• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
0

یک ماه از طلب کارگران سیمان مسجدسلیمان پرداخت شد/ادامه تجمع کارگران در محوطه کارخانه

  • کد خبر : 26040
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در حالی که اعتراضات آرام صنفی بیش از 470 کارگر کارخانه سیمان مسجدسلیمان امروز (شنبه 16 بهمن ماه) ادامه دارد، یکی از کارگران این واحد صنعتی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان تعدادی از کارگران سیمان مسجدسلیمان گفتند: با […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در حالی که اعتراضات آرام صنفی بیش از 470 کارگر کارخانه سیمان مسجدسلیمان امروز (شنبه 16 بهمن ماه) ادامه دارد، یکی از کارگران این واحد صنعتی از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی کارگران خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان تعدادی از کارگران سیمان مسجدسلیمان گفتند: با وجود آن که روز پنجشنبه  ( 16 بهمن ماه) معادل یک ماه از مجموع 5 ماه معوقات مزدی کارگران رسمی و قرار دادی پرداخت شده است اما نگرانی از وضعیت نامعلوم کارخانه باعث شد تا آن ها امروز نیز اعتراضات صنفی خود را دنبال کنند. به گفته منابع کارگری در این واحد تولیدی، تقریبا از یک ماه پیش 470 کارگر کارخانه سیمان مسجدسلیمان در حال برپا کردن اجتماعات صنفی هستند. از قرار معلوم این چندمین مرتبه‌ای است که کارگران این واحد تولیدی در سال جاری بابت معوقات مزدی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

آنان بابیان این که کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، گفت: تا این لحظه از جانب مدیریت کارخانه و مسئولان اداری شهرستان پاسخ روشنی به این خواسته‌های کارگران داده نشده است. به گفته آنان ،به صورت مشخص میانگین مطالبات هر یک از کارگران بین 15 تا 20 میلیون تومان است  که از کارفرما انتظار دارند مابقی  مطالبات سال جاری آنان را یکجا پرداخت کند.

علاوه بر این میزان طلب بیمه ای کارگران حدود 4 ماه بودکه هفته گذشته کارفرما با دادن چک  به اداره تامین اجتماعی دو ماه از حق بیمه ماههای آبان وآذر را پرداخت کرده است اما آنچه باقی مانده حق بیمه مربوط به ماه های شهریور و مهر است که هنوز پرداخت نشده است.

ايلنا

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=26040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. اگر دولت محترم ورود کنند و مدیریت مجموعه را بعهده بگیرن همه مشکلات حل خواهد شد چون کارخانجات سیمان سود بسیار خوبی دارند ولی در بعضی موارد سواستفاده شده و جهت اهداف سیاسی کل معادلات رو بهم میریزند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.