• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
3

رئیس دادگستری شهرستان مسجدسلیمان:
بزرگان، معتمدین و مردم مسجدسلیمان همیشه در مصالحه پیش قدم هستند./ راه اندازی شعب ویژه عشایر و زندان‌ها

  • کد خبر : 27375
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پیمان چعباوی گفت: افزایش سطح علمی اعضای شورای حل اختلاف در رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پرونده‌های که در صلاحیت شورا هستند، تأثیر بسزایی دارد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: افزایش سطح علمی اعضای شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها و رسیدگی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پیمان چعباوی گفت: افزایش سطح علمی اعضای شورای حل اختلاف در رسیدگی مطلوب و با کیفیت به پرونده‌های که در صلاحیت شورا هستند، تأثیر بسزایی دارد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان گفت: افزایش سطح علمی اعضای شوراهای حل اختلاف در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها و رسیدگی مطلوب، سریع و با کیفیت پرونده‌ها که در صلاحیت شوراها هستند بسیار تأثیر گذار است.

وی افزود: با توجه به این که اعضای شورای حل اختلاف از خود مردم هستند و نسبت به مشکلات و اختلافات مردم و چگونگی رفع آنها آگاهی بیشتری دارند در طی چند سال فعالیت،در زمینه ایجاد صلح وسازش تجربه و تخصص کافی را در این امر بدست آوردند ولی در کنار تخصص و تجربه باید آموزشهای لازم را فراگیرند.

رئیس شورای حل اختلاف شهرستان مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی و کافی برای اعضای و ایجاد شعب تخصصی می تواند در سطح کیفی و کمی شوراها مؤثر باشد و خوشبختانه شورای حل اختلاف این شهرستان در این راستا حرکت کرده است.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: با تشکیل شورای حل اختلاف مشکلات و اختلافات که بین مردم با صلح وسازش حل و فصل و موجب رضایتمندی طرفین می شود و باید شوراها را تقویت و فرهنگ صلح وسازش در جامعه گسترش پیدا کند.

چعباوی یکی از گسترش مصالحه در شهرستان مسجدسلیمان را وجود توانایی بزرگان و معتمدین در زمینه صلح وسازش دانست و گفت: مسجدسلیمان با وجود توانایی بزرگان و معتمدین،این استعداد را در زمینه گسترش فرهنگ صلح وسازش دارا می باشد و مردم این شهرستان همیشه در امر مصالحه پیش قدم هستند.

رئیس دادگستری مسجدسلیمان در ادامه خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۵ بیش از ۳۰۶۶ پرونده وارده به شورای حل اختلاف این شهرستان داشتیم که از این مجموعه ۳۰ درصد به صلح وسازش منتهی و ۷۰ درصد مختومه شده اند.

چعباوی شورای حل اختلاف مسجدسلیمان را دارای ۵ شعبه حکمی و یک شعبه صلحی عنوان کرد و از راه اندازی شعب ویژه عشایر و زندانها در سال جدید خبر داد و گفت: در سال ۹۶ با شعار تاکید بر صلح وسازش ،شعب ویژه عشایر و زندان‌ها شورای حل اختلاف این شهرستان که در زمینه ایجاد وگسترش صلح و سازش مؤثر هستند راه اندازی می شوند.

وی راه اندازی شبکه اتوماسیون (CMS) ،آموزشهای تخصصی و تشویق همکاران قضایی و اعضاء شوراهای حل اختلاف مسجدسلیمان، جهت تقویت و ایجاد انگیزه برای آنان را از برنامه های سال ۹۶ دانست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=27375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.