• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
3

فرماندار مسجدسلیمان:
۷۰ درصد بافت شهری مسجدسلیمان فرسوده است

  • کد خبر : 31281
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

‌‌باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گورویی  با ابراز نگرانی از وضعیت بافت فرسوده مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به این که ۷۰ درصد بافت شهر مسجدسلیمان فرسوده است، با مشکلات زیادی در حوزه شهری مواجه هستیم. فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به انجام اقداماتی جهت پیشگیری از مشکلات در بخش‌های بافت فرسوده شهر تصریح کرد: در […]

‌‌باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- علیرضا گورویی  با ابراز نگرانی از وضعیت بافت فرسوده مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به این که ۷۰ درصد بافت شهر مسجدسلیمان فرسوده است، با مشکلات زیادی در حوزه شهری مواجه هستیم. فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به انجام اقداماتی جهت پیشگیری از مشکلات در بخش‌های بافت فرسوده شهر تصریح کرد: در حال حاضر جابه‌جایی مناطق آلوده به نفت و گاز در حال انجام است و قرار بر این است در منطقه‌ای از شهر، جهت جابه‌جایی این منازل ۱۰۰۰ واحد مسکونی احداث شود.

گورویی ادامه داد: تاکنون ۳۱۰ واحد مسکونی تکمیل و به خانواده‌های ساکن مناطق آلوده به نفت و گاز تحویل داده شد و احداث ۱۹۵ واحد دیگر نیز به پایان رسیده و فرایند واگذاری این منازل تا پایان آذرماه انجام می‌شود. همچنین عملیات عمرانی ۵۰۰ واحد دیگر حدود ۵۰ تا ۷۰ پیشرفت فیزیکی داشته که باید این منازل نیز تکمیل شوند. وی گفت: تسهیلاتی نیز برای مقاوم‌سازی منازل موجود در بافت فرسوده در نظر گرفته شده است. همچنین نظارت سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازها بیشتر شده است. فرماندار مسجدسلیمان تصریح کرد:با توجه به اینکه مسجدسلیمان شهر زلزله‌خیزی است جهت ارتقای آگاهی مردم هنگام وقوع زلزله در حال هماهنگی برگزاری مانور زلزله در هشتم آذرماه هستیم. مانور زلزله امسال متفاوت از همیشه و به صورت ناگهانی برگزار خواهد شد.

گورویی ادامه داد: همچنین سعی می‌کنیم در بازدیدی که در چند روز آینده از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خواهیم داشت از تجربیات زلزله‌زدگان این استان بهره ببریم. وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در بافت شهر و همچنین آلودگی مناطق شهری به نفت و گاز وجود دارد، در گذشته طرح جابه‌جایی شهر مسجدسلیمان مطرح شده بود، ولی به دلیل بار مالی این طرح، جابه‌جایی این شهر اجرایی نشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=31281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.