• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

گردهمایی خادمان حسینی در سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان
خلوص نیت ایل بختیاری در برپایی مجالس سیدالشهداء(ع) مثال زدنی است/خدمت به هیئات مذهبی و خادمان اهل بیت (ع)بزرگ ترین افتخار سازمان تبلیغات است

  • کد خبر : 35565
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- گردهمایی بزرگ خادمان حسینی با حضور مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در این همایش باشکوه حیدر مهدی پور رییس شورای هییات مذهبی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- گردهمایی بزرگ خادمان حسینی با حضور مسئولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان در این همایش باشکوه حیدر مهدی پور رییس شورای هییات مذهبی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و یاران با وفای آن حضرت به آمادگی همه مجموعه های مذهبی به منظور برپایی باشکوه مجالس حسینی تاکید کرد.
رییس شورای هیئات مذهبی مسجدسلیمان با اشاره به اساسنامه این شوراء ،مجموعه هیئات مذهبی را مجموعه ای مقدس، مردمی و مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی آمادگی لازم را برای برگزاری مجالس حسینی اعلام می دارند .
وی در نکاتی از هیئات مذهبی به منظور برپایی منظم و باشکوه مجالس تاکید کرد و استفاده از سخنران، توجه به قرائت قرآن، حفظ نظم و رعایت بهداشت و پرهیز از رهاسازی و استفاده ظروف سرطان زا یکبار مصرف، رعایت حال عموم شهروندان، پرهیز از نصب تصاویر اموات در مجالس حسینی، توجه به برگزاری نمازهای جماعت با همکاری ائمه جماعات، استفاده از اشعار با مضامین والا، رعایت ایمنی لازم، حذف الم های فلزی و چوبی با متراژ بالا تر از ۲متر را لازم الاجرا دانست.
در ادامه جانشین رییس نیروی انتظامی شهرستان نیز توجه به نکات ایمنی و انتظامی را برای مسئولین محترم هیئات مذهبی لازم دانست و افزود: بحمدالله هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط بسیار خوبی با نیروهای انتظامی در ایام مختلف داشته اند و با توجه به تجارب گذشته و رعایت نکات مهم ان شالله هیچ مشکلی در برگزاری مراسمات دهه محرم نخواهیم داشت.
در ادامه فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان سرهنگ حسینی نیز به برنامه ریزی های دشمن برای کمرنگ کردن مجالس حسینی اشاره کرد و افزود: دشمنان برای ضربه زدن به مجالس حسینی از هیچ تلاشی فروگزار نکرده اند و ان شالله با بصیرت هیئات مذهبی همه توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.
در پایان رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تشکر از همه دست اندر کاران گردهمایی بزرگ خادمان حسینی خدمت به دستگاه سید الشهداء را افتخاری برای سازمان تبلیغات اسلامی خواند و افزود: هییات مذهبی از بدو تشکیل تاکنون مردمی بوده اند و به فضل الهی حتی در یک مورد هم اجازه نداده ایم هیئتی از ریل مردمی و کارحقیقی خود که بسط و گسترش اندیشه های عبادی و سیاسی اسلام است خارج شود.
قندعلی خاطرنشان کرد: نگاه به مجالس حسینی یک نگاه عبادی است و همه کسانی که در این مسیر قدم بر می دارند ابتدا باید در خودسازی و تخلق به اخلاق اسلامی پیش قدم باشند و سپس به اقامه عزای سید الشهدا بپردازند.
قندعلی افزود: ایل بختیاری از اعصار گذشته تا به امروز پاسدار شعائر و مجالس دینی به خصوص محرم و صفر بوده و مردم ما خدمت به آستان اهل بیت علیهم السلام را برای خود افتخار بزرگی می دانند.
وی خلوص نیت و بی ریا بودن ایل بختیاری در اجرای مراسمات حسینی را بسیار مهم خواند و گفت: لازمه ی هر کار عبادی خلوص نیت است و هر عبادتی بدون خلوص نیت پشیزی ارزش نخواهد داشت.
قندعلی خاطر نشان کرد: به فضل الهی و با دقت مسئولین محترم هیئات مذهبی در همه دوره ها اجازه ندادیم مجموعه های دینی وابسطه به سازمان تبلیغات به خصوص هیئات مذهبی ذره ای در فعالیت های سیاسی شهری له یا علیه شخصی ورود کنند، اما از سوی دیگر همه می دانیم حرکت سید الشهداء علیه طواغیت زمان یک حرکت عبادی سیاسی بوده زیرا آن حضرت حج ناتمام خود را رها کرد تا سیاست های اشتباه یزیدیان را برملا کند و این حرکت تاریخی سرمشق همه ی تحرکات آزادیخواهان جهان، و رهروان راه حسین(ع) است که در مقابل یزیدیان زمان لحظه ای سکوت نخواهند کرد و به فرموده مقام معظم رهبری که هیئت سکولار نداریم، در دفاع از آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی مصمم و مستحکم تر از همیشه قدم بر خواهیم داشت ونسبت به اتفاقات مهم جهان اسلام بی تفاوت نخواهیم بود.
وی در پایان تصریح کرد: وظیفه ی تبلیغ مکتب بزرگ اسلام امروز منحصر در روحانیون و مبلغین دینی حوزوی نیست و همه ی مردم خوب ما به خصوص مسئولین مردمی تشکلات دینی در این امر بزرگ وظیفه ای بس مهم را بر عهده دارند.
در این محفل گروه سنج و دمام و مداحان اهل بیت(ع) کربلایی بهداروند، محمد صالح، سلطانی و روزبه بهداروند به مدیحه سرایی پرداختند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=35565

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.