• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

افتتاح موزه مردم‌شناسی مسجدسلیمان به زودی/ هويت تاريخی شهر نخستين‌ها را بازگردانيد

  • کد خبر : 3305
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۹:۲۶

از آنجايي كه مسجدسليمان اداره ميراث فرهنگي نداشت آثار بسياري از مسجدسليمان در موزه هاي شوش و تهران نگهداري مي شوند كه انشاالله با رايزني هاي مدير كل محترم و انجمن دوستداران ميراث فرهنگي اين آثار به موزه مسجدسليمان باز خواهند گشت. باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از افتتاح موزه […]

از آنجايي كه مسجدسليمان اداره ميراث فرهنگي نداشت آثار بسياري از مسجدسليمان در موزه هاي شوش و تهران نگهداري مي شوند كه انشاالله با رايزني هاي مدير كل محترم و انجمن دوستداران ميراث فرهنگي اين آثار به موزه مسجدسليمان باز خواهند گشت.

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان از افتتاح موزه مردم‌شناسی این شهرستان بعد از هفت سال انتظار خبر داد.

غلام‌رضا جلیلی نیا در گفت‌وگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان اظهار كرد: موزه مردم‌شناسی مسجدسلیمان بالاخره بعد از سال‌ها قول و قرار چهارشنبه این هفته (17 مهر 92) افتتاح می‌شود.

وی یادآوری كرد: این موزه قرار بود سال 85 تكمیل و افتتاح شود كه این امر نه تنها در آن سال بلكه سال‌های بعد نیز انجام نگرفت.

جلیلی‌نیا بیان كرد: مراسم افتتاح این موزه با حضور مدیركل میراث فرهنگی استان خوزستان، نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و دوستدران میراث فرهنگی برگزار می‌شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این دوستدار میراث فرهنگی خاطرنشان كرد: از آنجايي كه مسجدسليمان اداره ميراث فرهنگي نداشت آثار بسياري از مسجدسليمان در موزه هاي شوش و تهران نگهداري مي شوند كه انشاالله با رايزني هاي مدير كل محترم و انجمن دوستداران ميراث فرهنگي اين آثار به موزه مسجدسليمان باز خواهند گشت. وي همچنين از انتخاب رؤساي ادارات ميراث فرهنگي هفتكل و انديكا خبر داد و گفت:

براي اولين بار قرار است اداره ميراث فرهنگي شهرستان هفتكل افتتاح شود كه جا دارد از تلاش هاي جناب دكتر اسماعيل جليلي نماينده مردم مسجدسليمان، همچنين مدير كل محترم اداره ميراث فرهنگي جناب مهندس حيدري به خاطر زحماتشان تشكر و سپاسگزاري نمايم. غلامرضا جليلي نيا ادامه داد: آقايان هاشم پور و ايوب سلطاني به عنوان مديران ادارات هفتكل و انديكا معرفي شده اند كه انشالله بزودي فعاليت خود را آغاز خواهند كرد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=3305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 6
  1. از زحمات آقاي دكتر جليلي ، افشين حيدري و آقاي غلام جليلي بسيار تشكر مي كنم. انصافا حيف بود شهري تاريخي و باستاني مثل مسجدسليمان فاقد موزه باشد.

  2. ابتدا از زحمات تمام کسانی که باعث این اتفاق شدند تشکر میکنم و امیدوارم واقعا در تاریخ اعلام شده این مهم اتفاق بیفته اما یک نکته وجود داره و اون اینه که اگر این موزه همون ساختمون ساخته شده در منطقه کلگه زرین باشه واقعا محوطه اطراف اون وضعیت اسفناکی از نظر نظافت و زیبایی داره
    یکی از مسائلی که درباره ی یک مکان فرهنگی و توریستی مثل موزه وجود داره محوطه ی اطراف و ظاهر بیرونی اون، جدا از بخش داخل موزه است.
    متاسفانه محوطه ی خارجی این بنا اصلا ظاهر خوشی نداره. نخاله های ساختمانی باقی مانده از ساختمان جدید بهداری کلگه که بعد از مدتها که از ساخت اون میگذره هنوز وجود داره! زباله های پخش شده در اطراف ساختمان موزه، وضعیت نامتقارن و بدمنظره ی مغازه های اطراف و … چیزهایی هستند که لازمه در مورد اونها اقداماتی صورت بگیره تا ظاهر بیرونی موزه هم زیبا و جذب کننده مردم و مهمانان برای بازدید از داخل موزه باشه.

  3. مردم و دوستداران میراث فرهنگی مسجدسلیمان باید لیستی از اشیاء باستانی کشف شده در مسجدسلیمان و حومه آن که اکنون در شهرهای دیگه نگه داری میشن تهیه کنند و به ترتیب اهمیت پیگیر بازگرداندن و قرار دادن آنها در موزه جدید مسجدسلیمان باشند

  4. میراث فرهنگی اندیکا وهفتکا …دوگندلی رییس جدید دواداره شدند… مچکریم دکترجلیلی

  5. اولا بعرض مردم عزیز و همشهریان محترم برسانم همانطور که جناب اقای مرادی و سایر دلسوزان اگاه به امور اطلاع دارند شرع بکار و استارت ایجاد موزه در مسجدسلیمان توسط اقای زراسوندی علی پور اولین مدیر میراث فرهنگی شهرستان در سال 84 زده شد و ان زمان افراد فعلی مثل مدیرکل جدید و… اصلا نمی دانستند راه میراث فرهنگی کدوم طرفه مثل جلسه شورای اداری 4شهریور ماه پیش شنیدم اقای فرماندار گفته بود اب درمانی گلگیر ،کمپ گردشگری تاراز و سایر اماکن ایجاد شده گردشگری را هلال احمر انجام داده و مسئولی دیگر گفته اقای سلطانی مسئول فعلی میراث انجام داده که جای بسی تاسف است که متاسفانه افرادی که هیچ کارنامه قابل دفاعی ار خود ندارند فعالیتها و زحمات دیگران را به حساب خود اورده و روی انها مانور می دهند لذا انتظار می رود مدیر محترم سایت از این مدیر دارای کارنامه جهت روشن نمودن اذهان و بیان نا گفته ها مصاحبه ای ترتیب دهند تا همشهریان نسبت به مسائل مسجدسلیمان اگاهی بیشتری پیدا کنند .

  6. جناب هفتکلی / من کاری با دکتر جلیلی ندارم اما درمورد حرفت که میگی آقای هاشمی و سلطانی 2نفرگندلی در هفتکل و اندیکا بعنوان مدیر ؟؟؟؟ عرض کنم آقای هاشمی هفتکلی و ساکن هفتکل اصلا گندلی نیست و آقای ایوب سلطانی بچه اندیکاست متخصص است کارش باستانشناسیه . فقط اطلاع دارم تنها باستانشناسیه که استخوان برای مسجدسلیمان /اندیکا / لالی / بازفت و.. خرد کرد . / آخرت را هم مدنظر داشته باشید برو آرشیو کارهاش رو توی میراث استان ببین / اسمش رو توی گوگل سرچ کن ببین از کی تا حالا سنگ میراث به سینه زده / واقعا که….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.