• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 0
3

مراسم بزرگ وفات حضرت معصومه(س) و تبیین ابعاد شخصیتی کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) در جوار قبورمطهر شهدای کلگه (ویژه بانوان)

  • کد خبر : 19500
  • ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت الاسلام علی قندعلی رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از برگزاری مراسم بزرگ ویژه وفات حضرت معصومه (س)در جوار شهدای کلگه خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی با اعلام این خبر افزود: حضرت معصومه(س) فرزند گرامی امام موسی کاظم(ع) وخواهر بزرگوار امام هشتم (ع) در بین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- حجت الاسلام علی قندعلی رییس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از برگزاری مراسم بزرگ ویژه وفات حضرت معصومه (س)در جوار شهدای کلگه خبر داد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وی با اعلام این خبر افزود: حضرت معصومه(س) فرزند گرامی امام موسی کاظم(ع) وخواهر بزرگوار امام هشتم (ع) در بین زنان شیعه از جایگاه بسیار والایی برخوردار است.
وی افزود: در میان فرزندان امام کاظم (ع) با آن همه کثرت شان، بعد از امام رضا (ع)، کسی همسنگ حضرت معصومه(س) نمی باشد.
حضرت معصومه (س) دارای سجایای اخلاقی منحصر به فرد بود، و از جمله القاب آن بانوی پرهیزکار، کریمه اهل بیت می باشد که اهل قم به وجود این بانوی بزرگوار افتخار می کنند و رمز تقدس وعظمت قم به عنوان مرکز مذهبی جهان تشیع، وجود مضجع شریفه حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد.
قندعلی خاطر نشان کرد: جامعه ی امروز تشنه ی معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می باشند و از این میان دختران و بانوان جامعه اسلامی بیش از همه در کسب فضایل و سجایای اخلاقی نیازمند مطالعه و بررسی موضوعات اخلاقی و تربیتی با تمسک به شیوه  ائمه معصومین می باشند.
امروزه دشمن یکی از مهمترین اهداف خود را بر روی اخلاق بانوان ودختران جامعه متمرکز کرده، موضوعات مهمی همچون حجاب و عفاف، پایبندی به اخلاق  که هر کدام به نوعی مورد هجمه دشمنان است.
مطالعه زندگینامه پر از رمز و راز معصومین(ع) و فرزندان آنان وهمچنین شیوه های تربیتی که ریشه در دستورات الهی دارد نیاز امروز همه ی بشریت است و در حقیقت فلسفه برگزاری مناسبات دینی توسط مجموعه های مردم نهاد، گسترش روح تقوا واخلاق مداری در جامعه است واین موضوع می تواند در مقابله با نقشه های حساب شده دشمن وطرح ریزی های دقیق و ظریف نقش مهمی را ایفا کند.
گفتنی است انجمن بانوان فعال و فرهیخته حوزه دین با مشاکت دفتر امام جمعه، ادارات تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف، شرکت بهره برداری نفت وگاز، شورای هیئات مذهبی، نماینده هیئت مذهبی خواهران، تشکیل یافته که صد درصد فعالیت های این انجمن در حوزه فرهنگ دینی بوده که باجود نوپا بودن، فعالیت های گسترده معنوی و مناسبتی را جهت استفاده بانوان و خواهران انجام داده است.
گفتنی است در همین راستا مراسم شهادت حضرت معصومه (س) روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۹صبح در جوار شهدای کلگه و با اجرای برنامه های سخنرانی ،قرائت زیارت عاشورا و مداحی برگزار خواهد شد و از همه خواهران و بانوان جهت شرکت در این محفل معنوی دعوت به عمل می آید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=19500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.