• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
0

اختصاصی پایگاه خبری رویش زاگرس
گفتگو با هنرمند با ذوق مسجدسلیمانی که با ضایعات فلزی مجسمه های حیرت انگیزی می سازد

  • کد خبر : 52033
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>اختصاصی پایگاه خبری رویش زاگرس</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با هنرمند با ذوق مسجدسلیمانی که با ضایعات فلزی مجسمه های حیرت انگیزی می سازد</span>

رویش زاگرس: امید حیدری هنرمند با ذوق مسجدسلیمانی ست که با ضایعات فلزی مجسمه های حیرت انگیزی می سازد. ساخت المان مسجدسلیمان روبروی ترمینال و mis پارک پنج بنگله که به نوعی به نماد شهر مسجدسلیمان تبدیل شده اند از ساخته های این هنرمند می باشند. هنر متال آرت به هر گونه اثر هنری گفته […]

رویش زاگرس: امید حیدری هنرمند با ذوق مسجدسلیمانی ست که با ضایعات فلزی مجسمه های حیرت انگیزی می سازد. ساخت المان مسجدسلیمان روبروی ترمینال و mis پارک پنج بنگله که به نوعی به نماد شهر مسجدسلیمان تبدیل شده اند از ساخته های این هنرمند می باشند.

هنر متال آرت به هر گونه اثر هنری گفته می شود که با استفاده از فلز ایجاد شود. دنیای فلزها و انواع کارهای هنری و جذابی که می توان با آن ها انجام داد خیلی گسترده است. وی با استفاده از ضایعات فلزی لوازم دکوری و حتی کاربردی بسیار جذابی به وجود آورده است که با استقبال بی نظیر مردم خصوصاً خارج از شهرستان مواجه شده است. خلاقیت، ذوق و قریحه ای که در آثار وی بکار رفته است آثار هنری فلزی و لوازم دکوری متنوعی را ایجاد کرده است. به همین دلیل تیم رسانه ای پایگاه خبری رویش زاگرس گفتگویی را با این هنرمند خوش ذوق انجام داده است که می خوانید:

*امید حیدری هستم متولد سال ۱۳۵۶ از کودکی به نقاشی علاقمند بودم. یادم می آید کلاس اول دبستان  اولین مشق که همان خط های فاصله بود را با خط کش کشیدم وقتی به معلم نشان دادم خیلی تشویقم کرد و به من گفت همین هم هنر است اما نباید با خط کش انجام بدهی. همین تشویق بسیار روی من اثرگذار بود و باعث شد به هنر علاقمند شوم. فراموش نمی کنم کلاس چهارم دبستان بودم که معلم گفت برای هفته آینده یک نقاشی به دلخواه بکشید بیاورید من یک نقاشی از صحنه جنگ دو ناو دریایی کشیدم معلم نقاشی من را که دید فکر کرد کپی برداری کردم و گفت: سرقت دو نوع داریم که یکی از آنان سرقت هنری ست وقتی واکنش من را دید گفت: همین نقاشی را روی تخته سیاه بکش و من به سرعت نقاشی را در ابعاد بزرگ تر بر روی تخته سیاه کشیدم. معلم رو به دانش آموزان کرد و گفت: بچه ها یک هنرمند در میان ما هست و این جمله از همان روز در ذهن من نقش بست اگر چه بعدها که فهمیدم کلمه هنرمند چقدر سنگین است هرگز خودم را هنرمند ندانستم بلکه من دارم در راه هنر تلاش می کنم…

*حدود ۱۵ سال در یزد زندگی کردم اما همیشه دلم بی قرار مسجدسلیمان بود. به همین دلیل به زادگاه خودم بازگشتم و کارگاه کوچی را در کلگه راه اندازی کردم. کار اصلی من ماکت سازی ست. من از قطعات دور ریختنی مثل کلید، آچار، چنگال، پیچ و مهره خلق اثر می کنم البته در کنار آن به ساخت ماکت و المان نیز می پردازم. المان مسجدسلیمان را حدود ۵۰ روز و misرا در طی ۱۰ روز با کمترین هزینه آماده و تحویل دادم. لازم به ذکر اسنت طراحی هر دو اثر را مهندس شهرام امید انجام داده است.

*وقتی کرونا آمد دیدم همه به نوعی دارند کاری انجام می دهند من هم تصمیم گرفتم ادای دین کنم و با ابزاری که در اختیار داشتم اثری خلق کردم که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت.

