• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
1

امام جمعه مسجدسلیمان:
نماز جمعه قرارگاه ایمان ،تقوا، بصیرت و فرهنگ شهر است/سال هاست نهاد امامت جمعه به انتخابات کاری ندارد اما به کارامدی یا ناکارامدی کار دارد / در شهر گچساران چند تن از اعضای شرکت نفت حقوق های بالای 40 میلیونی می گیرند

  • کد خبر : 22909
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:ملت ایران از فکری بلند و فرهنگ غنی چند هزار ساله ملی و اسلام خواه برخوردارند و کشورهای غربی خوششان بیاید یا نیاید در نهایت اسلام ناب به پرچم داری ایران و با محوریت مردم سربلند ایران محقق […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:ملت ایران از فکری بلند و فرهنگ غنی چند هزار ساله ملی و اسلام خواه برخوردارند و کشورهای غربی خوششان بیاید یا نیاید در نهایت اسلام ناب به پرچم داری ایران و با محوریت مردم سربلند ایران محقق خواهد شد.

وی با بیان این که نباید در دوران غیبت دست روی دست بگذاریم افزود:بسیاری از بزرگان ما معتقدند که ولایت فقیه باید باشد و در دوران غیبت مولای ما ولی فقیه است و لذا در دوران غیبت امام عصر(عج) اگر دست روی دست بگذاریم در دنیای اسلام  نتیجه اش می شود کشورهای مانند فلسطین,یمن,سوریه و بحرین که پر از فتنه شده اند.

حجت الاسلام امینی با اظهار تاسف از حادثه سر بریدن نوجوان فلسطینی گفت: این رفتارها با حساب و کتاب انجام می شود و می خواهند اسلام مهربانی و پیامبر مهربان ما را بد نام کنند و افرادی مانند بانکی مون دروغگو و رشوه بگیر و آمریکای مستکبر می خواهند زمینه  جنگ علیه اسلام را مهیا کنند.

وی با ابراز ناراحتی از بسته شدن راه سفر حجاج به مکه گفت:گاهی کعبه ,مسجد و مصلی هم می تواند بت خانه شود اگر غفلت و کوتاهی کنیم, مسجد و مصلی اگر بفکر مردم نبود فایده ای ندارد, امام حسین(ع) به کربلا رفت تا  راهی را فرا روی دلها بگشاید و مردم ما هم بنا نهادند که در اربعین امسال با محوریت مردمان ایران و عراق دامن بزنند به بزرگترین اجتماع فرهنگی اجتماعی بشریت.

امینی با اشاره به حوادث اخیر کشور ترکیه اظهار داشت: رهبرانقلاب پنج سال پیش سپر دفاعی ما را چند هزار کیلومتر بیرون مرزها گذاشتند در حالی که برخی خواص ما ناراحت بودند, اگر چه از روی خیرخواهی می گفتند  اما تاریخ قضاوت خواهد کرد چه کسی درست تر و دقیق تر گفت.

وی ادامه داد:رهبر انقلاب ضمن این که راه را برای فرزندان دیپلمات کشورمان در روند مذاکرات هسته ای باز کرده و حمایتشان کردند نقاب را از چهره مخوف و خونخوار آمریکا و غرب کنار زدند و اتحاد ملی مان حفظ و بصیرت مردم هم بیشتر شد.

امینی افزود:ترکیه ای که به گروه تروریستی داعش کمک می کرد و ازظلم حمایت کرد دیدیم که دوستانش هم به او بی وفایی کردند و همه نخبگان سیاسی دنیا عنوان می کنند اگر کودتاچیان  در ترکیه پیروز می شدند عربستان از آنها حمایت می کرد.متاسفانه برخی خواص ما هم می گفتند ترکیه نا امن و بی ثبات را الگو قرار دهیم که اگر نبودند بلندگوهای مساجد و روحانیت و پایگاه های اجتماعی مردمی الان کودتاچی ها حاکم ترکیه بودند.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: از همه افراد بابصیرت تشکر می کنیم از جمله ریاست مجلس شورای اسلامی که در مقابل بانکی مون ریاست سازمان ملل که موزیانه و منافقانه در یکسال پسابرجام نامرادی کرد  خطاب به وی عنوان کردند که در یکسال پس از برجام شاهد صدور 52 لایحه و قطعنامه آمریکایی برعلیه روح برجام بودیم.

