختن از ایشان لازم نبود حتما شاگرد کلاسشان باشیم.

حضار گرامی، خانم ها و آقایان ما نسل خوش شانسی بودیم که معلمانمان قبل از تعلیم، دغدغه تربیت مان را داشتند و شیطنت ها و کله شقی ها و جوش نوجوانی و غرور بلوغ و جوانی مان را همچون پدر و مادر واقعی و انصافا گاه بیشتر از آنان تحمل کردند و به ما آموختند تا در «مدار» و بر«قرار» باشیم. در مدار «پیشرفت» و بر قرار «انسانیت».

ما نسل خوش شانسی بودیم که آموزگارانی همچون استاد موسوی داشتیم که جامعه را فراتر از شهرمان به ما شناساند تا «جامعه شناسی» را برای شناخت دنیایی بزرگتر از محل خود بیاموزیم.

خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که به همت جاوید قبادی عزیز، علی دهباشی دیارم و همکارانش و مسئولین و مدیران فرهنگی زادگاه عزیزمان مسجدسلیمان، مجالی فراهم است تا در طلیعه بهار شوق انگیز هم نسلان من از راه دور و نزدیک شوق تقدیر از یکی از معلمان خود را داشته باشند و شکر مضاعف از اینکه این تقدیر در زمان حیات یک معلم نمونه، استاد موسوی عزیز که عمر با عزتش دراز باد اتفاق می افتد.

پروردگار بزرگ همه معلمان سخت کوش سرزمین مان ایران و زادگاه عزیرمان مسجدسلیمان را سلامت بدارد و روح همه معلمان و اساتید درگذشته مسجدسلیمانی نیز که بی تردید ناظر این رویداد فرهنگی بزرگ هستند، شاد و قرین رحمت باد.

استاد موسوی عزیز، تقدیر و قدردانی من و هم نسلانم را پذیرا باشید و نبودنمان را به بودن عزیزان حاضر ببخشید.

زنده باد MIS عزیز، به امید سلامتی و طول عمر با عزت برای همه فرهنگ مداران و هنرمندان MIS و آمرزش و شادی ارواح درگذشتگان

لازم به ذکر است مجری گری این مراسم بر عهده جاوید قبادی بود. بهنود بهادری شاعر، دکتر سپیده موسوی استاد ادبیات دانشگاه،  غزلخوانی سارین الیاسی،  همچنین اجرای موسیقی با خوانندگی شیروان نصرالله پور و همراهی میلاد برج سفیدی و سینا کرم زاده و اهداء لوح به سید کبر موسوی از دیگر برنامه های این مراسم بود… در پایان با اهداء لوح از تلاش های سید اکبر موسوی تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود بر فرشید خدادادی برای پیام زیبا به جا و پر نکته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.