• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

بیان مشکلات حاد اهالی کمفه از زبان عضو شورای منطقه

  • کد خبر : 4065
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶

ره دیر گیوه تُنُک، زخم کرده پامه/انتظار، انتظار، کور کرد تیامه باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عشایر بخش مهمی از دام زنده، گوشت،محصولات كشاورزي و فرآورده های مورد نیاز داخل را تهیه می کنند. اگر چه دولت ها تلاش کرده اند که این قشر را به انحاء گوناگون زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و بخشی […]

ره دیر گیوه تُنُک، زخم کرده پامه/انتظار، انتظار، کور کرد تیامه

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- عشایر بخش مهمی از دام زنده، گوشت،محصولات كشاورزي و فرآورده های مورد نیاز داخل را تهیه می کنند. اگر چه دولت ها تلاش کرده اند که این قشر را به انحاء گوناگون زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و بخشی از نیازهای آن ها را مرتفع نمایند اما این تلاش ها کافی نبوده و هم اکنون با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. نوشته ای که در زیر می آید حاصل طرح شکواییه ای ست که رفع آن ها می تواند بخشی از زخم های این منطقه را تسکین بخشد که از طرف عضو شورای اسلامی بخش کمفه قدرت الله حسنوند به دفتر سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ارسال شده است:

معرفی منطقه کمفه

منطقه کمفه از توابع شهر جدید اندیکا بوده كه از شمال به بازفت در استان چهارمحال بختیاری، از شرق به ایذه و از غرب به جنوب بازفت متصل می شود. این منطقه از چهار طرف میان کوههای بلند و صخره های ستبر قرار دارد. مردمان این ناحیه را هم وطنان قانعی تشکیل داده اند که در تکاپوی پیوسته در کوهستان های صعب العبور، پویایی زندگی عشایری را به تصویر کشیده اند.

مشکلات منطقه کمفه

این منطقه دارای مشکلات فراوانی است که خلاصه ای از آن در زیر می آید:

الف) نداشتن خانه بهداشت: خانه بهداشت در منطقه چلو قرار دارد که کیلومترها با کمفه فاصله دارد.

ب) نداشتن آب، برق: در این منطقه هیچ گونه امکانت حداقلی از قبیل آب و برق وجود ندارد.

ج) مدرسه های این منطقه از چوپ و گل و سنگ ساخته شده است

د) جاده و راه های مواصلاتی در این منطقه در 7 ماه از سال قابل استفاده نمی باشد.

ه) مبلغین مذهبی و گروههای پزشکی سیار به دلیل نبود جاده مراجعه نمی کنند.

ر) سوخت: در زمستان های استخوان سوز اهالی منطقه همیشه از نظر سوخت در مضیقه هستند.

ز) محیط زیست به دلیل عدم نظارت کافی متولیان در این منطقه در حال تخریب شدید می باشد.

امیدوارم با یاد آوری این مطالب مسولان به فکر این هموطنان خود باشند زیرا اهالی منطقه چشم انتظار رفع مشکلات خود هستند.

قدرت الله حسنوند گندایی- عضو شورای کمفه

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 20
  1. درود بر شرف سعید مرادی بخاطر حرفه ای بودن درامر اطلاع رسانی وانعکاس اخبار منطقه

  2. با درود به جناب مرادی ، احتمالا ! این گونه گزارشها میتوانند کمک شایانی در حل مشکلات مناطق مختلف داشته باشند ، اگر چه میدانم جنابعالی با حداقل امکانات مشغول خدمت در بخش خطیر رسانه هستید و گزارشات در همین حد هم میتواند بسیاری از وجدانهای خفته را بیدار کند و حقیقتا باید از شما و همکارانتان شاکر و سپاسگزار بود اما چقدر خوب بود اگر در این گزارش یا گزارشات مشابه ، تعداد خانوار و جمعیت همچنین تعداد احشام و احیانا تصویری از محل هم ضمیمه باشد ، با این حال دست گل ات درد نکند و امیدوارم آقایان نماینده شهر و فرماندار و مسئولین بهداشت و آوزش و پرورش و جهاد کشاورزی و راه و ترابری و محیط زیست و …!! این گزارش را ببینند و پاسخ بدهند که آیا وجود اینهمه مشکلات را اساسا تایید میکنند یا نه ؟ و در صورت تایید پاسخ بدهند چرا وضع در یک روستا 34 سال پس از انقلاب باید اینگونه باشد و مسئولین قبلی چه…کار میکردند و برنامه شان را برای رفع مشکلات این روستا اعلام نمایند

  3. باتشکر از این گزارش تشکر از قدرت الله حسنوند نماینده مردمی …امیدواریم این معضلات حل شود انشالله

  4. از آقای مرادی برای پوشش مشکلات مردم روستاهای منطقه بسیار تشکر می کنیم
    امیدواریم جناب دکتر جلیلی و مسئولان به این روستای کمفه و مردم خوب آن جهت رفع مشکلات و محرومیتها توجه ویژه بفرمایند .

