• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
2

فرمانده انتظامی مسجدسلیمان خبر داد:
ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه، یکی از شگردهای رایج مجرمان سایبری است

  • کد خبر : 41235
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: یکی از رایج ترین شگردهای مجرمان در فضای سایبری همچنان ارسال پیامک های جعلی و کلاهبردارانه است. سرهنگ کارآگاه “علی حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: یکی از رایج ترین شگردهای مجرمان در فضای سایبری همچنان ارسال پیامک های جعلی و کلاهبردارانه است.

سرهنگ کارآگاه “علی حسینی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در مناسبت‌ها و رویدادهای خاص، ما شاهد ارسال پیامک‌های انبوه به شهروندان، که اکثرا جعلی بوده و تنها برای کلاهبرداری و سوء استفاده از آن ها طراحی شده‌ است هستیم.

سرهنگ حسینی ادامه داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و … از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در ایام گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار شده و خواسته‌های آنان را اجابت و در نتیجه مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد : اطلاعات مهم بانکی از قبیل شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2، اطلاعاتی هستند که مجرمان با به دست آوردن آن‌ها به دنبال برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی هستند.

وی تاکید کرد: لازم و ضروری است شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکرده و اطلاعات مهم اعم از بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir ارسال یا با شماره تلفن ۰۶۱۲۱۸۴۴۱۰۶با کارشناسان پلیس فتا انتظامی شهرستان مسجد سلیمان در میان بگذارند.
@policekhoozestan

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=41235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.