• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
2

اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان برای همکاری با طرح موزه صنعت نفت

  • کد خبر : 43345
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نخستین نشست موزه های صنعت نفت با مجموعه های دانشگاهی در دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان صورت گرفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان در خصوص همکاری این دانشگاه با طرح موزه اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت اعلام آمادگی کردبه گزارش سایت خبری باشگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- نخستین نشست موزه های صنعت نفت با مجموعه های دانشگاهی در دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان صورت گرفت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان در خصوص همکاری این دانشگاه با طرح موزه اکتشاف، حفاری و تولید صنعت نفت اعلام آمادگی کردبه گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام ظاهری، رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان، ضمن استقبال از همکاری بین مجموعه طرح موزه نفت در مسجدسلیمان و دانشگاه پیام نور بر اهمیت و ضرورت آغاز به کار موزه نفت در مسجدسلیمان تأکید کرد. وی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز دانشگاهی و با دارا بودن رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی ارشد،در حد توان خود و خواست موزه نفت مسجدسلیمان با این مرکز آماده همکاری است.

فرشید خدادادیان، مجری طرح موزه اکتشاف، حفاری و تولید نفت، نیز در این نشست ضمن تشریح اهداف و روند شکل گیری موزه نفت در مسجدسلیمان، به معرفی این موزه پرداخت. وی مسئولیت اجتماعی وزارت نفت نسبت به مسجدسلیمان برای تغییر نگاه غالب به این شهر و نیز منافع اقتصادی حاصل از افتتاح موزه در جذب گردشگر برای اقتصاد شهر را، از جمله مهمترین اهداف افتتاح موزه نفت در مسجدسلیمان اعلام کرد و افزود: در طرح کلی این موزه، چرخه صنعتی از اکتشاف تا تولید نفت در پنج نقطه از مسجدسلیمان معرفی می شوند تا علاقه مندان اعم از مردم مسجدسلیمان، گردشگران حرفه ای، دانشجویان و پژوهشگران از این موزه بازدید کنند. در همین زمینه لزوم ارتباط با مراکز دانشگاهی و پژوهشی و معرفی طرح موزه نفت و همکاری های مستمر برای بازدیدهای گروهی و استفاده از فضای موزه نفت مورد تاکید مدیریت موزه هاست.

در این نشست، همچنین حشمت الله منعم، مشاور ارشد موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت نیز با اشاره به اهمیت تاریخ نفت بر نقش مسجدسلیمان به وسیله موزه نفت در ترسیم ایرانِ بدون نفت تأکید کرد و افزود: در کنار نمایش اشیاء، درس های تاریخی لازم از آغاز ، اکتشاف و تولید نفت در مسجدسلیمان گرفته شود.وی سهم دانشگاه در این روشنگری را مهم ارزیابی کرد و افزود: شهری که روزی با نفت معرفی می شد، اکنون قرار است  با گردشگری زنده نگاه داشته شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.