• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
1

جهادی دیگر آغاز شد/ اردوی جهادی تابستان ۹۶ و اعزام بسیجیان به اندیکا

  • کد خبر : 29828
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مصطفی روزبهی مسئول قرارگاه جهادی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اردوی جهادی ایام تابستان ۹۶ از ساعات گذشته با حضور بسیجیان در گلزار شهدای گمنام و شهید بهنام محمدی آغاز گردید و گروه جهادی به سمت مناطق محروم اندیکا حرکت نمودند. روزبهی در ارتباط با هدف از برگزاری این […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- مصطفی روزبهی مسئول قرارگاه جهادی مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اردوی جهادی ایام تابستان ۹۶ از ساعات گذشته با حضور بسیجیان در گلزار شهدای گمنام و شهید بهنام محمدی آغاز گردید و گروه جهادی به سمت مناطق محروم اندیکا حرکت نمودند.

روزبهی در ارتباط با هدف از برگزاری این اردوها گفت: هدف از این اردوهای جهادی، سازندگی است،اما همین واژه احتیاج به توضیح دارد، در واقع در برگزاری این برنامه ها دو نوع سازندگی وجود دارد و آغاز این سازندگی، ساختن خود است. به عبارتی اولین هدف اردوی جهادی خودسازی است، امام خمینی (ره) در بخشی از سخنان خود طرح اصلی این برنامه ها را این گونه آشکار ساختند: « این نهضت ( بسیج سازندگی) یک تحولاتی آورده است که آن تحولات، تحولات روحی و انسانی است که در نظر من بسیار اهمیتش بیشتر از این پیروزی در مقابل شاه سابق و قدرت های بزرگ است.» « تحصیل کرده کشور که برود در یک منطقه محروم کشور، ولو دو هفته کار کند و محرومیت ها را از نزدیک ببیند، ببیند که انسان دیگری مثل او، حتی با برتری هوشی نسبت به او، فقط به علت تقدیر الهی ( متولد شدن در منطقه محروم و خانواده ای فقیر) در حال دست و پنجه نرم کردن با فقر بوده و با کمترین امکانات زندگی می کنند، از خود، از اعمال خود شرمنده خواهد شد و انگیزه دوچندانی برای فعالیت و خدمت و کار به مردم پیدا می کند.»

روزبهی بیان کرد: اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای آشنا شدن با ضعف و مشکلات مردم در مناطق محروم است که این اردوها می‌تواند جلوی رفاه زدگی را بگیرد. ولی اردوهای جهادی از نظر کیفیت و آشنا شدن با درد مردم و معنویات با دیگر اردوها قابل مقایسه نیست، آری اینجا جهادی دیگر به پا است، اینجا همه همدل و یکرنگ هستند تا بتوانند گرهی از مشکلات و نداشته‌های از همجنسان خود را در گوشه ای دور افتاده از کشور، استان و شهر و روستایشان رفع سازند.

وی در ادامه گفت: اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز و آبادانی درمناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند وخوشبختانه چند سالی است که اردوهای جهادی در سطح منطقه مسجدسلیمان و اندیکا و لالی، رنگ و بوی بیشتری گرفته و کمتر دانشجو و طلبه را می‌توانی پیدا کنی که به این اردوها نرفته باشد.

مسئول قرارگاه جهادی مسجدسلیمان با بیان این که جهادگران باید در تمامی عرصه‌های شخصی خود جهاد کنند، اظهار داشت: ما باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم و جهاد ما در زندگی روز مره به گونه‌ای باشد که ساده زیست بوده و دور از اسراف و تجمل باشیم.

وی افزود: در این اردوی جهادی پیش رو تلاش داریم تا در قالب گروه ۱۵ نفره منازل محرومین که از ایام نوروز امسال شروع شده است را تکمیل و ان شاالله در هفته ابتدایی مهرماه بمناسبت هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم تحویل این خانواده های عزیز نمائیم.

ایشان در پایان با بیان این که تلاش جهادگران قابل تقدیر است، افزود: تمامی مسئولان و خیرین باید بسیج شوند و از اردوهای جهادی با در اختیار دادن وسایل و امکانات اولیه حمایت کنند، تا محسن حججی ها ساخته شود و راه شهدا همواره ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=29828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.