• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
1

تشریح فعالیت های فرهنگی دهه اول ماه محرم در شهرستان مسجدسلیمان
فعالیت بیش از۱۴۰هیئت وتکیه در سطح محلات شهری وروستایی

  • کد خبر : 23941
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به تشریح فعالیت های فرهنگی مساجد،حسینیه ها،هیئات مذهبی وتکایا در دهه اول ماه محرم پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین علی قندعلی ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و یاران با وفای آن […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان– رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان در گفتگو با سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان به تشریح فعالیت های فرهنگی مساجد،حسینیه ها،هیئات مذهبی وتکایا در دهه اول ماه محرم پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین علی قندعلی ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)و یاران با وفای آن حضرت گفت: از دیر باز ، اقامه عزای سید الشهداء توفیق بزرگی بوده که نصیب جامعه شیعی ما شده است و به برکت همین مجالس معنوی و روحانی بسیاری از پلیدی ها و ناهنجاری ها از جامعه برچیده می شود و در کاهش انواع جرم و جنایت و بهداشت روانی و همچنین ارتقاء فرهنگ عمومی و بصیرت سیاسی نقش مهمی را دارد و در حقیقت تکرار این مجالس تذکر و زنده نگه داشتن روح حماسه و جهاد همه جانبه و ایجاد حرکت و پویایی در سطح جامعه است.
قندعلی در ادامه افزود: از همه ی دستگاه های اجرایی و فرهنگی شهرستان خواستار حمایت همه جانبه از فعالیت های هیئات مذهبی هستیم و امیدواریم با یک نظم و برنامه ریزی مجالس امسال با شکوه تر از همیشه برگزار گردد.
وی در تشریح برنامه های مذهبی در دهه اول ماه محرم افزود: اولین نشست هم اندیشی با حضور مسئولین هیئات مذهبی و هیئت امناء مساجد، مداحان و نوحه سرایان و ائمه جماعات با حضور مسئولین فرهنگی و انتظامی شهرستان و سخنرانی امام جمعه محترم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردید که مباحث توجیحی لازم در آن جلسه عنوان شد.
وی افزود: در ادامه این جلسات، کارگاه آموزشی و توجیهی مداحان ونوحه سرایان اهل بیت(ع) با حضور خواهران و برادران انجام و نکات مهم اجرای مراسمات هیئات در این کارگاه به اطلاع مداحان رسید.
حجت الاسلام قندعلی افزود: مراسم استقبال از ماه محرم برای اولین بار در شهرستان توسط هیئت فرهنگی مذهبی رقیه بنت الحسین با همکاری آموزش و پرورش در مصلی نماز جمعه برگزار گردید و مساجد و تکایا در سطح شهر با سیاه پوشی و نصب پرچم به استقبال ماه محرم رفتند.
وی افزود: بیش از۲۰۰۰متر کتیبه نیز توسط خیرین و شورای هیئات مذهبی بین هیئات توزیع گردید و موکب پذیرایی از عزاداران نیز توسط مسجد مال جونکی در منطقه ۵بنگله دایر گردیده است .
قندعلی در تشریح فعالیت های فرهنگی دهه اول ماه محرم خاطر نشان کرد: اعزام مبلغ به مراکز تربیتی وآموزشی از جمله دانشگاه آزاد و اداره ی زندان ها، و مدارس شبانه روزی و همچنین اعزام مبلغ به نقاط محروم روستایی از جمله تمبی چم فراخ، شهرک ویسی ها در منطقه جریک، و همچنین استفاده از روحانیون مستقر بخش های گلگیر و عنبل و همچنین هفت شهیدان در این دهه به منظور پوشش بخش ها و روستاهای حومه انجام خواهد شد.
وی افزود: حضور روحانیون و مبلغین اعزامی از قم جهت پوشش برنامه های مساجد وتکایای شهری و مجالس محوری نیز انجام شده است که مقرر شده با به کار گیری ۴۰روحانی مقیم در سطح شهر، مجموعا۵۰ مبلغ دینی در این ایام به تبلیغ و سخنرانی در سطح مساجد و مجالس روضه بپردازند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان تصریح کرد: برپایی چند ویژه برنامه از جمله مراسم شیر خوارگان حسینی توسط هیئت رزمندگان ناحیه بسیج، بسیج خواهران و جمعیت بانوان فعال و فرهیخته حوزه دین، و همچنین مراسم پخش زنده شب ششم محرم در تپه شهدای گمنام توسط هیئت رزمندگان و ویژه برنامه و مجلس عزاداری سه ساله های حسینی توسط هیئت مذهبی فرهنگی رقیه بنت الحسین(ع)و مهدهای کودک با همکاری آموزش و پرورش از جمله برنامه های اجرایی در این ایام خواهد بود.
قندعلی افزود: برنامه تجمع هییات عزاداری در روز تاسوعای حسینی در مصلی نماز جمعه و روز عاشورا در گلزار شهدای کلگه و چهاربیشه و همچنین مجلس شام غریبان در قدمگاه امام رضا (ع) تمبی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه پایان بخش این مراسمات خواهد بود که البته هیئات خانگی از جمله هیئت منتظران حضرت مهدی (عج) و عاشوراییان و هیئات خانگی تا پایان ماه صفر مجالس روضه و سخنرانی خواهند داشت.
وی در پایان ضمن درخواست از همه مردم و مسئولین محترم مجالس خواستار توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، پرهیز از ایجاد مزاحمت و طول دادن مراسمات، رعایت نظافت عمومی ، پرهیز از سد معابر، همکاری همه جانبه با مامورین انتظامی و امنیتی، گزارش هرگونه تحرک مشکوک به مسئولین انتظامی شد و تاکید کرد: پرداخت نذورات حتما به مسئولین هیئات و افراد مورد اطمینان انجام شود و همشهریان عزیز در پرداخت نذورات به افراد بدون کارت شناسایی تحت هر عنوانی خودداری فرمایند.
مومنین عزیز یاریگر هیئات مذهبی باشند و انشاء الله در برپایی هر چه باشکوه تر این مجالس اهتمام ویژه به خرج دهند تا شاهد رونق هر چه بیشتر مجالس فرهنگ ساز عاشورایی در شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=23941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.