• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 11698اخبار امروز : 0
4

شنبه دلهره آور «کرونا» از راه رسید/مبادا پشیمان شویم!

  • کد خبر : 46353
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
شنبه دلهره آور «کرونا» از راه رسید/مبادا پشیمان شویم!

رویش زاگرس: اصرار مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در اولین روز بازگشایی مدارس، با واکنش های مختلفی همراه شده است. در حالی که از مدت‌ها قبل مسئولان وزارت بهداشت و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به وضعیت کرونا در فصل پاییز ابراز نگرانی کرده و اصرار بر […]

رویش زاگرس: اصرار مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر حضور دانش آموزان در اولین روز بازگشایی مدارس، با واکنش های مختلفی همراه شده است. در حالی که از مدت‌ها قبل مسئولان وزارت بهداشت و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به وضعیت کرونا در فصل پاییز ابراز نگرانی کرده و اصرار بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه دارند، اما حالا مسئولان وزارت آموزش و پرورش، بر حضور دانش آموزان در اولین شنبه سال تحصیلی جدید، اصرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش، در آخرین اظهار نظر خود، گفته است که حضور دانش آموزان در مدارس با هماهنگی وزارت بهداشت بوده است!!

این در حالی است که مقامات ارشد وزارت بهداشت، از چند روز قبل و به دنبال انجام مسافرت‌های تعطیلات پشت سر گذاشته، عنوان داشته‌اند که ترکش‌های این سفرها ظرف روزهای آتی خودنمایی خواهد کرد.

یعنی اینکه باید این روزها، بیشتر از ایام گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ترددهای غیر ضروری در سطح جامعه، حساس باشیم.

در اولین واکنش به بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، عباس آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه‌ای سرگشاده به ستاد ملی مبارزه با کرونا، درخواست کرد از جان میلیون‌ها دانش آموز دفاع کند.

وی در این نامه عنوان داشته است که «دستور» جناب وزیر، با شرایط حاکم بر همه گیری ویروس کرونا و وضعیت «قرمز» بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد. به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش آموز و آموزگار و خانواده‌های ایشان، و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مقابله و مبارزه با بیماری از سوی مسؤلین غیرمرتبط با امور بهداشتی، می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود.

اصرار مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در مدارس، قدری تعجب آور است. زیرا، در سال‌های گذشته نیز که همه چیز عادی بود، اغلب مدارس با مشکلاتی برای شروع سال تحصیلی مواجه بودند و بعضاً شاهد بودیم که برخی کلاس‌های درس هنوز معلم ندارند و…، اما اینکه در شرایط کرونایی چرا اصرار بر حضور دانش آموزان در مدارس است، سوالی است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ بدهند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، به عنوان متولی سلامت جامعه، در واکنش به بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، عنوان داشته است که هر جا ببینیم سلامت بچه‌ها تهدید می‌شود، ورود خواهیم کرد.

همچنین، علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، وضعیت پایتخت را با توجه به حجم سفرها و جمعیت شناور آن، نگران کننده عنوان داشته است.

وی افزود: بالغ بر ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان تهران سکونت دارند. از طرفی پدیده سکونت‌های غیر رسمی در استان بسیار شایع است، به طوری که ۱۲ تا ۱۳ درصد شهروندان در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند، این افراد وضعیت بهداشتی ضعیفی دارند و کنترل بیماری در این مناطق به مراتب سخت‌تر است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: روزانه ۸۵۰ هزار نفر از مترو و ۸۰۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده می‌کنند و حدود ۷۵ هزار تاکسی تحت پوشش اتحادیه تاکسیرانی مشغول به خدمت رسانی هستند. یکی از دلایلی که نگرانی بازگشایی مدارس را دوچندان می‌کند، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

در همین حال، خانواده‌های زیادی حاضر نیستند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و اصرار دارند که سال تحصیلی جدید غیر حضوری باشد. این در حالی است که همگان خوب می‌دانیم کنترل وضعیت بهداشتی در مدارس دولتی، تقریباً صفر است. زیرا، حجم زیاد دانش آموز و شلوغی کلاس‌ها، این اجازه را به مسئولان مدرسه نمی‌دهد که توان کنترل بچه‌ها را داشته باشند. مدارسی که در تأمین هزینه‌های خود مانده اند، چگونه می‌توانند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهیه ماسک و محلول‌های ضد عفونی و…، اقدام کنند.

در همین حال، با موج دوم کرونا، به یکباره میزان ابتلای کودکان به این بیماری افزایش یافت و تمامی ذهنیت‌های قبلی از اینکه بچه‌ها کرونا نمی‌گیرند، رنگ باخت. حالا، بچه‌ها نیز به عنوان عامل انتقال بیماری و ناقل ویروس شناخته می‌شوند.

‌امیدواریم بازگشایی مدارس با حضور دانش آموزان، با پشیمانی همراه نشود. شنبه دلهره آور «کرونا» از راه رسید و باید بیش از پیش مراقب بچه‌ها باشیم.

مهر

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود برشما امیدوارم زوددیرنشود وزنگ مدارس تبدیل به نواختن ناقوس مرگ نگردد مگرزمان جنگ مدارس ماپدر ومادرها تعطیل نبود آن دشمن اشکاربود ولی این دشمن پنهان یکمی دست ازبی تدبیری هابرداریم چطور میخواهند پروتکلها رااجراکنند توی دبستانها اگردانش اموزی ناقل باشدمعلم ودانش آموزها رادرگیر ویروس کندچه خواهدشدیابلعکس؟چه کسی پاسخگو هست؟ستادملی کروناکه البته جای قدردانی ازاین تلاشگران هست؛یاوزارت آموزش وپرورش؟ماهم درس فرزندانمان برایمان مهم هست وهم جان آنها پس سعی کنیدتادیرنشده است اقدام کنید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.