• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

با حضور پهلوان محمدرضا طالقانی
همایش گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای برگزار شد + تصاویر

  • کد خبر : 28795
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- همایش گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور پهلوان محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی و رییس اسبق فدراسیون کشتی و فدراسیون ورزش های زورخانه ای، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، مدیران هیئت های ورزش پهلوانی شهرهای دزفول، شوشتر و…، و جمعی از مردم علاقمند در سالن باشگاه […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- همایش گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور پهلوان محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی و رییس اسبق فدراسیون کشتی و فدراسیون ورزش های زورخانه ای، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، مدیران هیئت های ورزش پهلوانی شهرهای دزفول، شوشتر و…، و جمعی از مردم علاقمند در سالن باشگاه مرکزی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حجت الاسلام امینی در سخنانی ضمن تبریک این روز گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای جزء اصالت ها و هویت های ایرانی و تلفیقی از سنن و آیین اسلامی ایرانی می باشد. این ورزش مزین است به نام امیرالمومنین (ع) و بسیار خوشحالنم از این که این ورزش به ثبت جهانی رسیده است. نماینده ولی فقیه و امام جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ورزش پهلوانی بازگشت به اصالت هاست در روزگاری که دشمن در ناتوی فرهنگی در صدد زدودن هویت هاست یکی از ورزش های اثرگذار برای بازگشت به ریشه ها بخصوص در بعد فضیلت و اخلاق است…

محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی نیز در سخنانی با ابراز خوشحالی از این که پس از ۳۵ سال یک بار دیگر به مسجدسلیمان آمده است گفت: انتظار من از مسجدسلیمان شهر اولین ها خصوصاً در بعد آبادانی چیز دیگری بود و یکی از شهرهایی ست که نسبت به گذشته بسیار پسرفت داشته است. وی ادامه داد: خیلی غصه دار شدم در شهری که این همه پهلوان و پیشکسوت نامی دارد چرا فقط یک زورخانه وجود دارد وی گفت: روزگاری مسجدسلیمان را شهر اولین ها می نامیدند اما به اعتقاد من این عنوان دیگر از آن مسجدسلیمان نیست.

عبداللرضا صالحی رییس ادراه ورزش و جوانان مسجدسلیمان نیز گفت: فعالیت های بسیار خوبی جهت استعدادیابی و رواج ورزش پهلوانی و زورخانه ای صورت گرفته است. وی گفت: در صدد هستیم تا یک زورخانه جدید در مسجدسلیمان احداث کنیم تا بهتر بتوانیم به نشر فرهنگ پهلوانی میان جوانان اقدام کنیم.

لازم به ذکر است این همایش به همت زورخانه پوریای ولی، اداره ورزش و جوانان مسجدسلیمان، شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و شهرداری گلگیر برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=28795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.