    چرا روستاهای کویر اصفهان و بیابان یزد آنقدر آباد شدند و مردم آن ثروتمند تر از مردم شهرهای ما شده اند
    اما روستاهای منطقه ما که نیاز دامی کشور را بدون کمترین توقع و توجه دولت تامین می کنند باید پر از محرومیت و مظلومیت باشند ؟

    مگر نه اینکه نفت و آب منطقه ما ملی شده و درآمد آن به تمام روستاها و شهرهای ایران می رود؟
    پس چرا درصدی از این درآمد هنگفت بطور “ضربتی” برای رفع محرومیت های شدید روستاهای منطقه ما از جمله روستای کمفه خرج نمی شود؟؟؟
    جناب دکتر جلیلی لطفا پیگیر باشید

  5. دکتر جلیلی قبلا از این منطقه بازدید نموده و دستورات لازم را هم داده است ای کاش این موضوع را هم نگارنده (آقای حسنوند) عنوان مینمود.

  6. بازدید دکتر جلیلی یک هفته قبل بوده چرا مشکلات بعد از یک هفته حل نشدن مگر چقد زمان بسه که دوتا مدرسه و آب و برق یک جا حل بشه؟؟

  7. با تشکر فراوان از نماینده مردمی آقای قدرت الا حسنوند امیدوارم که مشکلات حل شوند به زودی.

  8. با عرض سلام وخسته نباشید به نماینده ایل مردمی روستای کمفه جناب آقای قدرت حسنوند تشکر از بیانات مشکلات روستا.

  9. تشکر فراوان از جناب آقای قدرت الا حسنوند امیدوارم که مشکلات به زودی حل شوند.

  10. تشکر خیلی فراوان از آقای حسنوند.

  11. سلام خدمت همه اونایی که برای مسجدسلیمان و ایل بختیاری تلاش می کنند . من خیلی ناراحت شدم درود بر آقای مرادی و این پوشش خبری . خیلی جالب بود . امیدواریم آقای دکتر جلیلی هم زودتر نتیجه تلاشهایش را ببینیم ..من به او همیدوارم هم انسان پاک و شریفی است و هم خدایی پرتلاش است .. بازم دستتان درد نکنه بچه های باشگاه روزنامه نگاران

  12. تشکر فراوان از جناب دکتر جلیلی و آقای قدرت الا حسنوند امیدوارم که تمامی مشکلات به زودی حل شوند.موفق باشید

  13. امیدوارم این مشکلاتی که گفتید حل بشوند.

  14. با سلام و خسته نباشیدخواهشمندم مسولین شهری فکری به حال جاده سوسن به سمت روستای کمفه بکنن تا ایکه همشهریان ساکن در شهر محیط طبیعی بروند بنده از آقای حسنوند از اینکه مشکلات روستای فرگه و کمفه را بیان کردن تشکر می نمایم.

  15. آقای فرخی اشتباه نکن !!! به نظر شما یک هفته برای رفع این مشکلات کافیه ؟

  16. باسلام خدمت شما هیچ کاری برای منطقه کمفه انجام نشده بجز سواستفاده‌های افراد خاص که برای منفعت شخصی خودشان تلاش میکنند زمان بارندگی درجاده کمفه الاغ به زور از انجا رد میشه چند نفری هستن برای نشان دادن خودشان به ظاهر تبلیغات دروغ میکنند اما فقط برای گرفتن وام ریا کاری میکنند

  17. باسلام ودرود خدمت شمادوستان منطقه کمفه بااینکه هرسه خانواده یک شورا ویک نماینده دارن اما جاده کمفه اسفالت نشده است ….

  18. باسلام ودرود خدمت جناب دکتر جلیلی نمایند محترم مجلس شورای اسلامی ودرود خدمت جناب آقایی قدرت الله حسنوند شورای محترم روستای کمفه امیدوارم با پیگیری های مکر جنابعالی مشکلت روستای حل شود بخصوص جاده وآب واقعا مردم اونجا خیلی زجر می کشند اگه کسی این مشکل را حل بکندبزرگترین ثواب میبره ولی برای کار شخص مسعولین اونجا نبرین وبه بهونه روستا کار شخصی بکنید باتشکر واحترام سید داود رحیمی 

  19. با سلام خدمت مردم شریف و زحمت کش روستای کمفه ، امید دارم مسئولین محترم هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

  20. با درود خدمت دوستان عزیز که به جهت حس تعصبشان نسبت به قوم بختیاری پیگیر مشکلات روستاییان هستید، واقعیت امر اینه که در عصر تکنولوژی و قرن 21 که همه با سرعت نور خودشون رو با تکنولوژی روز وقف میدن بیان مشکلات روستای کمفه مایه شرمساری همه مسئولین علی الخصوص مسئولین استانی و شهرستان (خوزستان) میباشه چطور باید رومون بشه بگیم در عصر امروز جایی مردمش برق ندارن، آب ندارن، جاده جهت رفت و آمد ندارن، مرکز بهداشت ندارن، اصلاً بهتره بگم چی دارن از دوستان که پیگیر هستن ممنونم امّا از حرف تا عمل فاصله بسیاره . . .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.