وی افزود:ما بی منطق هستیم یا کسانی که جنگ علیه یمن را به راه انداختند .و کسانی که از یک عنصر فعال مذهبی سلب تابعیت می کنند؟

امینی تاکید کرد:منطقه مان بیش ازهرچیزی نیازمند ثبات و امنیت پایدار است و باید با هوش باشیم و بدانیم که کودتای ترکیه بی ارتباط با آمریکای ها ,اروپایی ها و عربستان نبوده است.از وزارت امور خارجه مان که  از همان آغاز کودتا خوب صحبت کردندو صداقت مان را یکبار دیگر به همه نشان دادند ممنونیم.

امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشوردر مرداد 58 گفت:حدود900تریبون نمازجمعه در کشور فعال و در خدمت ملت هستند.در مسجدسلیمان هم به همین گونه است و سالهاست نهاد امامت جمعه کاری به انتخابات ندارد و هر دو کاندیدای دور دوم انتخابات شهرمان هم اطلاعیه دادند که تریبون نماز جمعه له یا علیه کسی کار نکرد.

امینی تصریح کرد:تریبون نمازجمعه به سایر امور همچون کارامدی یا نا کارامدی کار دارد و همشهری مان می دانند تریبون نماز جمعه درخدمت گویش و پوشش محلی مان  هم بوده است. نماز جمعه بنا به فرموده رهبر انقلاب قرارگاه ایمان ,تقوا, بصیرت و فرهنگ شهر است.

حجت الاسلام امینی گفت:اساس کار امام جمعه فرهنگی و اجتماعی است, وظیفه دارم دامن بزنم به اعتماد عمومی ایل وتبارمان  و برپایی نهضت خیرین و خدمت گزاران دوستدار مردم و برپایی جنبش سرمایه گذاران عزیز بختیاری که به میدان بیایند و از ثروت شان برای مردم سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق گفت:اگر دولت اراده کند و با قاچاق مبارزه کند و یک پنجم نقدینگی کشور که در اختیار چند فرد قرار دارد را بگیرد و وارد شریان های اقتصادی کشور کند خواهید دید که جوان بیکاری نخواهد ماند.

امینی در واکنش به فیش های حقوقی نجومی عنوان داشت:در شهرگچساران چند تن از اعضای شرکت نفت حقوق های بالای 40 میلیونی می گیرند در حالی که برخی کارگران پنچ ماه حقوق یک میلیونی خود را نگرفته اند.

وی با تشکراز فرماندار شهرستان اظهار داشت: اگرحمایت های فرماندار مسجدسلیمان نبود و مصوبه مربوط به مطالبات 92 میلیاردی شهرداری را امضا نمی کرد این پرونده هیچ پیشرفتی نداشت و لذا وظیفه دارم از فرماندار و دادگستری شهرستان در این زمینه تشکر کنم.

حجت الاسلام امینی ضمن تقدیر از زحمات دکتر جباری پزشک نیکوکار مسجدسلیمانی تصریح کرد: دکتر جباری جوان ترین متخصص مغز و اعصاب در انجمن مغز و اعصاب کشور است  اما وقت می گذارند برای منطقه مان و طبابت شان را به احترام پنج مرداد در مصلی نماز جمعه قرار دادند و به ما امید و نیرو می دهند.

وی تاکید کرد:باید به هم کمک کنیم و این جلوه های امید را در اقشار مختلف مان می بینم.ایل بختیاری مملو از این نخبگان است و باید با همدلی و کمک به یکدیگر  گره ها را باز کرده و منطقه مان را آباد کنیم.

مرجع/آسماری نیوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.