• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
0

رئیس کل دادگستری خوزستان در سفر به شهرستان اندیکا:
تقویت فرهنگ صلح می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش دهد

  • کد خبر : 30161
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ترویج فرهنگ صلح می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم و پرونده‌های قضایی را کاهش دهد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر فرهاد افشارنیا که به همراه معاونین قضایی خود به شهرستان اندیکا سفر کرده بود، در نشستی با مدیران قضایی و قضات این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ترویج فرهنگ صلح می‌تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم و پرونده‌های قضایی را کاهش دهد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر فرهاد افشارنیا که به همراه معاونین قضایی خود به شهرستان اندیکا سفر کرده بود، در نشستی با مدیران قضایی و قضات این شهرستان اظهار کرد: با استفاده از این موضوع، نزاع‌های موجود به آشتی تبدیل می‌شود و از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری خواهد شد.

وی با اشاره به روحیه دینی و اسلامی مردم منطقه، خواستار تقویت فرهنگ صلح و سازش در این شهرستان شد. دکتر افشارنیا همچنین بر ارتباط مدیران قضایی با مسئولان شهرستان و ارائه گزارش از عملکرد حوزه قضایی تأکید کرد و افرود: می‌توان با حفظ استقلال دستگاه قضایی، ارتباط مثبت و مؤثری با سایر دستگاه‌های شهرستان برقرار کرد. وی از قضات خواست تا با استفاده از ابلاغ الکترونیکی، به کاهش زمان رسیدگی کمک کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین با تأکید بر برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان، اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این شورا و رصد آسیب‌ها و جرائم، دادگستری این شهرستان بتواند در امر پیشگیری نیز موفق عمل کند. در ابتدای این نشست نیز رئیس دادگستری شهرستان اندیکا گفت: سفر رئیس کل دادگستری استان و هیئت همراه ایشان، بارقه امیدی برای دلگرمی همه خدمتگزاران این شهرستان است و امیدواریم با این دلگرمی‌ و با اطمینان از حمایت‌های ایشان، بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.

اسکندری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه قضایی، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرستان اندیکا که در ردیف جرائم اولویتی شهرستان نیز قرار دارد، تعداد بالای پرونده‌های مربوط به صدمه بدنی غیرعمدی (تصادف) است که باید مسئولان امر نسبت به بسط و توسعه جاده‌های این شهرستان اقدامات لازم را به عمل آورند.وی همچنین به ارائه آمار پرونده‌های ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت احشام، توهین، تخریب و تصرف عدوانی اشاره کرد و میزان کل پرونده‌های وارده به این دادگستری در شش ماهه اول سال را ۹۱۶ فقره اعلام کرد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب اندیکا نیز ضمن ارائه گزارشی به کمبودهای انتظامی این شهرستان اشاره و از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکلات پاسگاه‌های انتظامی و کلانتری این شهرستان اقدامات لازم را صورت دهند.جلالی نژاد همچنین با اشاره به بالا بودن پرونده‌های سرقت احشام و تیراندازی در این شهرستان، در خصوص اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در این خصوص به ویژه پیشگیری از تیراندازی در مراسم مختلف گزارشی ارائه کرد.وی یکی از مشکلات این منطقه را مشاعی بودن زمین‌های کشاورزی برشمرد و خواستار تأسیس اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان شد.

تابانیوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=30161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.