*بیشتر کارهای من سفارشی ست و واقعیت این است استقبال از شهرهای دیگر بسیار بیشتر از مسجدسلیمان است. من کارهایم را در پیج منتشر می کنم و علاقمندان سفارش کار می دهند. به همین دلیل فرصتی برای راه اندازی نمایشگاه پیدا نکرده ام. در حال حاضر تندیس سردار اسعد را به سفارش گروه فرهنگی آسماری، شیر سنگی و کارهایی دیگری که در حال آماده کردن آنان هستم و در کنار آن سفارشاتی که دارم انجام می دهم…

*اساسی ترین مشکل من خرید ضایعات است. انتظار دارم مسئولان مثل شرکت نفت، پتروشیمی، شهرداری، سد و نیروگاه، کارخانه سیمان و… برای ساخت المان ها به فرزند شهر خودشان اعتماد کنند یا حداقل کار من را با شهرهای دیگر مقایسه و بعد تصمیم گیری کنند. با ضایعات شهرداری و شرکت نفت می توان مسجدسلیمان را به شهر المان ها تبدیل کرد.

*از مسئولان شهرم گلایه ای ندارم اما اگر از کارگاه کوچک من بازدید می کردند باعث دلگرمی بیشتر من می شد. برای همه آرزوی موفقیت دارم.

بخشی از ساخته های هنرمند مسجدسلیمانی به همراه آدرس پیج ایشان را مشاهده فرمائید./ پیج اینستاگرام:milimeter.ir

پیج اینستاگرام:milimeter.ir

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 7
  1. احسنت
    چه کار قابل تحسینی !

  2. درود بر این مرد هنرمند و خوشفکر و زخمتکش ، درود بر شما که وجود این استعداد ها را در مسجد سلیمان به گوش ما می رسانید ..

  3. احسنت بر این هنرمند توانا،

    پیج ایشون رو اعلام نکردید!

  4. واقعا کارها زیبا بود. خیلی خوشم اومد.

  5. درود فراوان به حضور مبتکر عزیز آقای امید حیدری فرزند دلبند زادگاهمان مسجدسلیمان بزرگ شهر اولینهای ایران و خاورمیانه که چنین فرزندان خلاق و مبتکر آنهم با هیج امکانات و آموزسی، در خود پرورانده و در غریبی در گوشه عزلت این شهر زندگی و کار میکنند.
    همچنین درود و سپاس خدمت جناب سعید مردای خبرنگار پاک صادق زادگاه و تیم رسانه ای پایگاه خبری رویش زاگرس که در اولین اطلاع، خود و گروهشان بسراق این مبتکر عزیز رفتند و چنین گزارش زیبا و گویایی تهیه و ارسال نمودند تا همگان در سراسر ایران و دنیا از چنین مبتکران شناخت پیدا کنند و سبب ارتقاع آنها شوند.

    متعاقب آن ما در تاسیسات ۱۱۴ ساله صنایع نفت و گاز کشور که زادگاه آنهم نیز مسجدسلیمان بزرگ میباشد، قطعات و ضایعات بسیار زیادی وجود دارد که خود اینجانب از ۲۰ سال پیش با همکاری همکاران صادق خود نگهداری شده اند و پیشنهاد داده بودم تا مازاد بخش موزه های نفت را با اندکی دستکاری و زیبا سازی بصورت نمادهایی در تمام میدانها و فلکه های و پارکهای زادگاه بجای این طرحهای نا آشنا و غریب، نصب نمایند تا هم به ارزش این شهر با قدمت نفت و گاز اولینها بیفزاید و هم آموزشی برای بازدید کنندگان این مناطق داخل شهر اولینها باشد.
    بنابراین اینجانب فعلاً از راه دور این پیشنهاد را به عزیزان دلسوز و دست اندرکار شرکت ملی نفت و مدیریت موزه های نفت مسجدسلیمان و مهمتر مدیران نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز زادگاهمان مسجدسلیمان بزرگ که از همکاران صادق اینجانب هستند تفدیم مینمایم تا بررسی نمایند و قطعات و ضایعاتیکه خارج از نیاز موزه های نفت در این مناطق میباشند طی مراتبی، در اختیار چنین مبتکرانی قرار دهند و با پرداخت حق ازحمه ای آنها را به اشکال زیبایی بسان آنچه که در دست آوردهای مبتکر عزیز جناب امید حیدری دیده میشود تبدیل و برحسب شرایط در میدانها، فلکه ها، پارکها و دیگر مناطق عمومی و خدماتی شهر بزرگ مسجدسلیمان(لالی، اندیکا، هفتکل بعلاوه گلگیر، امبل و نفت سفید و در حتی مسیر مهم جاده ها داخلی و خارجی )، توسط شهرداری نصب شوند.
    با سپاس فراوان: اسمعیل فرهادیان، کارشناس مخازن نفت کشور و دبیر انجمن دوستداران مسجدسلیمان بزرگ
     

  6. زیبا و حیرت انگیز،
    درود به آقای حیدری هنرمند خلاق و تشکر از آقای مرادی برای معرفی ایشان

  7. آفرین، زیبا هستند، به امید موفقیت بیشتر🌹

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.