• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
3

“به مگزی خوش آمدید” دومین اثر داریوش احمدی نویسنده مسجدسلیمانی منتشر شد

  • کد خبر : 39357
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- “به مگزی خوش آمدید” دومین اثر داریوش احمدی است. این نویسنده و محقق جنوبی متولد مسجدسلیمان است. به نظر منتقدان و داوران جایزه های ادبی، داریوش احمدی با مجموعه داستان “خانه ی کوچک ما” جزو پدیده های داستان ایرانی معاصر محسوب می شود و به خاطر نوشتن این مجموعه داستان توجه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- “به مگزی خوش آمدید” دومین اثر داریوش احمدی است. این نویسنده و محقق جنوبی متولد مسجدسلیمان است. به نظر منتقدان و داوران جایزه های ادبی، داریوش احمدی با مجموعه داستان “خانه ی کوچک ما” جزو پدیده های داستان ایرانی معاصر محسوب می شود و به خاطر نوشتن این مجموعه داستان توجه منتقدان، مخاطبان و داوران جایزه های مهم داستان را به خود جلب کرده است. مقام نخست جایزه ی ادبی سیلک کاشان، برنده شدن در دو سالانه ی داستان شیراز، تجلیل شده ی جایزه ی جلال آل احمد، تقدیر شده ی جایزه ی ادبی مهرگان، کاندیدای بهترین مجموعه داستان در جایزه ی هفت اقلیم و نامزد شدن در جایزه ی احمد محمود از جمله افتخارات داریوش احمدی برای انتشار مجموعه داستان ” خانه ی کوچک ما” در سال نودوشش بوده است.

داریوش کتاب به مگزی خوش آمدید را با جمله ای از نیچه شروع می کند. شما رویاهای جوانی ام و عزیزترین معجزات را کشتید! شما هم بازی هایم، آن جان های شاد را از من گرفتید! به یادشان این تاج گل را می نهم و این نفرین را. اما آنچه که رنجم می دهد بیشتر اخلاق و هنجاری است. ترسی تهدیدگر که مدام رنگ عوض می کند و همه چیز را از بین می برد: اراده، عشق، آرمان و حتی تو را از خودت می گیرد. جوری که حس می کنی هیچ چیز مال تو نیست! نه فضا، نه مکان، نه عشق، و نه رویا. چطور بگویم، می ترسم ناراحت بشوی. تمام کلمات برایم معنایشان را از دست داده اند. یک نوع معناباختگی، یک نوع برزخ، یک نوع نیستی، دیگر به این لیوان اعتقادی ندارم. حتی به خودت؛ به دوستی مان. کتاب ” به مگزی خوش آمدید” از یازده داستان کوتاه تشکیل شده است. به رنگ روز های خوش آن چیزی که از کودکی می شناختم به مگزی خوش آمدید پنجشنبه سگی خواب علفزار هوای گریه خدای خفته ساحره جمالپور و نشمه اش مخمل های شبانه و شام آخر امیدوارم این کتاب داریوش احمدی همانند کتاب اولش (خانه ی کوچک ما) مورد توجه منتقدان و مخاطبین داستان ایرانی قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=39357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.