• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11769اخبار امروز : 2
1

تفاهم نامه 2 میلیارد یورویی پتروشيمي مسجدسلیمان با شرکت ADKL آلمان
دكتر يوسف داودي:تاسیس منطقه اقتصادی انرژی «زیلایی» در دستور کار قرار گرفته است +تصوير

  • کد خبر : 21856
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شركت پتروشیمی مسجدسليمان و شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان تفاهم نامه‌ای به ارزش ۲ میلیارد یورو امضا کردند و پیش بینی می‌شود حجم این تفاهم تا سقف ۱۰ میلیارد یورو هم افزایش یابد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این موافقت‌نامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- شركت پتروشیمی مسجدسليمان و شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان تفاهم نامه‌ای به ارزش ۲ میلیارد یورو امضا کردند و پیش بینی می‌شود حجم این تفاهم تا سقف ۱۰ میلیارد یورو هم افزایش یابد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان این موافقت‌نامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال تکنولوژی و فنآوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است.

«برند لنزن» مدیرعامل شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام گرفته با پتروشیمی مسجدسلیمان، گفت: رقم کل سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیارد یورو است که در فاز نخست آن سرمایه گذاری ٢ میلیارد یورویی انجام خواهد شد.

این مقام آلمانی با اعلام این که به عنوان شرکتی که بیشتر از حقوقدان و حسابرس تشکیل شده است توانستیم با شرکت مسجدسلیمان به این توافق دست یابیم اظهار رضایت می کنیم، افزود: در شرکت «ای. دی. کی. ال» آلمان یک بخش ایران داریم که با کمک آنها توانستیم تفاهم نامه امروز را منعقد کنیم.

وی با بیان این که در گفتگوهای امروز چند بار نام چین و سرمایه گذاری آن ها را در ایران شنیدیم، اظهار کرد: تمایل داریم بتوانیم با امکانات موجود در ایالت نوردراین-وستفالن در طرح‌های ایران همکاری داشته باشیم.

یوسف داودی مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان هم در این مراسم با ابراز علاقه به همکاری با شرکت های اروپایی در زمینه پتروشیمی تاکید کرد: توافق نامه همکاری پتروشیمی مسجدسلیمان و ADKL آلمان آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با آلمانی ها به شمار می‌رود.

این مقام مسئول همچنین با بیان این که با هدف تکمیل زنجیره های ارزش در صنایع پتروشیمی، تاسیس منطقه اقتصادی انرژی «زیلایی» در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با استفاده از ذخایر گاز طبیعی و احداث یک خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز به دنبال توسعه صنایع پتروشیمی در این منطقه هستیم.

وی در پاسخ به اين پرسش که ایا خوراک گاز طبیعی کافی برای توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه «زیلایی» مسجدسلیمان وجود دارد، افزود: هم اکنون ذخایر عظیم گاز و گازهای همراه نفت در این منطقه وجود دارد و نگرانی برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی نداریم.

«گارلت دوین» وزیر اقتصاد ایالت «نورد راین وست فالن» آلمان هم در حاشیه امضای این تفاهم نامه با اشاره به سفر یک هیات اقتصادی به آلمان تا چند روز آینده، خاطرنشان کرد: آلمان در دوران پسا تحریم به دنبال احیای و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در تمامی حوزه ها با ایران است.

635998595463866989

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با عرض سلام
    با تشکر از دکتر داوودی مدیر عامل محترم شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان
    انعقاد قرارداد با شرکت آلمانی (بزرگترین و قویترین) اقتصاد اروپا  را تبریک گفته وآن را به فال نیک گرفته و انشاالله هرچه زودتر این شرکت تکنولوژی خود را به مسجدسلیمان وارد کرده تا شاهد تولیدات این شرکت باشیم و مردم پس از نزدیک به دو دهه مزه اقتصاد پر سود پتروشیمی را بچشند  و شاهد پیشرفت اقتصاد شهر باشند . انشا الله

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.