• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 11770اخبار امروز : 0
2

رييس اداره محيط زيست مسجدسليمان: ساماندهی مدیریت پسماند کارخانه سیمان یکی از دغدغه های اصلی ماست/ محیط زیست نسبت به آلودگی های نفت بی تفاوت نبوده است/ قسمت اعظم آلودگی ها مربوط به فاضلاب و سیستم قدیمی گاز ترش است

  • کد خبر : 16576
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در نشستی دو ساعته به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش سایت خبری روزنامه نگاران مسجدسلیمان بهروز نجاتی در ابتدای سخنان خود ضمن خير مقدم به اهالي رسانه شهرستان اظهار داشت:محیط زیست وظایف مشخصی دارد از جمله نظارت بر واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی. وی […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- رییس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در نشستی دو ساعته به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به گزارش سایت خبری روزنامه نگاران مسجدسلیمان بهروز نجاتی در ابتدای سخنان خود ضمن خير مقدم به اهالي رسانه شهرستان اظهار داشت:محیط زیست وظایف مشخصی دارد از جمله نظارت بر واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی. وی ادامه داد: در سال گذشته 291 مکاتبه در ارتباط با مسائل محیط زیستی ،22 شکوائیه از ادارات و ارگان های مختلف مثل کارخانه سیمان کارون، مجتمع دامپروری تلبزان، سایت دفع زبالع لالی، شهرداری و …. داشتیم. وي ادامه داد: در ارتباط با مدیریت پسماند سه کارگروه برگزار کردیم و اتفاق خوبی که در ارتباط با مدیریت پسماند افتاده این است که ما دومین شهرستانی هستیم که توانستیم مدیریت پسماندهای بیمارستان ها و مطب ها را کنترل کنیم، و در بحث آموزش مدیریت پسماند بسیار موفق عمل کرده ایم.

رئیس اداره محیط زیست مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتفاق خوب دیگری که افتاده است بحث محیط یاران می باشد كه با استفاده از منابع شهرستان مثل اداره آموزش و پرورش و شرکت بهره برداری نفت و گاز حدود 5 هزار دانش آموز را آموزش داده ایم. وي گفت: طرح محیط یار یک طرح ملی ست و گروه هدف مان دانش آموزان مقطع ابتدایی می باشد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ایشان در ارتباط با آلودگی های کارخانه سیمان نیز گفت: ساماندهی مدیریت پسماند کارخانه سیمان یکی از دغدغه های اصلی ماست در بحث کارخانه سیمان چه به لحاظ وجدانی و چه قانونی هر اقامی که می بایست انجام دادیم به طور مثال هر سه ماه یک بار برنامه پایش داشته ایم و کارخانه سیمان را موظف کردیم پایش آنلاین را راه اندازی کند. نجاتي ادامه داد: آلودگی کارخانه سیمان با اقدامات پیشگیرانه محیط زیست بیش از دو سوم کاهش داشته است اما متاسفانه تغییرات مکرر مدیریتی در این کارخانه به ما اجازه نمی دهد برنامه های مان را آن گونه که می خواهیم پیاده کینم. ايشان همچنين در ارتباط با آلودگی های نفت گفت: محیط زیست نسبت به آلودگی های نفت بی تفاوت نبوده است به طور مثال طرح سنجش آلودگی هوای مسجدسلیمان را در 193 نقطه از شهر انجام داده است و باید بگویم قطعاً آلودگی های مربوط به نفت در مقایسه با چهار سال گذشته کم تر شده است. نجاتی ادامه داد: محیط زیست اصرار جدی دارد واحد نمره 9 به دلیل آلودگی ها از مدار خارج شود اما در اینجا لازم است بگویم قسمت اعظم آلودگی ها در مسجدسلیمان مربوط به نفت نیست بلکه مربوطبه فاضلابی ست که در دره ها روان می باشد همچنین بخش دیگری از این آلودگی ها مربوط به سیستم قدیمی گاز ترشی ست که در سطح شهر رهاست. وی در بحث گروههای مردم نهاد اظهار داشت: همان گونه که مطلع هستید گروههای مردم نهاد نباید به دولت وابستگی داشته باشند. اداره محیط زیست مسجدسلیمان بنا بر وظیفه ای که داشت ضرورت بودن چنین گروههایی را احساس و از این گروهها حمایت کرد که انصافاً کمک های خوبی به ما کرده اند اگر چه اختلافاتی نیز وجود دارد مثلاً ما معتقدیم به دلیل معضلات بسیار محیط زیستی در مسجدسلیمان اولویت کاری دوستان باید مسجدسلیمان باشد.

رييس اداره محيط زيست مسجدسليمان در ارتیاط با آتش سوزی جنگل های بلوط نیز گفت: متولی جنگل ها سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری ست البته ما هم بی تفاوت نبوده و نیستیم وی همچنین در ارتباط با طرح حفاظت از تنوع زیستي زاگرس گفت: اعتبارات اين طرح از طريق سازمان ملل تأمين مي شود كه خوشبختانه با تلاش هايي كه انجام داديم توانستيم مشمول اين طرح قرار بگيريم. نجاتي در پايان سخنان خود پيشنهاد تشكيل گروه محيط زيستي خبرنگاران را داد كه با استقبال اصحاب رسانه مواجه شد.

1 copy2 copy

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=16576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام
    آقای نجاتی بصورت کلی گوئی صحبت نموده است ، درخصوص کاهش آلودگی کارخانه سیمان کارون که آقای نجاتی می فرماینددو سوم کاهش آلایندگی داشته توضیح بفرمایند چه عملیات و اقدام عملی صورت گرفته که باعث این کاهش آلایندگی شده است متاسفانه آمار ذکر شده غیر واقعی ست اینجانب شهروند گل گیر و از کارکنان کارخانه سیمان می باشم و چنین آماری صحت ندار د.
    دانستن حق مردم است .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.