• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
0

اقدام تحسین برانگیز مسئولین شهرستان اندیکا در حفاظت از درخت بلوط

  • کد خبر : 17179
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- این روزها آن هایی که از سمت مسجدسلیمان به اندیکا سفر می کنند، در ابتدای حوزه شهری در بی نظمی حاصل از اقدامات عمرانی و ساخت و ساز بلوار ورودی ابتدای شهر، تک درختی تنها در ارتفاعی چندمتری را که با تلاش وکوششی فراوان حفظ شده و از گزند بشریت در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- این روزها آن هایی که از سمت مسجدسلیمان به اندیکا سفر می کنند، در ابتدای حوزه شهری در بی نظمی حاصل از اقدامات عمرانی و ساخت و ساز بلوار ورودی ابتدای شهر، تک درختی تنها در ارتفاعی چندمتری را که با تلاش وکوششی فراوان حفظ شده و از گزند بشریت در امان مانده است توجهشان را جلب میکند که در میانه مسیر خاکبرداری با زحمت فراوانی نگه داشته شده است و از هجوم بیل های مکانیکی و انسانها در امان مانده است.

هر درختی خود به تنهایی سرمایه ای عظیم است که اهمیتش بر کسی پوشیده نیست.تخریب بی رویه محیط زیست ومنابع طبیعی آینده بشر را باتهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.فارغ از اینکه چه شخصی بانی وباعث این تفکر والا بوده که جای تقدیر وتشکر فراوان دارد، تاکید برجهانبینی و تفکری است که منابع طبیعی ،خدادادی وزیست محیطی را سرمایه ای ملی می داند به تخریب آن حساسیت دارد و از آن حفاظت مینماید.

امروزه با بحران های شدید زیست محیطی حاصل از تخریب منابع وثروت های خدادادی که گریبانگیر کشور و خصوصا استانمان شده اهمیت این نوع تفکر و رفتار ارزشمند خصوصاً در سطح مدیران گوهر گرانبهایی است که جای تحسین و تمجید دارد . با این امید که اینگونه فرهنگ وتفکر در رفتار همه ما نهادینه شود و عمومیت و پرورش یابد.

تاکید بر حفظ و نگهداری درخت بلوط مورد نظر که به نوعی نماد زاگرس نیز می باشد علیرغم اصرار پیمانکاران بر قطع و یکسره کردن کار آن با تاکیدات مکرر مسولین شهرستان بعمل آمده که اقدامی درخور تقدیر است چرا که تفکری را ترویج خواهد کرد تا به اهمیت منابع طبیعی و خدادادی سرزمین مان پی ببریم و از آن ها حفاظت نماییم.

از شهردار محترم شهر قلعه خواجه انتظار میرود تسریع لازم را در حفاظت وساماندهی آن بعمل آورد وبا اقدامی شایسته از این اتفاق که شاید درابتدای امر بی اهمیت تلقی شود اما در واقع فرصتی است تا به اثری ارزنده و جاودان که به نماد “طبیعت دوستی” برای شهرستان تبدیل خواهد شد اقدام نماید.

DSC_0677DSC_0676

مرجع/انديكا نيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=17179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.