• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
3

پانچو مسجدسلیمان آسمانی شد/ ایرج مکری فرهنگی بازنشسته، بازیکن، مربی و پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان درگذشت + به همراه بیوگرافی و تصاویر

  • کد خبر : 34091
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ سعید مرادی: ایرج مکری از فرهنگیان بازنشسته، بازیکن،و مربی و پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان درگذشت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وی به همراه زنده یاد البرز اله مرادی اولین مدرسه فوتبال مسجدسلیمان با عنوان مدرسه فوتبال فرهنگیان را راه اندازی کرد. زنده یاد مکری متولد سال ۱۳۳۷ بود. وی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان/ سعید مرادی: ایرج مکری از فرهنگیان بازنشسته، بازیکن،و مربی و پیشکسوت فوتبال مسجدسلیمان درگذشت. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان وی به همراه زنده یاد البرز اله مرادی اولین مدرسه فوتبال مسجدسلیمان با عنوان مدرسه فوتبال فرهنگیان را راه اندازی کرد. زنده یاد مکری متولد سال ۱۳۳۷ بود. وی در سال ۱۳۵۶ با تیم جوانان تاج مسجدسلیمان که بعدها به استقلال تغییر نام داد موفق شد به مقام قهرمانی باشگاههای شهرستان دست یابد و در همان سال به تیم بزرگسالان راه یافت. در سال ۱۳۵۸ با مربی گری استاد صیدال سرقلی با تیم فوتبال نفتون قهرمان باشگاههای مسجدسلیمان شد و این قهرمانی یک سال بعد با مربی گری علی قاسمی تکرار گردید. ایرج مکری از سال ۶۰ الی ۶۱ را در جبهه های جنگ تحمیلی گذراند و از سال ۶۱ الی ۶۷ نیز به عنوان مربی تیم جوانان نفتون همه ساله یک پای فینال مسابقات باشگاهی در مسجدسلیمان بود.

در سال ۶۴ تیم نفتون به نمایندگی از مسجدسلیمان در مسابقات جوانان استان شرکت که در فینال با دو گل اسفندیار موسوی تیم اهواز را شکست و قهرمان این مسابقات شد. زنده یاد ایرج مکری به دلیل روحیه پهلوانی، کمک به مظلومان و فقرا به پانچو معروف بود. پانچو ویلا نام شخصیتی اسطوره ای و آزادیخواه برای مردم مکزیک در سریالی به همین نام است.

فرهاد و کریم اقبالی، اسفندیار موسوی، بهزاد غلامپور، مهرداد ایران نژاد در تیم جوانان از شاگردان وی بودند. همچنین ۵ نفر از شاگردان ایشان به نام های پیمان موسوی، علی مراد موری محمدی، شاپور احمد خسروی، بهرام ورناصری و احمد رمضانی در زمان جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

زنده یاد ایرج مکری روز گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت. مراسم تشییع و تدفین ایشان فردا چهارشنبه ساعت ۵ بعدازظهر از زیتون کارمندی، خیابان مهران، بین سنگر و مناطق به سمت قطعه نام آوران بهشت آباد اهواز برگزار خواهد شد. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان درگذشت این پیشکسوت ورزشی و معلم اخلاق را به خانواده، ورزشکاران، فرهنگیان و دوستان ایشان تسلیت عرض می نماید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=34091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.