• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
1

سه‌گانه مسجدسلیمان آذر آيين منتشر مي شود

  • کد خبر : 21212
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- قباد آذرآیین می‌گوید: تغییر مکان نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب کار بسیار درستی بود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، آخرین کتاب منتشر شده این نویسنده مجموعه داستانی است که سال گذشته به بازار نشر آمد. نویسنده کتاب «هجوم آفتاب» برای نمایشگاه کتاب 95 تهران، اثر جدیدی منتشر نکرده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- قباد آذرآیین می‌گوید: تغییر مکان نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب کار بسیار درستی بود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، آخرین کتاب منتشر شده این نویسنده مجموعه داستانی است که سال گذشته به بازار نشر آمد. نویسنده کتاب «هجوم آفتاب» برای نمایشگاه کتاب 95 تهران، اثر جدیدی منتشر نکرده است.

آذرآیین پیش‌تر علت منتشر نکردن یکی از رمان‌هایش را وضعیت نابسامان بازار نشر اعلام کرده، از دیگر سو سال گذشته از تالیف سه‌گانه‌ای با نام «سه‌گانه مسجدسلیمان» سخن گفته بود.

او درباره آخرین وضعیت «سه‌گانه مسجدسلیمان» گفت: کتاب اول به نام «ساعت 4 صبح» را که تمام شده است بعد از نمایشگاه به ناشر می‌سپارم. بعد از انتشار جلد اول نیز دو جلد بعد را آماده انتشار خواهم کرد.

این نویسنده درباره مضمون این سه‌گانه شرح داد: همان‌طور که از نام سه‌گانه مشخص است این مجموعه درباره مسجدسلیمان صحبت می‌کند. مسجدسلیمان اولین شهری است که در آن استخراج نفت صورت گرفته و داستان‌های این سه‌گانه هم اکتشاف نفت، تبعاتش و ویژگی‌های مردم را در آن مقطع تاریخی و موقعیت فعلی شهر توضیح می‌دهد.

به گفته او، فضای کتاب رئال است و به نوعی رمان‌ – تاریخ محسوب می‌شود. این سه‌گانه موضوعاتی را روایت می‌کند که نویسنده خود فضای زیستی آن‌ها را تجربه کرده است.

با توجه به محل قرارگیری شهر آفتاب (در اتوبان تهران – قم) برخی این محل را مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب نمی‌دانند؛ اما آذرآیین تصریح کرد: سال قبل هم در نمایشگاه گفتم که مصلی جای نمایشگاه کتاب نیست. به نظرم خوب است که نمایشگاه کتاب را به جای مناسب‌تری برده‌اند. گرچه کمی راه دور می‌شود اما چون واقعا جای کتاب در مصلی نبود، تغییر مکان نمایشگاه به شهر آفتاب واقعا کار بسیار درستی بود.

نویسنده کتاب «از باران تا قافله‌سالار» با بیان این‌که «به تازگی کمپینی راه افتاده است که مردم را به خواندن آثار ایرانی ترغیب می‌کند» اظهار کرد: من هم در همین راستا پیشنهاد می‌کنم داستان‌های ایرانی تهیه کنیم و بخوانیم. این به نوعی حمایت از داستان‌نویس ایرانی و داستان فارسی محسوب می‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=21212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.