• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون علاوه بر پایگاههای سلامت ثابت و اعلام شده به صورت گسترده در اماکن پرتردد، مساجد، ادارات و ارگان های مختلف شهرستان مسجدسلیمان در حال اجراست + تصاویر

  • کد خبر : 40179
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- طرح بسیج ملی کنترل فشار خون علاوه بر پایگاههای سلامت ثابت و اعلام شده به صورت گسترده در اماکن پرتردد، مساجد، ادارات و ارگان ها و بعضی منازل مختلف شهرستان مسجدسلیمان در حال اجراست. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان همه افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و افراد […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- طرح بسیج ملی کنترل فشار خون علاوه بر پایگاههای سلامت ثابت و اعلام شده به صورت گسترده در اماکن پرتردد، مساجد، ادارات و ارگان ها و بعضی منازل مختلف شهرستان مسجدسلیمان در حال اجراست. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان همه افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی خود به پایگاه‌های سلامت کنترل فشار خون نظیر خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی و شهری، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، برخی مطب‌های پزشکان و پایگاه‌های سیار سلامت مراجعه کرده و فشار خون خود را اندازه بگیرند.

پس از اندازه گیری فشار خون افراد، پرونده الکترونیکی سلامت برای آن‌ها در سامانه سلامت استان ایجاد می‌شود که در صورت ابتلا به فشار خون، برای درمان به مراکز تخصصی درمان ارجاع داده می‌شوند. بیماری فشار خون یکی از مهمترین علت های بیماری و مرگ در کشور است. این بیماری می‌تواند منجر به عوارض جبران ناپذیری از جمله سکته های قلبی و مغزی شود. اما با تشخیص به موقع این بیماری می توان به سادگی به درمان آن پرداخت. دکتر سرمست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که بیماری فشار خون به قاتل خاموش معروف است، افزود: بسیاری از مبتلایان از بیماری خود خبر ندارند و بر اساس مطالعات انجام‌‎ شده یک سوم افراد کشور به بیماری پر فشاری خون مبتلا هستند و متاسفانه شیب ابتلا به این بیماری رو به افزایش است.

وی بهترین راه پیشگیری از این بیماری را اصلاح سبک زندگی تعریف کرد و گفت: اصلاح سبک زندگی به معنی داشتن فعالیت ورزشی منظم، تغذیه مناسب به ویژه محدود کردن مصرف نمک، چربی‌های ترانس و کنار گذاشتن مصرف فست‌فودها، تنقلات، ترک سیگار و الکل است.

همچنین دکتر شمی پور رئیس مرکز بهداشت شهرستان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان بر اساس برآوردها، حدود ۴۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون خود اطلاعی نداشته و حتی، نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز، فشار خون خود را کنترل نکرده و به دنبال درمان نیستند. به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد. رئیس مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان گفت این طرح در کلیه واحد های بهداشتی و پایگاه های سنجش سلامت برای افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

دکتر شمی پور بیمارستان ۲۲ بهمن، کلینیک ولی عصر، اداره تامین اجتماعی، دفتر پیشخوان تامین اجتماعی، مطب مامایی کوچه پزشکان، اداره دارایی، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمارستان تامین اجتماعی، پایگاه هوانیروز، بیمارستان شرکت نفت، طب کار (کلگه)، طب کار خصوصی (روبروی گاراژ شرکت نفت)، را برای عموم مردم و شرکت آلومینیوم کاوه، اداره گاز، صنایع پتروشیمی، کارخانه آرد، اداره برق، اداره آبفای روستایی، تصفیه خانه جنوب شرق، شرکت هونگ دا ا cnpci، واحد جذب آب پتروشیمی رازی خاص کارکنان ادارات و شرکت ها در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مسجدسلیمان در پایان سخنان خود با بیان این که شناسایی به موقع فشار خون باعث طول عمر می شود از عموم شهروندان خواست با در دست داشتن کارت ملی خود در این طرح بزرگ ملی شرکت نمایند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=40179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.