• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 3
3

گفتگوي سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با اردشير شمس قهرمان پيشكسوتان جهان: دوست داشتم اصالت يك بختياري را به جهان نشان دهم/ افتخار مي كنم اول يك ايراني، بعد يك بختياري هستم

  • کد خبر : 16754
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اردشير شمس از پيشكسوتان وزنه برداري ايران است كه در مسابقات قهرماني جهان در كشور فنلاند موفق به كسب مدال طلاي پيسكوتان جهان شد. وي پس از قهرماني با لباس بختياري بر روي سكو رفت كه حركت ايشان بسيار مورد توجه حاضرين در سالن و همچنين بختياري هاي سراسر جهان شد. […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- اردشير شمس از پيشكسوتان وزنه برداري ايران است كه در مسابقات قهرماني جهان در كشور فنلاند موفق به كسب مدال طلاي پيسكوتان جهان شد. وي پس از قهرماني با لباس بختياري بر روي سكو رفت كه حركت ايشان بسيار مورد توجه حاضرين در سالن و همچنين بختياري هاي سراسر جهان شد. اردشير شمس در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان در اين رابطه اظهار داشت: دوست داشتم اصالت يك بختياري را به جهان نشان دهم. افتخار مي كنم كه اول يك ايراني و بعد يك بختياري هستم. بختياري كه سرشار از غيرت و تعصب و صداقت است. وي ادامه داد:

بنده با اقتدار و توسل به مولايم علي (ع) موفق شدم با اختلاف مدال طلاي اين مسابقات را كسب كنم. وقتي ميخواستن روي سكو بروم با خودم گفتم تو از نژاد پاك ايراني و نمايانگر قدرت بختياري هستي. بايد به اين لباس و قوم افتخار كرد.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي در بخش ديگري از سخنان خود با تقدير از مربياني كه از ابتدا درس قهرماني و اخلاق را به او آموزش داده اند گفت: جا دارد يادي كنم از اساتيد خودم آقايان: نادر جعفرزاده و طاهر خسروي كه ابتداي شروع كارم با اين عزيزان بود همچنين زنده ياد استاد بهمن مطلق، محمدرضا عيديوندي، زنده ياد عليزاده، امير منگشتي همچنين در تيم ملي استاد نصرالله دهنوي كه گنجينه اي از علم و تجربه را به من انتقال دادند.

قهرمان پيشكسوتان جهان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در طي 15 سال 4 دوره در مسابقات جهاني، 5 دوره قهرماني آسيا و دهها بار مسابقات بين المللي و جام شمشير آبي، يونان و… 7 دوره در پيشكسوتان جهاني مقام اول و 1 دوره نيز به عنوان برترين وزنه بردار جهان انتخاب شدم.

وي در ارتباط با مسابقات قهرماني پيشكسوتان جهان كه مدتي پيش در فنلاند برگزار شده بود گفت:

اين مسابقات با حضور 48 كشور و 453 ورزشكار در فنلاند انجام شد كه تيم پيشكسوتان ايران با 17 ورزشكار حضور پيدا كرد تنها مدال طلا را من و يك خوزستاني ديگر براي ايران كسب نمودند. وقتي ميخواستم با لباس بختياري بر روي سكو بروم فكر مي كردم برگزار كنندگان مسابقات اجازه ندهند با اين لباس بر روي سكو حاضر شوم ولي برخلاف تصور من با استقبال مجريان و خبرنگاران روبرو شدم به طوري كه همه براي عكس گرفتن روي سكو حاضر شدند و همين موجب خرسندي دست اندركاران اين مسابقات شد. ايشان در پايان سخنان خود گفت: جا دارد از همه بختياري هاي سراسر دنيا كه با پيام هاي خود بنده را شرمنده كردند همچنين از مسئولين فدراسيون وزنه برداري و تمام كساني كه با من همكاري كردند تشكر و قدرداني كنم. اميدوارم در مسابقات آينده كه در ژاپن و آلمان برگزار مي شود باز هم بتوانم با لباس بختياري روي سكو بروم و براي مملكتم افتخار آفريني كنم.

00001222

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. وقتی پهلوان کشورم را میبینم که لباس ایلم را بر تن میکند و پر غرور نام کشورم را زنده میکند و تاریخ رقم میزند نامش را و همه ایستاده میشوند بنام پرچم کشورم با او چنان همراه میشوم که دلم برای میله های پولادین دوباره تنگ میشود…کاش میشد همیشه با وزنه برداری زندگی کرد…کاش میشد هیچ وقت پینه های دستان یه پولادمرد از بین نرود و زندگیش همیشه گره بخورد با عشقش و هیچ وقت دستانی ناتوان نشود….این را دارند بما نشان میدهند پیشکسوتان سرزمینمان که در هر سن و سالی میشود در کنار پولاد سرد روزهای جوانیمان بود و این را استاد اردشیر شمس به همه ثابت کرد که تا سن 60سالگی هم میشود عاشقانه با یار دیرینه اش(میله های پولادین)دسته پنجه نرم کند…..الگوی ورزشی زیبایی است استاد شمس که با لباس ایلم (بختیاری) در میان همتبارانم شور و شوق وزنه برداری را دوباره زنده کرد…درود بر تو استاد?

  2. پهلوان اردشير شمس دلاوري از خطه خوزستان… خسته نباشي دلاور

  3. درود دلاور

  4. پوشیدن لباس بختیاری توسط فرزند مسجد سلیمان و غیور مرد ایل بختیاری ،قهرمان و پیشکسوت وزنه برداری ایران وجهان پهلوان شمس کاری بسیار ارزشمندوغرور انگیز بود، با برافراشتن پرچم مقدس ایران اسلامی بر روی دستان توانمند خود وبا پوشیدن لباس و نماد بختیاری ،فرهنگ و اصالت ایل بختیاری را نیز به مردم جهان شناساند .و باعث ترویج فرهنگ و لباس بختیاری گردید امیدواریم این حرکات ارزنده توسط سایر ورزشکاران و قهرمانان ادامه داشته باشد .
    زنده و پایدار باد پهلوان شمس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.