• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
1

تشریح برنامه های دهه وقف از سوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان

  • کد خبر : 51221
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
تشریح برنامه های دهه وقف از سوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان

رویش زاگرس: همزمان با شهادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و آغاز دهه وقف برنامه های این دهه اعلام گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس گفت: وقف از خود گذشتن برای دیگران است که انسان […]

رویش زاگرس: همزمان با شهادت ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و آغاز دهه وقف برنامه های این دهه اعلام گردید. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس گفت: وقف از خود گذشتن برای دیگران است که انسان به نو عی از مال و داریی خود برای مرتفع نمودن نیاز افراد نیازمند گذشت می کند. مقوله وقف از زمان پیامبر (ص) تا زمان امام علی (ع) و تمامی ائمه معصوم (س) انجام و این سنت حسنه بعد ار ائمه علیهم السلام نیز توسط مراجع عظام و خیرین و واقفین خیر اندیش ادامه پیدا کرده است.

رشیدی ادامه داد: متاسفانه در مناطق عشایری احکام وقف کمتر بیان شده بود که البته به لطف تمامی اقشار جامعه این سنت حسنه کم کم جایگاه خود را پیدا کرده است هرچند تا رسیدن به حد اعلی هنوز باید کارها و اقدامات فرهنگی زیادی صورت بگیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مسجدسلیمان ادامه داد: در میان قوم بزرگ بختیاری با وجود ابن که صدرصد شیعه بوده و هستند انسان های خیر نیکو کاری وجود دارد که می توانند با وقف نام خود را تا قیام قیامت زنده نگه دارند. بعضی نیازمندان در این قوم افرادی هستند که هنوز توان اداره دانش آموزان و دانشجویان خود را جهت ادامه تحصیل را ندارند، همچنین خانواده هایی هستند که زیر بار هزینه های سنگین درمان فرزندان بیماران خاص خود کمرشان خم شده و نیازمند تلاش و دستگیری هستند. چه بسا زوج هایی که نگاه شان به ادارات حمایت کننده و افراد خیر دوخته و منتظر حمایت این افراد و ادارات هستند.

رشیدی ادامه داد: با توجه به این که در ایام دهه وقف قرار گرفته ایم اینجانب به عنوان متولی وقف در سطح شهرستان دست نیاز به سوی خیرین نیکوکار و افرادی که می توانند با گذشتن ار مال خود بنوعی با ایجاد وقف منفعتی نموده حتی به صورت مشارکتی و خانوادگی دراز کرده و دست آنهایی را که در راه مساعدت به همشهریان و همتباران خودم به گرمی می فشارم و از همه آن ها خواهش می کنم که در این امر خدا پسندانه و در راه کمک به همشهریان نیازمند از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا و در طول دهه وقف اداره اوقاف شهرستان برنامه های سازمانی تدارک دیده که می توان به غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا،و همچنین قبور امامزادگان و بقاع متبرکه، دیدار و نشست تخصصی با صاحبان قلم و اندیشه و دیدار با مسئولین شهرستان، تجلیل از عوامل سلامت در مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، توزیع بسته های حمایتی و معیشتی به نیازمندان از طریق خیرین نیکوکار، انعکاس عملکرد اداره اوقاف در سطح شهرستان، اختصاص یک روز کامل و ویژه در محل اداره به همشهریان عزیز جهت برطرف نمودن مشکلات حوزه وقف دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا، حضور در محلات و مساجد شهرستان و بررسی میدانی مشکلات حوزه وقف، و دیگر برنامه فرهنگی که همه این برنامه با رعایت کلیه قوانین و دستورالعمل های بهداشتی اجرا میشوند.

رئیس اداره اوقاف مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود گفت: از همه همشهریان خوب و فهیم خودم انتظار دارم که در راه دستگیری از نیازمندان و خانواده های آن ها ما را در راه این سنت حسنه یاری نموده تا بتوانیم به یاری نیازمندان و همشهریان نیازمند خود بشتابیم تا با کمک هم گوشه ای از مشکلات آن ها را بر طرف نماییم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.