• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان بررسي مي كند:
ضرورت مبارزه با زمين خواري در مسجدسليمان/ پديده شوم زمين خواري يكي از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی

  • کد خبر : 22749
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی پديده شوم زمين خواري ست. زمین خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلاء های قانونی به سو استفاده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي: یکی از مهم‌ترین مصادیق مفاسد اقتصادی پديده شوم زمين خواري ست. زمین خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه های مختلف اداری و یا با شناسایی خلاء های قانونی به سو استفاده های مالی و ملکی می پردازند.

عليرغم صحبت هاي فراوان در ارتباط با زمین‌خواری در مناطق مختلف مسجدسليمان، هنوز مردم به صورت شفاف نتايج آن را نديده اند و همين مسئله ممكن است به مرور باعث بي اعتمادي مردم به مسئولين شود.

بي شك ضرورت مبارزه با اين پدیده مجرمانه در شهرستان بر كسي پوشيده نيست كه مي توان با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال و كارگروه مبارزه با زمين خواران كه هميشه وعده آن به مردم داده شده است گام هاي موثري در این رابطه برداشته شود.

حجت الاسلام اميني 2 مرداد94

امام جمعه مسجدسلیمان در يكي از سخنراني هاي خود در خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشتند: دغدغه ما آرامش و رضایت مردم است. مردمی که چقدر اعتراض به بنده کردند و مي گويند زمین خواری در مسجدسلیمان بی داد می کند. در منطقه مال شنبه، نمره هشت، فاز یک فرهنگیان، چهاربيشه، نفتك و… وي گفت: به فرماندار زنگ زدم از دادستان خواستم، به مسکن و شهرسازی گفتم از من نوکر هر کاری بر می آید بگوئید. جلو این زمین خواری ها را بگیرید… مردم ناراحت هستند. درباره اين موضوع هنوز درست و حسابی نتیجه به مردم اعلام نشده است…

وي در يكي ديگر از سخنراني هاي خود مجدداً ضمن هشدار به پدیده زمین خواری از مسئولین خواست با تشکیل سریع یک کارگروه به وضعیت نابسامان زمین خواری در مسجدسلیمان سروسامان بدهند و با متخلفین به شدت برخورد کنند. و گفت: تعجب می کنم در روز روشن هزاران متر زمین تصرف می کنند اما صدای کسی در نمی آيد … باید به این مسائل خاتمه دهیم …

رییس دادگستری مسجدسلیمان 1 تير 95

پيمان چعباوي در نشستي با اصحاب رسانه از برخورد جدی با متخلفین و زمين خواران اظهار داشت: جلسات متعددی با ادارات ذیربط در این رابطه داشته ایم که امیدواریم با استمرار جلسات و تلاش بیشتر متولیان این امر جلو این زمین خواری ها گرفته شود. وی ادامه داد: شعبه ی ویژه ای برای این کار در نظر گرفته ایم تا خارج از نوبت به جرائم زمین خواری رسیدگی شود…

دادستان مسجدسلیمان 18دي 93

علي ادبي گفت: قرار است به صورت جدی افراد سودجو و رانت خوار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شود. وی ادامه داد: در همین راستا اراضی چند منطقه در اولویت تخریب قرار گرفت که در دو منطقه نمره ۲ و هشت بنگله با حضور مسئولین ذیربط از جمله اداره راه و شهرسازی، شهردار و نیروی انتظامی عملیات تخریب آغاز شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان علی ادبی در پایان سخنان خود ضمن هشدار به زمین خواران گفت: قوه قضاییه با جدیت جلو ساخت و سازهای غیر مجاز را خواهد گرفت و به شدت با زمین خواران و افراد سودجو برخورد خواهد کرد.

فرماندار مسجدسليمان 18دي 93

علیرضا گوروئی گفت: همسو با سیاست های دولت تدبیر و امید، عزم مسئولان نهادهای ذیربط برای پیشگیری و مقابله با زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار جدی است. وی بیان داشت: یکی از پدیده‌های شومی که خیلی‌ از سودجویان از آن بهره می‌برند بحث زمین‌خواری است که با این افراد با استفاده از قانون به شدت برخورد خواهیم کرد. فرماندار مسجدسلیمان اضافه کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در شهرستان وجود دارد این است که گاهی اوقات طرح‌های ‏خوبی در قالب طرح‌های گردشگری، توریستی و اقتصادی ارائه می‌شود، اما متاسفانه به دلیل کمبود زمین که یکی از دلایل آن همین ساخت و سازهای غیر مجاز است قابل اجرا نیست. وی در پایان سخنان خود از دستگاههای اجرایی به ویژه دستگاه محترم قضایی از جمله دادستان محترم و رییس محترم دادگستری همچنین شهردار و رییس اداره راه و شهرسازی تشکر و سپاسگزاری کرد و از همه مسئولین ذیربط خواست با جدیت با افراد سودجو برخورد کنند….

اما…

زمین خواری پدیده ای ست که همه مسئولين بر سر مبارزه با آن اتفاق نظر دارند اما عزم عمومی مشخصی برای مبارزه با آن در شهرستان مشاهده نمی شود. لذا باید علاوه بر دستگاه هاي ذيربط، مردم و اهالي رسانه نيز ورود كنند. هميشه اين سؤال وجود دارد چگونه مي شود براي يك زمين غير مجاز بعد از مدتي سند صادر می شود! سپس مجوزهای ساخت و ساز به آن داده می شود و برای آن ها آب، برق و … محیا می شود؟!

يا اين كه:

يك متخلف چگونه مي تواند مجوزهای لازم را به دست آورد؟!

آيا تا كنون با افرادي كه چنين مجوزهايي را صادر كرده و يا مي كنند برخوردي شده است؟

آيا زمین خواران بدون پشتوانه بعضي افراد در بعضي دستگاه های اجرایي مي توانند چنين تخلفاتي را انجام دهند و يا به تخلفات خود ادامه دهند؟!

و هزاران سؤال ديگر كه ذهن مردم مسجدسليمان را بدجوري به خود مشغول كرده است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=22749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. مرادی جان اگه ده تا مطلب دیگه هم در این مورد بنویسی باز هم کم هست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.